John Adams

John Adams
In dit forum staan alle miniseries.

John Adams

U.S. history buffs won't want to miss this epic miniseries about one of America's greatest founding fathers John Adams. The mini-series is based on the 2002 book, John Adams, written by David McCullough, and stars two Academy Award nominated actors: Paul Giamatti and Laura Linney.

Cast 

• Paul Giamatti
    John Adams
    Paul Giamatti
  • Laura Linney
    Abigail Adams
    Laura Linney
  • Sarah Polley
    Nabby Adams
    Sarah Polley
  • David Morse
    George Washington
    David Morse

Details(IMDb link)

Status: Afgelopen (Zondag - 21:00)
Zender: HBO
Speelduur: 60min.
Startdatum: 16-03-2008

Volledige cast

• Paul Giamatti
    John Adams
    Paul Giamatti
  • Laura Linney
    Abigail Adams
    Laura Linney
  • Sarah Polley
    Nabby Adams
    Sarah Polley
  • David Morse
    George Washington
    David Morse
  • Tom Wilkinson
    Benjamin Franklin
    Tom Wilkinson
  • Stephen Dillane
    Thomas Jefferson
    Stephen Dillane

Alle afleveringen

Specials

Bijhouden welke afleveringen je hebt gezien? Of juist welke je nog moet kijken? Meld je aan!
S00 E01 Making John AdamsOnbekend
S00 E02 David McCullough: Painting With WordsOnbekend

Seizoen 1

Bijhouden welke afleveringen je hebt gezien? Of juist welke je nog moet kijken? Meld je aan!
S01 E01 Join or Die16 Maart, 2008
S01 E02 Independence16 Maart, 2008
S01 E03 Don't Tread on Me23 Maart, 2008
S01 E04 Reunion30 Maart, 2008
S01 E05 Unite or Die6 April, 2008
S01 E06 Unnecessary War13 April, 2008
S01 E07 Peacefield20 April, 2008

Alle seizoenen van John Adams bij Bol.com

Alle seizoenen van de tv-serie John Adams zijn voordelig te bestellen bij Bol.com. Daarnaast steun je met iedere aankoop de website van SerieJunkies en help jij ons om het forum gratis te houden!

• Haven - Seizoen 4
    Haven - Seizoen 4
    Dvd | 4 disks | december 2014

32.99

Bestellen

• Foyle's War - Box 6
    Foyle's War - Box 6
    Dvd | 3 disks | oktober 2010

9.99

Bestellen

• Haven - Seizoen 3
    Haven - Seizoen 3
    Dvd | 4 disks | februari 2014

24.99

Bestellen

• Haven - Seizoen 1 t/m 3
    Haven - Seizoen 1 t/m 3
    Dvd | 12 disks | juni 2014

39.99

Bestellen

• South Park - Bigger, Longer & Uncut
    South Park - Bigger, Longer & Uncut
    Dvd | 1 disk | juli 2000

8.99

Bestellen

• John Adams (3DVD)
    John Adams (3DVD)
    Dvd | 3 disks | oktober 2008

19.98

Bestellen

• Poseidon Adventure
    Poseidon Adventure
    Dvd | 2 disks | juni 2006

5.99

Bestellen

• Trial & Retribution - Seizoen 16
    Trial & Retribution - Seizoen 16
    Dvd | 2 disks | september 2010

7.99

Bestellen

• Dead Zone - Complete Series Collection
    Dead Zone - Complete Series Collection
    Dvd | 21 disks | oktober 2012

109.99

Bestellen

• Dead Zone - Seizoen 1
    Dead Zone - Seizoen 1
    Dvd | 4 disks | januari 2006

32.99

Bestellen

9 3 STEMMEN

Reacties op: John Adams

07 maart 2008 1:07

Lijkt me weer een kwaliteitsserie van HBO, en alleen al vanwege de aanwezigheid van hoofdrolspeler Paul Giamatti ga ik deze serie bekijken.
RomeoX
Administrator

07 maart 2008 18:51

Zo, dit lijkt mij ook wel een zeer intresante serie om te gaan volgen! Hou ik zeker in de gaten.
Fer-D
SuperSerieJunkie

19 maart 2008 22:37

De eerste twee afleveringen zijn inmiddels uitgezonden!
RomeoX
Administrator

20 maart 2008 0:29

Oh, de laatste twee inmiddels ook heb ik gehoord.

:lol:
dude
SuperSerieJunkie

20 maart 2008 0:57

En de middelste drie dan? :think:

Ik heb de eerste aflevering inmiddels gezien. Ziet er veelbelovend en episch uit. Paul Giamatti kan zich helemaal laten gaan. :)
RomeoX
Administrator

20 maart 2008 8:10

My bad, was een lousy attempt at wise-assery. Dacht dat er maar 2 delen waren. Hm.. :oops:
dude
SuperSerieJunkie

20 maart 2008 22:36

Schavuit! C:)

Ik heb nu ook de tweede aflevering gezien (90 minuten) en ben behoorlijk onder de indruk.

Mooi om te zien hoe...

...de 13 staten verenigd een unanieme verklaring van onafhankelijkheid opstellen, en hoe het zover kwam. Ik ben benieuwd hoe de Britten er op gaan reageren.

Ik weet verder weinig van de geschiedenis af, dus dit is een mooie geschiedenisles, zo zie ik het maar. :)
RomeoX
Administrator

29 maart 2008 19:29

In aflevering 3 reist Adams af richting Europa en daar valt goed op met hoeveel oog voor detail deze serie is gemaakt. Ook bezoekt hij Nederland en het ziet er allemaal behoorlijk authentiek uit inclusief de Nederlandse (oude) taal die je in de gesprekken terughoort, maar ook in de achtergrond geluiden (spelende kinderen enzo).

:duim2:
RomeoX
Administrator

31 maart 2008 20:49

Net de eerste aflevering gezien. Erg goed gemaakt en inderdaad voor mij ook een geschiedenisles, want als ik er ooit al eens wat over heb geleerd, dan is dat weer weggezakt. Paul Giamatti is inderdaad altijd goed. Laura Linney zet ook een hele mooie rol neer en de chemie tussen die twee is prachtig. Heel mooi neergezet met subtiele beelden wat die twee (John en Abigail Adams) voor elkaar betekenden.

Wat me opviel in de eerste aflevering ...
Ik had nog nooit letterlijk iemand met pek en veren ingesmeerd zien worden. Ik kende het wel uit de Lucky Luke stripboeken, maar om het echt te zien, bizar hoor. Trouwens, die schipper in dat stukje heet John Hancock. Later horen we dat hij een van de afgevaardigden is die samen met John Adams naar het congres gaan. In Amerika staat John Hancock als synoniem voor je handtekening, dus ik denk dat hij één van de mannen is die de Amerikaanse grondwet ondertekenden. Dat zullen we ongetwijfeld later in de serie te zien krijgen.

Ik ga nog even een deeltje kijken, zodat ik Rom's spoiler kan lezen. :D
Maxx
ÜberSerieJunkie

31 maart 2008 20:58

Oh trouwens, in de begintitels zie je al die vlaggen. De vlag met de slang in een spiraal met de wordten 'Don't thread on me' herkende ik uit de serie Jericho, waar hij als symbool wordt gebruikt. Door hem nu in deze serie te zien, begrijp ik dat het symbool staat voor vrijheid en onafhankelijkheid.
Maxx
ÜberSerieJunkie

31 maart 2008 20:59

Mwa, die spoiler van mij hoefde misschien niet eens in tags hoor, maar voor degenen die (zoals ik) de geschiedenis niet kennen toch maar even gedaan. :)

Ik heb trouwens na het zien van die aflevering nog even rondgekeken op internet o.a. wikipedia naar informatie over deze gebeurtenissen, en zo is er een beroemd schilderij wat bijna net zo in de serie tevoorschijn is getoverd. Ook grappig om de onafhankelijkheidsverklaring (het document) te zien. De echte versie is zowat helemaal niet meer te lezen, maar er zijn ook replica's van waar dan de handtekeningen van de betrokkenen op staan.

Inderdaad, Laura Linney doet het ook bijzonder goed!
RomeoX
Administrator

31 maart 2008 22:40

RomeoX schreef:... maar er zijn ook replica's van waar dan de handtekeningen van de betrokkenen op staan.

De handtekening van John Hancock springt er wel erg uit hé!

Wat me opviel in de tweede aflevering ...
Was ten eerste dat hij een hele andere lengte had als de eerste aflevering. De eerste duurde ongeveer 1 uur en 6 minuten, de tweede duurde ongeveer 1 uur en 20 minuten. Verder ...
Vond ik het heel heftig om te zien hoe de familie Adams werd ingeënt. Niet met een injectienaald met serum, maar via een snede in de huid en daar wat weefsel ingesmeerd van een afgesneden pok van een man die buiten in een kar lag te kreperen. Bizar hoor.

Ook die pruiken blijven me opvallen en hoe anders die mannen er uitzien als ze ze niet ophebben.

Goede acteurs trouwens ook die al die historische figuren spelen. Ik noem David Morse (volgens mij met een neusprothese) als George Whasington en Tom Wilkinson als Benjamin Franklin. Weet iemand wie de president van het congres speelt? Zijn gezicht komt me bekend voor, maar door die pruik herken ik hem niet.
Maxx
ÜberSerieJunkie

02 apr 2008 18:06

Aflevering 4 was ook weer zeer de moeite waard. Ik blijf me verbazen over de mate van detail in de decors en de omgeving. Prachtig gedaan. Laura Linney was ook weer bijzonder goed. En David Morse lijkt toch wel heel goed op de echte George Washington moet ik zeggen.
RomeoX
Administrator

02 apr 2008 19:13

RomeoX schreef:In aflevering 3 reist Adams af richting Europa en daar valt goed op met hoeveel oog voor detail deze serie is gemaakt. Ook bezoekt hij Nederland en het ziet er allemaal behoorlijk authentiek uit inclusief de Nederlandse (oude) taal die je in de gesprekken terughoort, maar ook in de achtergrond geluiden (spelende kinderen enzo).

:duim2:

Ik heb net aflevering 3 zitten kijken. Inderdaad goed gedaan, die achtergrondgeluiden en stemmen. Helaas kregen we maar een heel klein beetje van de omgeving te zien. Wel interessant dat er sommige gedeelten wel in het Nederlands zijn geacteerd, maar niet zijn ondertiteld. Dat stuk met die Fransen ... jeetje, wat een decadent volk zeg!
Maxx
ÜberSerieJunkie