The Lone Gunmen was een kortlopende spinoff serie van The X-Files. Dit trio bestaande uit Richard "Ringo" Langly, Melvin Frohike en John Fitzgerald Byers keerde regelmatig terug in de X-Files als het nerdy trio "believers" dat hier en daar hulp bood aan de FBI-agenten Fox Mulder en Dana Scully. Hun eigen serie hield het slechts één seizoen vol.
Cast:
Melvin Frohike - Tom Braidwood
John Fitzgerald Byers - Bruce Harwood
Richard Langly - Dean Haglund
In de eerste aflevering van The Lone Gunmen (uitgezonden in maart 2001!), dreigt een door terroristen overgenomen pasagiersvliegtuig zich in het New York World Trade Center te boren (zie onderstaand filmpje).
The Lone Gunmen waren voor het eerst te zien in aflevering 16 (E.B.E.) van het eerste X-Files seizoen.
Terwijl ik wat zat te surfen kwam ik deze site tegen over een groepje ex-crewmembers van de X-Files die proberen om zelf een korte film te maken. Tom Braidwood (Frohike) heeft zelfs aangeboden de hoofdrol te spelen. Leuk verhaal, maar het stopt in 2000. Ik vraag me af of die film ooit is afgemaakt.
Ik heb destijds wel een aantal afleveringen gezien en vond de serie wel grappig. Maar het was toch meer een comedy als een mystery/actie/crime-show en omdat hij van de X-Files afgesplitst was viel dat een beetje tegen.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum