Highlander

In dit forum staan alle actieseries, misdaadseries, thrillers en mysterie.

Highlander

Berichtdoor feolener » 20 apr 2008 22:17

Highlander (1992 - 1998)

Afbeelding

Duncan Macleod, van de clan Macleod, is het character welke de hoofdrol speelt in de naar de gelijknamige film genoemde serie Highlander. Macleod is onsterfelijk en leeft al meer dan 400 jaar. Hij is echter niet de enige onsterfelijke en onder deze onstervelijken woed een strijd op leven en dood. Wanneer een onsterfelijke vermoord wordt, komt zijn energie vrij en kan deze opgenomen worden door een andere onsterfelijke en neemt deze zo alle ervaring en wijsheid over van de reeds overledene.

Uiteindelijk kan er maar 1 zijn.

Cast:

Duncan MacLeod - Adrian Paul (Tracker, War of the Worlds)
Richard H. 'Richie' Ryan - Stan Kirsch
Joe Dawson - Jim Byrnes

Bedacht door - David Abramowitz (V)

Officiële site(s):
Fan site
imdb

Trivia:
  • Sommige clips in de intro komen uit de film "Highlander II: The Quickening".
  • Jim Byrnes (Joe Dawson in de serie) heeft een aantal liedjes bijgedragen als soundtrack. Sommige nummers worden zelfs als achtergrond muziek gebruik in Joe's bar.

Intro:

stukje uit episode 10 :
volgt momenteel:
Bleach, Eureka, Naruto, Sayuki
en wacht op:
Doctor Who, Castle, Fringe, Merlin, Smallville, Stargate: Universe, Supernatural, Torchwood
feolener
Administrator

Berichtdoor Seriekijkert » 20 apr 2008 22:45

Het lied waarmee de aflevering begint:
Princess of the universe - Queen

:applaus:
Volgt: Alias
Seizoen klaar: Spartacus: Blood and Sand, Dark Blue, Merlin, Bones, House, Human Target, NCIS
Loopt achter: NCIS: LA, Legend of the Seeker, TSCC
Serie klaar: 24, The Shield, Roswell, Prison Break, The Unit, Dark Angel, Heroes
Seriekijkert

Hoezo verslaafd...

Berichtdoor Fitzcairn » 03 dec 2009 12:21

Ik ben sinds ik aanraking ben gekomen met deze serie in de jaren '90 een enorme fan. mijn nickname op deze site is zelfs een karakter uit de serie. ik heb ook alle leesboeken van de serie, heb een eigen bedrijf gehad met de naam van een van de karakters en tja highlander is eigenlijk een deel van mij leven, tja ik weet dat het erg is.

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van alle afleveringen, zojuist berekend dat dat 4815 minuten highlander zijn.

dus als iemand vragen heeft, stel ze gerust :-)

groetjes,
Simone
Fitzcairn

Keer terug naar Actie \ Misdaad \ Thriller \ Mysterie