Saving Grace

In dit forum staan alle dramaseries.

Saving Grace

Berichtdoor Maxx » 29 jul 2007 12:58

Saving Grace (2007)

Afbeelding

Saving Grace gaat over politieagente Grace Hanadarko die het leven niet meer ziet zitten. Een engel die hetzelfde probleem heeft, geeft haar een tweede kans.

Cast:

Grace Hanadarko - Holly Hunter
Earl - Leon Rippy (Deadwood, Walker Texas Ranger)
Butch Ada - Bailey Chase (Ugly Betty, Las Vegas, ATWT, Buffy the Vampire Slayer)
Det Ham Dewey - Kenneth Johnson (Cold Case, The Shield, Pensacola Wings of Gold)
Clay - Dylan Minnette (Prison Break)
Leon Cooley - Bokeem Woodbine (City of Angels)
Rhetta Rodriguez-Ardmore - Laura San Giacomo (Veronica Mars, Just Shoot Me)
Bobby Stillwater - Gregory Norman Cruz (Dr. Quinn Medicine Woman)

Bedacht door - Nancy Miller (The Closer, Law & Order)

Trivia:
  • The themesong van de show is geschreven en uitgevoerd door de rapper Everlast.
  • Dit is de eerste serie waar Oscar-winnares Holly Hunter in speelt.

Externe links:
TNT

Saving Grace preview:

Saving Grace Everlast videoclip:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 04 dec 2009 0:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 29 jul 2007 17:14

Alleen al vanwege Holly Hunter ga ik deze serie een kans geven!
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 29 jul 2007 19:06

Zeker de moeite waard, Rom. Net het eerste deel gekeken en het was lekker rauw. Holly Hunter speelt fantastisch. En mijn favoriete Rammstein-nummer (Mein Herz Brennt) kwam ook nog voorbij.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 29 jul 2007 20:13

Ik heb de aflevering nog niet gezien (hij loopt nu binnen), maar in de reacties op eztv stond alweer veel onzin over "niks aan want God bestaat niet", enz. Ik heb er maar even op gereageerd met de woorden dat superhelden ook niet bestaan, maar desondanks een serie als Heroes wel te genieten is. Preview hierboven ziet er goed uit, dus ik ben heel benieuwd.
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 29 jul 2007 20:34

Er zitten uiteraard wel verwijzingen aan naar religie en God enzo, maar het is niet too much. Zo lang de serie dat volhoudt vind ik het niet storend.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 03 aug 2007 21:39

Tweede aflevering was wederom erg leuk. Deze serie heeft gewoon alles, een scheldende/rokende/vloekende/vechtende politieagente, goede humor en een beetje devine intervention van de meest slonzige engel ooit. Hoop dat deze serie nog een tijdje op de buis blijft, want in de media is er al weer aandacht voor de kijkcijfers.

Reuters schreef:TNT's new Holly Hunter drama "Saving Grace" averaged 5.4 million viewers in its second week, down both one million from its premiere, and 2.3 million from its lead-in, "The Closer," according to Nielsen Media Research.

"Grace," which stars Hunter as an Oklahoma City police detective who gets divine help, also averaged 1.7 million viewers aged 18-49, and 2.3 million aged 25-54 at 10 p.m. Monday. By contrast, "Closer" (7.7 million viewers overall), averaged 2.1 million and 2.8 million, respectively.
Bron: Reuters
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 03 aug 2007 22:38

Ik heb beide afleveringen klaar staan om te bekijken, maar ben er nog niet aan toegekomen. Misschien morgen. Nu eerst een verse Burn Notice. :)
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 04 aug 2007 8:57

James Marsters (Spike in de series Buffy en Angel) speelde overigens een gastrol in de tweede aflevering. Ik had hem in eerste instantie niet herkend zonder zijn geblondeerde haar.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 11 aug 2007 13:10

Aflevering 3 keek ook weer lekker weg. En volgens de onderstaande quote van Zap2It mogen we in ieder geval nog een extra seizoen genieten van Holly Hunter.

'Burn Notice,' 'Saving Grace' Will See Second Seasons

LOS ANGELES -- With broadcast networks keeping their schedules free of scripted programming during the summer, cable has managed to make a substantial foothold.

Now, cable series "Burn Notice" and "Saving Grace" have reason to celebrate, as both have been picked up for second seasons with a 13 and 15-episode order, respectively.

USA's "Burn Notice" stars Jeffrey Donovan as a freelance spy who suddenly finds himself blacklisted and must return home to Miami while he tries to clear his name. It premiered in June to 4 million viewers and has been gradually growing its audience since then.

Helped out by a strong lead-in from "The Closer," TNT's "Saving Grace" had 6.4 million viewers for its premiere last month. Unlike "Burn Notice," it's audience hasn't grown, but is still averaging a respectable 5.5 million viewers each week.

Holly Hunter stars as Grace, a secular police detective who suddenly finds herself the beneficiary of some divine intervention.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 11 aug 2007 13:14

Ah leuk, ik heb er nog steeds niets van gezien maar download ze wel elke keer dus dat komt wel. Ook leuk dat Burn Notice terug komt.
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 20 aug 2007 21:15

S01E04 was weer een erg goede aflevering. Na deze aflevering is er echter een belangrijke vraag bijgekomen, nl ...

... wat zit er achter de paarse deur?

Holly Hunter bewijst elke aflevering weer wat een goede actrice ze is. Denk dat maar weinig actrices die rol zo goed zouden kunnen neerzetten. Overigens is de hele cast fantastisch. Topserie dit!
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 26 aug 2007 14:16

S01E05 was ook weer goed. Begreep uit een promo dat er hierna nog 4 afleveringen komen.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 26 aug 2007 16:30

Net de pilot gezien, en meteen maar even door met aflevering twee! :duim2:
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 26 aug 2007 17:20

Wow heftig einde aan aflevering twee... 8|
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 26 aug 2007 17:43

Wat was dat ook al weer?
Maxx
Administrator

Volgende

Keer terug naar Drama