In dit forum staan alle comedyseries en humoristische shows.

Mork & Mindy

27 apr 2008 16:58

Mork & Mindy (1978 - 1982)

Afbeelding

Mork & Mindy gaat over een buitenaards wezen (Mork van de planeet Ork) die naar de aarde komt om aardbewoners te bestuderen. Mindy raakt bevriend met hem en samen delen ze een huis. De serie is een spinoff van de serie Happy Days, waarin Mork Richie wilde meenemen naar Ork als een voorbeeld van een menselijk wezen, maar dit werd door de Fonz verhinderd. Het karakter sloeg zo aan dat hij zijn eigen TV-serie kreeg.

Cast:

Mork - Robin Williams
Mindy McConnell - Pam Dawber (101 Dalmatians: The Series)
Fred 'Fredzo' McConnell - Conrad Janis (Fraiser)
Orson - Ralph James (Spider-Man)

Bedacht door - Garry Marshall (Happy Days, Laverne & Shirly, The Odd Couple), Joe Glauberg (Happy Days, The Odd Couple) en Dale McRaven (Perfect Strangers, The Partridge Family)

Trivia:
  • Veel van de grappen waren improvisaties van Robin Williams. Pam Dawber had vaak moeite om haar lachen in te houden.
  • Orkans (de buitenaardse wezens) zijn geëvolueerd van kippen.
  • Tijdens de casting werd Robin Williams gevraagd te gaan zitten. Williams deed dit ... op z'n kop. Dit was de reden dat producer Gary Marshall hem aannam.
  • Twee van Mork's catchphrazes waren de laatste woorden die Bon Scott sprak op het laatste album dat hij maakte. De ACDC zanger sprak de woorden "Shazbot, na-nu na-nu" aan het einde van de LP Highway to Hell.

Fansite: Mork & Mindy Online

Mork & Mindy clip:

Mork & Mindy clip:
Maxx
ÜberSerieJunkie

27 apr 2008 17:19

Maxx schreef:Pam Dawber had vaak moeite om haar lachen in te houden.

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, want die man is werkelijk dus zo gek als een deur. Ik moet ook steeds weer lachen als ik hem bezig zie met een vroege versie van Will Wright's nieuwe spel Spore.
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator