SerieJunkies.nl

SerieJunkies.nl Serie Index TV-Gids Actieve Onderwerpen Portal Gebruikerslijst Zoeken Inloggen Registreren
Menu

Mijn gegevens
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Onthoud mij

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Nog geen account?
Meld je GRATIS aan

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerde, 0 Verborgen en 10 Gasten

Geregistreerde gebruikers: Geen

[ Bekijk complete lijst ]

Het meeste gebruikers ooit online waren 382 op Dinsdag 1 September 2009, 02:38u

Zoeken

Geavanceerde zoekopdracht

Statistieken
We hebben 1806 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is mali76

De gebruikers hebben in totaal 23513 berichten geplaatst in 1817 onderwerpen

Symbaloo
Klik op de button om SerieJunkies.nl aan je Symbaloo-desktop toe te voegen.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen    
SerieJunkies.nl » Miniseries » Lonesome Dove
BerichtGeplaatst: Donderdag 8 November 2007, 21:11u Reageren met citaat
RomeoX
Administrator

Lonesome Dove (1989)

Lonesome Dove is een traditionele western serie, met hoofdrollen voor o.a. Tommy Lee Jones en Robert Duvall. De serie is gebaseerd op het met een Pulitzer Prize bekroonde boek van Larry McMurtry en speelt zich af aan het eind van de negentiende eeuw. Het is het verhaal van de laatste grens, een moedige veedrijver en een onsterfelijke liefde.

Augustus McRea (Duvall) en Woodrow F. Call (Jones), voormalige Texas Rangers, zijn partners en vrienden die samen vele gevaarlijke avonturen hebben beleefd. Gus is een romanticus, een rancher tegen wil en dank die weet hoe hij met vrouwen moet omgaan zonder er problemen mee te krijgen.

Call is een gedreven, veeleisende man, een natuurlijk leider die geen enkel geduld kan opbrengen voor zwakheid. Hij is geobsedeerd door de droom ver weg een ranch op te zetten. De twee mannen verschillen als dag en nacht, maar beiden zijn doorzetters die weten dat ze op elkaar kunnen rekenen.

Gus wordt meegezogen in Call's droom, en in hun kielzog verzamelt zich een bonte stoet cowboys, landverhuizers en verkenners. Ze belanden in een wereld vol zandstormen, op hol slaand vee, bandieten, overstromingen en sneeuw. Deze personages leven voort als legendes van het Wilde Westen.

Cast:

Captain Augustus "Gus" McCrae - Robert Duvall
Captain Woodrow F. Call - Tommy Lee Jones
Lorena Wood - Diane Lane
Joshua Deeds - Danny Glover (Roots)
Newt Dobbs - Ricky Schroder (24)
Jake Spoon - Robert Ulrich
Blue Duck - Frederic Forrest
Clara Allen - Anjelica Huston
July Johnson - Chris Cooper

Bedacht door - Larry McMurtry (gebasseerd op zijn boek)

Trivia:
  • De serie won 7 Emmy-awards en was daarnaast genomineerd in 12 andere categorieën. Ook won de serie twee Golden Globes en genomineerd voor twee andere Golden Globes.
  • Charles Bronson bedankte voor de rol van Woodrow Call. Ook zou Robert Duvall in eerste instantie deze rol op zich nemen. James Garner werd ook gevraagd, maar kon niet vanwege gezondheidsredenen en Jon Voight bedankte ook voor de eer. Uiteindelijk kreeg Tommy Lee Jones de rol, maar Jon Voight en James Garner speelden de rol later in vervolgseries.
  • De serie kreeg een vervolg met Return To Lonesome Dove (1993), Lonesome Dove: The Series (1994) en Lonesome Dove: The Outlaw Years (1995).

Externe links:
TVRage.com
Lonesome Dove On-line Exhibit
Study Guide for Lonesome Dove

Lonesome Dove Intro:

Old Men Get Respect:

Bookmark and Share

BerichtGeplaatst: Donderdag 8 November 2007, 21:12u Reageren met citaat
RomeoX
Administrator

Fantastische serie, binnenkort valt hij op de mat en dan gaat hij hier in de herhaling. Goed gedaan!

BerichtGeplaatst: Dinsdag 20 November 2007, 23:10u Reageren met citaat
RomeoX
Administrator

Ik ben nu deze serie weer aan het zien. Is al flink wat jaren geleden dat ik hem op de televisie zat. Nou heeft Robert Duvall al een aanzienlijke staat van dienst, maar hij heeft meerdere keren laten weten dat de rol die hij speelt in deze serie nog altijd zijn meest favoriete rol is geweest.

BerichtGeplaatst: Zondag 9 December 2007, 20:39u Reageren met citaat
RomeoX
Administrator

Net de laatste aflevering van Lonesome Dove gezien. Sjongejonge zeg, de serie heeft nog niets aan kracht ingeboet. Glansrollen voor Duvall en Jones. En de Man met de X had verdorie ook nog moeite om de ogen droog te houden. Om te huilen ... LOL Applaus!

Dikke 10!

BerichtGeplaatst: Zondag 9 December 2007, 21:37u Reageren met citaat
RomeoX
Administrator

De userrating op IMdb is ook niet mis zie ik nu:

User Rating: 9.0/10 (4,122 votes)

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen