Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit forum staan alle Science Fiction-, fantasy- en horrorseries.

Waardering

Gemiddelde waardering : 8.5

Laagste waardering : 7
Hoogste waardering : 10
Aantal waardeerders : 4

Login om te stemmen

Berichtdoor Maxx » 03 maart 2007 10:26

Quantum Leap (1998)

Afbeelding

Quantum Leap is een project waarbij tijdreizen wordt onderzocht. Wanneer de geldschieters resultaten willen zien of anders het geld terugtrekken, experimenteert dokter Sam Beckett op zich zelf. Hij komt vast te zitten in het verleden en springt van lichaam naar lichaam. Hij moet een opdracht vervullen in het leven van de persoon waarin hij is gesprongen, zodat hij weer naar een volgend lichaam en een volgende tijd kan springen, in de hoop dat de volgende sprong naar zijn eigen lichaam en tijd is. Andere mensen zien hem als de persoon waarin hij is gesprongen en Sam heeft alleen hulp van Al die in zijn tijd wordt weergegeven als hologram en de computer Ziggy.

Cast:

Admiral Al Calavicci - Dean Stockwell (Enterprise, Murphy Brown)
Dr. Sam Beckett - Scott Bakula (JAG, Battlestar Galactica)
Ziggy - Deborah Pratt (Airwolf, Magnum P.I.)

Bedacht door - Donald P. Bellisario (NCIS, JAG, Airwolf, Magnum P.I., Battlestar Galactica)

Externe links:
The Accelerator Chamber

Trivia:
  • Quantum Leap staat op de 15de plaats van TV Guide's "25 Top Cult Shows Ever!" en hoofdpersoon Sam Beckett staat op de 12de plaats van TV Guide's "25 Greatest Sci-Fi Legends".
  • Van alle shows die Donald P. Bellisario heeft gecreëerd is Quantum Leap zijn favoriet.
  • Quantum Leap werd bijna gecanceld na het derde seizoen, maar door het schrijven van brieven en demonstraties wisten de fans de serie nog twee jaar op de buis te houden.

Quantum Leap intro:

Quantum Leap wordt gecanceld:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 29 nov 2009 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Lost op SerieJunkies.nl

Berichtdoor roderik » 23 aug 2007 2:06

In de tijdsperiode dat deze serie van origine werd uitgezonden hier in Nederland heb ik er slechts maar een paar van gezien, maar al die jaren daarna bleef de drang ernaar om de gehele serie ervan te gaan zien en nu, sinds medio 2006/ 2007 ben ik in het bezit van alle 5 de seizoenen en ben er eens goed voor gaan zitten.....nou..zitten....was een lange zit...
Soms..mmmm te vaak......tot in de kline nachtelijke uren de afleveringen ervan bekeken, en uiteindelijk dus ook de allerlatste aflevering van seizoen 5....
Eerlijk gezegd moet ik ( ben verdomme al 44 ) nog effe die laatste aflevering laten inwerken en durf me niet eens voor te stellen hoe ik me gevoeld zou hebben als ik toendertijd die allerlaatste aflevering had gezien in de jaren 90.
roderik
SerieKijker

Berichtdoor Maxx » 23 aug 2007 6:40

Ik heb de serie destijds wel vaak gekeken, maar waarschijnlijk de laatste aflevering nooit. Met je beschrijving maak je me echter erg nieuwsgierig, roderik!
Maxx
Administrator

Berichtdoor Cavalera » 23 aug 2007 8:55

heb hier alle dvds liggen
ga er echt keer moeten naar kijke :d
* Watched 7317 episodes.
* Wasted 4 months, 2 weeks, 1 days, 45 minutes infront of the screen!
Cavalera
SerieLiefhebber

Berichtdoor roderik » 03 sep 2007 23:18

En Max ??
Hele serie al bekeken ?
De hele serie is hier in 3 dagen bekeken toen ik hem compleet had :-)
roderik
SerieKijker

Berichtdoor MrBlueEyez » 29 okt 2007 16:46

Ik heb de serie zien staan bij de Media Markt. Hij trok mijn aandacht omdat Scott Bakula de hoofdrol speler is en hem ken ik van Startrek Enterprise waar hij mij erg bevallen is. Is deze tv-serie ook een echte aanrader?
Series die ik volg:Bionic Woman,Bones,Ghost Whisperer, Heroes, Moonlight,Naruto,Prison Break,Pushing Daisies,Reaper, Smallville, Stargate Atlantis, Supernatural [url=http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/JasperKamps]Mijn DVD's[/url]
MrBlueEyez
SerieLiefhebber

