Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit forum staan alle Science Fiction-, fantasy- en horrorseries.

Waardering

Gemiddelde waardering : 8.1

Laagste waardering : 4
Hoogste waardering : 10
Aantal waardeerders : 13

Login om te stemmen

Berichtdoor Maxx » 02 maart 2007 23:23

The X-Files (1993)

Afbeelding

The X-Files is een gedeelte van de FBI waar onopgeloste zaken worden opgeslagen. De meeste zaken hebben te maken met het buitenaardse of het bovennatuurlijke. De agenten Mulder (de gelover) en Scully (de scepticus) onderzoeken deze zaken.

Cast:

Fox Mulder - David Duchovny
Dana Scully - Gillian Anderson
Walter Skinner - Mitch Pileggi (Day Break, Stargate Atlantis)
John Doggett - Robert Patrick (The Unit)
Melvin Frohike - Tom Braidwood (The Lone Gunman)
Cigarette Smoking Man - William B. Davis (Airwolf)
John Fitzgerald Byers - Bruce Harwood (The Lone Gunman, MacGyver)
Richard 'Ringo' Langly - Dean Haglund (The Lone Gunman)
Alex Krycek - Nicholas Lea (Kyle XY)
Monica Reyes - Annabeth Gish (The West Wing)

Bedacht door - Chris Carter (Millenium, The Lone Gunmen)

Trivia:
  • De Lone Gunmen (Frohike, Byers & Langly) waren zo populair dat ze een eigen spin-off kregen.
  • De themesong is gemaakt door Mark Snow. Hij maakte ook de muziek voor Chris Carters andere projecten en voor de serie Smallville.
  • In 1998 werd de X-Files film Fight the Future uitgebracht.

Externe links:
SciFi Channel
Fox Home
X-Files Wiki

The X-Files intro:

The X-Files: Fight The Future trailer:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 29 nov 2009 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Prison Break op SerieJunkies.nl

Berichtdoor RomeoX » 11 maart 2007 17:54

Dit blijft nog altijd een van mijn favoriete series. Ik ben al tijden van plan om de hele serie weer eens opnieuw te zien. Het laatste seizoen heb ik zelfs nog helemaal niet gezien, terwijl ik bij het achtste seizoen een gevoel had van het begint weer interessant te worden. Ik vond de karakters van Robert Patrick en Annabeth Gish namelijk wel goed. Ik heb de hele serie op DVD.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 11 maart 2007 18:10

Ik ben ook van plan de serie weer van het begin af aan te kijken, ben zelfs onlangs gestart met de eerste afleveringen, maar ik vind het lastig mijn aandacht erbij te houden omdat ik de eerste afleveringen al 1 of meerdere keren heb gezien en ik nog zoveel leuke series heb liggen. (Zo dat was een lange zin! :P) De laatste paar seizoenen heb ik echt heel veel gemist, maar ik wil het liefst weer bij het begin beginnen om de story-arc weer goed te kunnen volgen.
Maxx
Administrator

Berichtdoor MissHobje » 11 maart 2007 19:11

Het was een super goeie serie :)
(ik heb zelfs die pc game ervan)
Wat ik wel jammer vond dat er op het einde alles ineens zo snel afgelopen was.. nouja een soort van geen einde.. het was ineens over ?
Dat heb ik nooit helemaal begrepen.
MissHobje
SerieKijker

Berichtdoor RomeoX » 21 maart 2007 21:18

Nou ik ben door mn DVD-box van seizoen 1 King Of Queens heen, dus ik heb besloten om nu weer van begin af met de X-Files te beginnen!

*stopt de Pilot-episode in de DVD-speler*

:)
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 21 maart 2007 21:29

Have fun en tot over een paar weken! :P
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 21 maart 2007 22:33

Zo, net de pilot weer eens gezien. Het heeft eigenlijk nog niets van zijn charme verloren, hoewel het er een klein beetje gedateerd uitziet. In retrospect kan ik nu wel begrijpen waarom de serie in het begin werd vergeleken met Twin Peaks, zeker deze aflevering

Leuk om de eerste ontmoeten tussen Mulder en Scully weer eens te zien, met de quote die ik me nog steeds kon herinneren: that's why they put the "eye" (I) in FBI. :)

Ook in de eerste aflevering al komt de Cigarette Smoking Man voorbij, hoewel hij geen woord zegt. En er wordt al een begin gemaakt met de zgn. mythology als Mulder aan Scully vertelt hoe het zo gekomen is dat hij zich zo interesseert voor het paranormale: zijn zusje Melissa werd ontvoerd toen hij 10 jaar oud was, en hij kon niks doen om het te voorkomen.

En tot slot nog even een screenshot van de onvergetelijke scene met Scully in de stromende regen, overladen met ongeloof van wat ze zojuist heeft gezien.

Afbeelding

Next up: Deep Throat
Laatst bijgewerkt door RomeoX op 27 maart 2007 0:28, in totaal 1 keer bewerkt.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 21 maart 2007 22:36

Ik heb de pilot een tijdje terug ook (gedeeltelijk) weer gezien. Vond het wel leuk om Mulder bezig te zien met die kruisen op de weg en hem helemaal uit zijn dak zien gaan door de paar seconden tijd die ze waren 'verloren'. En Scully die helemaal paranoïde werd door die insektenbeet. :D
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 21 maart 2007 22:41

Ik kijk wel uit naar die toch wel klassieke afleveringen met karakters als Eugene Tooms en de Fluke. En Nic Lea's karakter, die was ook altijd erg stoer. Ja dat worden weer leuke weken! :)
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 21 maart 2007 22:51

Ja, Nicholas Lea speelt mijn favo karakter uit de serie. Je weet nooit aan welke kant hij nou staat. Ik was dan ook erg blij hem weer te zien opduiken in de serie Kyle XY.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 21 maart 2007 23:41

Zonet aflevering 2 gezien, Deep Throat, waarin we dus voor het eerst kennis maken met het karakter Deep Throat (en die naam komt niet van de beroemde Linda Lovelace film ;)). Ook voor het eerst te zien in deze aflevering zijn de opening credits en de beroemde melodie van Mark Snow. Die ontbraken namelijk in de pilot.

Mulder: They're here, aren't they...
Deep Throat: Mr. Mulder, "they" have been here for a very long time...
Laatst bijgewerkt door RomeoX op 27 maart 2007 0:28, in totaal 1 keer bewerkt.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 25 maart 2007 14:14

Zojuist aflevering 8 gezien van seizoen 1, getiteld Ice. De aflevering lijkt erg geinspireerd op de film The Thing, en het is niet een van mijn favoriete afleveringen. Wel leuk was de herkenning van twee gast-acteurs die nu grote bekendheid genieten:

Felicity Huffman (Lynette Scavo in Desperate Housewives) en Xander Berkeley (George Mason in 24)!

Afbeelding
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 25 maart 2007 23:13

Net weer twee mooie afleveringen gezien. Vanaf aflevering 9 (eigenlijk afl. 10, maar de pilot wordt gezien als aflevering 0, vandaar) begint de serie echt goed op gang te komen met "Fallen Angel", over een neergestorte UFO en de grote cover-up operatie die daar uit voortvloeit. Memorabel is ook het karakter Max Fenig, een epileptische UFO-fanaticus die zelf ooit ook is ontvoerd, maar zelf weet hij dat niet. Dit karakter zal in latere afleveringen nog terugkeren ("Tempus Fugit" en "Max"). Goeie aflevering!

Afbeelding

De tweede die ik net heb gezien is "Eve", over gekloonde meisjes die ver weg van elkaar wonen en plotseling op dezelfde dag allebei hun adoptievader verliezen op gruwelijke en identieke wijze. Ook in deze aflevering een bekende van Desperate Housewives: Harriet Harris als Dr. Sally Kendrick, Eve 7 en Eve 8. Eveneens een zeer sterke aflevering.

Afbeelding
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 26 maart 2007 16:48

Je zei dat Ice was geïnspireerd op The Thing. Bij Eve moest ik meteen denken aan Eve of Destruction met onze eigen Reneé Soutendijk.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Anonymous » 26 maart 2007 23:05

elke keer ga ik opnieuw beginnen met deze serie...
dan kijk ik 1 aflevering en dan kijk ik al niet meer.
op een of andere manier boeit het mij niet genoeg....
vroeger vond ik het altijd een enge serie.
mijn vader volgde het altijd en dan durfde ik echt niet te kijken!
Anonymous

Volgende

Keer terug naar Sci-Fi \ Fantasy \ Horror