Series Management Webapplicatie

Hier kan je over van alles en nog wat praten, zolang het maar gerelateerd is aan series en TV-programma's.

Series Management Webapplicatie

Berichtdoor TvL » 16 okt 2007 11:10

Hallo mensen,

Ik ben nu een tijdje bezig voor mijzelf een oplossing te vinden voor het bijhouden van de data wanneer er weer nieuwe episodes uitkomen van mijn favoriete serie. Hiervoor heb ik een website gemaakt die dit voor mij regelt. Omdat ik weet dat ik niet de enige ben die met dit probleem zit, heb ik besloten deze site multi-user te maken. Het is dus mogelijk om accounts te registreren.

Ik zal even kort uitleggen wat de features zijn van deze site:
1) Je kan je op verschillende series abonneren, zodat je van al jouw series de release dates kan bijhouden
2) Je kan zelf nieuwe series aanmelden
3) De site laat in een handig overzicht zien wat je nog niet hebt gemarkeerd als gedownload en wat al is gereleased (dus te verkrijgen)
4) Je kan episodes als gedownload markeren, zodat ze uit het overzicht verdwijnen
5) Episodes hebben een button naar mininova en nzbindex voor het zoeken naar sources
6) Je kan statistieken bekijken voor onder andere de meest populaire serie
7) Er is een guestbook
8) De site heeft links naar Seriejunkies voor verschillende series (wordt bijgehouden door de seriemoderators)
9) De site is engelstalig (guestbook posts niet op dit moment...)
10) De site is uiteraard gratis en dat blijft het ook

Daarnaast ben ik continue aan het nadenken over nieuwe features. Deze features zijn op de site zelf te lezen in de Todo lijst.

Mochten jullie interesse hebben, surf dan naar
http://server.vleeuwen.eu/series en meld je aan voor een gratis account. Momenteel heb ik een maximum ingesteld van 25 accounts waarvan er al 8 bezet zijn. Dit doe ik omdat de site nog maar net is neergezet en deze nog zwaar onderhevig is aan veranderingen. Ik kan dan ook niet garanderen dat alle data veilig is tijdens het ontwikkelen. Wel maak ik regelmatig database kopieen wanneer ik niet zeker ben van het effekt van de wijzigingen.

Houdt in gedachten dat de site zich nog in een stadium bevind waarin hij duidelijk nog niet af is.
Als je een probleem, suggestie, informatie of iets anders wilt, mail mij dan op tom@vleeuwen.eu.
Check wel altijd eerst de bug/todo lijst zodat ik geen dubbele bug/feature requests krijg.

Ohwja... voor ik het vergeet: Ik ben er van op de hoogte dat er verschillende sites zijn die dergelijke features hebben. Ik hoef dus niet geinformeerd te worden over dit feit. Als je nu een feature aantreft op een andere site waarvan je denkt dat het handig is voor mijn site, kun je het uiteraard als feature aanmelden. Mijn streven is dan ook een site neer te zetten die meerwaarde biedt boven de andere sites.

Misschien tot op mijn site!

(Dit bericht post ik met toestemming van de administrator Maxx)
He who laughs last, thinks slowest
TvL

Berichtdoor RomeoX » 16 okt 2007 20:33

Ik heb even een aantal series toegevoegd aan de database, ik zag dat die mogelijkheid er ook was. :)
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Re: Series Management Webapplicatie

Berichtdoor Maxx » 16 okt 2007 20:51

TvL schreef:(Dit bericht post ik met toestemming van de administrator Maxx)

Met toestemming en alle support! TvL heeft een topsite neergezet en zoals hij zelf aangeeft is dit nog maar het begin. Een must voor elke seriejunkie!
Maxx
Administrator

Berichtdoor TvL » 16 okt 2007 23:49

Bedankt Maxx!

Ik hoop dat vele junkies een accountje aanmaken en er gebruik van maken. Op die manier is het mogelijk te kijken welke series nou echt actief gevolgd worden en dat kan weer leiden tot het vinden van nieuwe series!

RomeoX: Yes! De gebruikers kunnen zelf series aanmelden!
(Let er wel op dat "X-Files, The" het slecht doet bij de links naar NZBIndex en Mininova, de naam "X-Files" doet het dan beter :), maar daar hebben we weer moderators voor om het te fixen!)

Bedankt voor jullie inzet alvast :)
TvL

Berichtdoor RomeoX » 17 okt 2007 0:09

Misschien is het een goed idee om er ook een link in het menu bij te maken met "Recently Added Shows" ofzo, zodat als ik een week niet ben geweest ik meteen kan zien welke series er onlangs zijn bijgekomen en ik dus ook meteen die series kan subscriben. Nu moet ik in principe de hele lijst doorkijken of er nieuwe bij zitten die ik nog niet gesubscribed heb. Nu kan dat nog wel, maar als je er 1100 series in hebt zitten wordt dat wat moeilijk. :)
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Berichtdoor TheSir » 17 okt 2007 23:15

Mischien handig voor bepaalde gebruikers maar ik zal me er niet aanmelden.
Klinkt alsof er veel gelinkt word naar warez en dat hou ik liever gescheiden met een forum. Voor dat je het weet heb je Brein op je dak en kan je de website opdoeken.
Daarom ben ik ook blij met seriejunkies, een van de weinige forums dat totaal niet gelinkt is met warez.
TheSir

Berichtdoor TvL » 17 okt 2007 23:21

TheSir schreef:Klinkt alsof er veel gelinkt word naar warez en dat hou ik liever gescheiden met een forum. Voor dat je het weet heb je Brein op je dak en kan je de website opdoeken.

Hallo TheSir,
Mijn doel is eigenlijk om de site 100% legaal te laten zijn. Het enige waar ik naar link is NzbIndex en Mininova. Dat is toch niet illegaal? Er worden geen torrents aangeboden. Het enige wat het systeem doet is bijhouden wanneer iets uitkomt en het bevat een button naar 2 search engines. Is dat illegaal?

Je kan gewoon langskomen en mocht je het helemaal niets vinden, stuur me dan een berichtje dat je jouw account verwijdert wilt hebben en het is 100% verdwenen...
TvL

Berichtdoor Blush » 18 okt 2007 10:40

Ik zal me er zowiezo niet aanmelden, want ik hou er niet van als ik, zonder de site bekeken te hebben, me moet registeren :nee

Ik weet dan niet waar ik terecht kom en wat ze met mijn gegevens doen. Misschien jammer in dit geval, maar wel een principe van mij...
I'm [s]not[/s] a serie junk!
Blush

Berichtdoor TvL » 18 okt 2007 10:52

Hey Blush,

De gegevens die je moet opgeven zijn: naam + wachtwoord.
De reden waarom je moet registreren is dat er gegevens van series, episodes, guestbook en dergelijke aan jouw account gekoppeld moet worden.

Je kan altijd gewoon een naam registreren met een "test wachtwoord". Dit wachtwoord kun je eventueel weer veranderen als je dat leuk vind.

Mocht je niet overtuigd zijn en wil je graag wat screenshots zien, kijk hier dan eens:
http://server.vleeuwen.eu/series/img/scrshots/

Groeten,
Tom
TvL

Keer terug naar Slowchat: Series & TV