Berichtdoor kraagemans » 29 okt 2007 17:59

Het is moeilijk te zeggen of dit een aanrader is, want smaken verschillen. Ik vond het toendertijd een een goede serie. Hij springt steeds van lichaam naar lichaam en komt zo ook met de problemen van die persoon in aanraking. Het leuke vond ik soms de onvoorspelbaarheid. De ene keer was hij een vrouw, de andere keer zag je pas op het laatst dat hij eigenlijk een donkere man was. Ik denk ook dat hij toendertijd emmy's heeft gewonnen. Het was in die tijd erg vernieuwend en er zat zeker een goed verhaal in. Ik zou hem wel aanraden gewoon om dat het een serie is met inhoud. Ik zou als ik jou was er eerst een paar downloaden, voordat je een hele box koopt. Je kan dan altijd nog beslissen de serie te kopen.
Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
kraagemans
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Maxx » 29 okt 2007 21:49

Als je houdt van series als Sliders en het huidige Journeyman, dan is dit wel wat. Ik was hier vroeger erg gek van. Klassieke SF-serie.
Maxx
Administrator

Berichtdoor MrBlueEyez » 31 okt 2007 14:32

Maxx schreef:Als je houdt van series als Sliders en het huidige Journeyman, dan is dit wel wat. Ik was hier vroeger erg gek van. Klassieke SF-serie.
Ja als ik binnekort nog eens tijd heb dan ga ik wel even kijken. Ik zag dat seizoen 1 maar iets van 20-30 euro kost bij de MM en Sliders vond ik een erg leuke serie ja.
Series die ik volg:Bionic Woman,Bones,Ghost Whisperer, Heroes, Moonlight,Naruto,Prison Break,Pushing Daisies,Reaper, Smallville, Stargate Atlantis, Supernatural [url=http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/JasperKamps]Mijn DVD's[/url]
MrBlueEyez
SerieLiefhebber

Berichtdoor Plumeau » 11 jul 2011 21:51

Voor die tijd een echt geweldige serie :) Ik keek er vaak naar.
Tegenwoordig is mijn smaak toch iets veranderd en vond ik één seizoen leuk uit nostalgie, maar heb ik geen behoefte meer om er nog wat bij te kopen.
Plumeau
SerieLiefhebber

Berichtdoor Aminozuur » 07 feb 2012 7:30

1 fout in de openingspost.
Quantum Leap werd uitgebracht in 1989, niet 1998 ;)

En ik ben net beginnen kijken. Ik herinner me dat ik als kind meekeek met mijn ouders en dat ik dat toen fantastisch vond.
Een tijdje terug ben ik de naam van de serie weer te weten gekomen. Jihaa!
Wat een verschil met eigentijdse series, maar dit is gewoon super! :)
"Damn that G.L.E.E! They’re always making twisted abominations of everything!" - Commander Up, Starship (Act 2 Part 7, 0:41)
Aminozuur
SuperSerieJunkie

Berichtdoor antonieq » 07 feb 2012 11:31

Aminozuur schreef:1 fout in de openingspost.
Quantum Leap werd uitgebracht in 1989, niet 1998 ;)

En ik ben net beginnen kijken. Ik herinner me dat ik als kind meekeek met mijn ouders en dat ik dat toen fantastisch vond.
Een tijdje terug ben ik de naam van de serie weer te weten gekomen. Jihaa!
Wat een verschil met eigentijdse series, maar dit is gewoon super! :)

En wat dacht je van de cast . Ze hebben Dean Stockwell en Scot Bakula omgewisseld in de eerste post.
antonieq
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Aminozuur » 07 feb 2012 13:46

Toch niet?
Sam Beckett wordt volgens mij toch wel door Scot Bakula gespeeld, hoor ;)
"Damn that G.L.E.E! They’re always making twisted abominations of everything!" - Commander Up, Starship (Act 2 Part 7, 0:41)
Aminozuur
SuperSerieJunkie

Berichtdoor antonieq » 07 feb 2012 13:50

Aminozuur schreef:Toch niet?
Sam Beckett wordt volgens mij toch wel door Scot Bakula gespeeld, hoor ;)

İk zal het even verduidelijken.

Scott Bakula heeft in Enterprise gespeeld en Dean Stockwell in Jag en Galactica
antonieq
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Aminozuur » 07 feb 2012 14:26

Ah zo... ok dan. Heb geen van de 3 genoemde series gezien. :oops:
Aminozuur
SuperSerieJunkie

Keer terug naar Sci-Fi \ Fantasy \ Horror