|
 | Menu |  |
 | Mijn gegevens |  |
 | Wie is er online? |  |
|
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerde, 0 Verborgen en 7 Gasten
Geregistreerde gebruikers: Geen
[ Bekijk complete lijst ]
Het meeste gebruikers ooit online waren 382 op Dinsdag 1 September 2009, 02:38u
|
|
 | Zoeken |  |
 | Statistieken |  |
We hebben 1804 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is hakkinda
De gebruikers hebben in totaal 23505 berichten geplaatst in 1817 onderwerpen
|
|
 | Symbaloo |  |
Klik op de button om SerieJunkies.nl aan je Symbaloo-desktop toe te voegen.

|
|
 |
Geplaatst: Woensdag 14 Mei 2008, 23:44u |
|
|
|
|
| Sapphire & Steel (1979 - 1982)
| |
| Sapphire & Steel is een sf-serie over twee "mensen" uit een andere dimensie die op Aarde vreemde gebeurtenissen proberen op te lossen. Mensen gevangen in foto's, geesten die nog ronddolen of zelfs een diner met overledenen ... niets is hen te gek. Door gebruik te maken van tijd en "zwarte gaten in het universum" proberen ze de Aarde weer helemaal veilig te maken voor de mensheid.
| | Cast:
Sapphire - Joanna Lumley (Absolutely Fabulous, Sensitive Skin, Jam & Jerusalem)
Steel - David McCallum (The education of Max Bickford, The Replacements, Navy NCIS)
Bedacht door - Peter Hammond (Ace of Wands, Dangerfield, The Bill, Midsomer Murders, Torchwood)
Externe links:
TVRage.com
Info site
|
Trivia:
- De allerlaatste aflevering eindigde met een "cliffhanger". Sapphire & Steel worden in de val gelokt en zo eindigt de aflevering. Joanna Lumley zegt dat haar was verteld dat er gewoon een volgend seizoen zou komen en daar zouden ze dan in ontsnappen uit de val, maar dat wordt nu weerlegd. David Collings claimt dat zowel Joanna Lumley en David McCallum er genoeg van hadden na dit laatste seizoen zodat de serie nu dus zo eindigt.
- Elke aflevering begint met de volgende (Engelse) proloog: "All irregularities will be handled by the forces controlling each dimension. Transuranic, heavy elements may not be used where there is life. Medium atomic weights are available: Gold, Lead, Copper, Jet, Diamond, Radium, Sapphire, Silver and Steel. Sapphire and Steel have been assigned."
| | Sapphire & Steel intro:
| Sapphire & Steel clips:
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Zaterdag 17 Mei 2008, 12:18u |
|
|
|
Kent één van jullie deze serie?
Dit was in mijn tijd...(ahum, ahum) écht superspannend! Ik was denk ik (gezien het jaartal) een jaar of 9, 10 en weet nog dat ik dit een superserie vond! Het is nooit meer herhaald, maar het was een soort Roald Dahl- achtige serie.
Ik zou het graag nog eens terugzien.... |
|
|
|
|
Geplaatst: Zaterdag 17 Mei 2008, 15:33u |
|
|
| Maxx |
| Administrator |

|
 |
| Berichten: 5452 |
| Woonplaats: Hoorn |
|
|
 |
 |
 |
|
Nee, ik ken het niet (hoewel het ergens vaag bekend voorkomt). Ik was er ook net iets te jong voor. Ziet er wel goed uit. Joanna Lumley in haar jongere jaren ook trouwens!
Je kan de serie trouwens nog eens terugzien, want hij is uit op DVD. |
|
_________________ "There are 3 flowers in a vase. The third flower is green." - Adelle DeWitt (Dollhouse) |
|
|
|
Geplaatst: Donderdag 6 Augustus 2009, 12:36u |
|
|
|
Ik ken het wel. Het ging over twee personen die geestverschijnselen onderzochten of zoiets. Ik weet wel dat ik het toen ook erg eng vond gezien mijn leeftijd.  |
|
_________________ Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits |
|
|
|

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
|
|
|
|
|  |