SerieJunkies.nl

SerieJunkies.nl Serie Index TV-Gids Actieve Onderwerpen Portal Gebruikerslijst Zoeken Inloggen Registreren
Menu

Mijn gegevens
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Onthoud mij

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Nog geen account?
Meld je GRATIS aan

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerde, 0 Verborgen en 10 Gasten

Geregistreerde gebruikers: Geen

[ Bekijk complete lijst ]

Het meeste gebruikers ooit online waren 382 op Dinsdag 1 September 2009, 02:38u

Zoeken

Geavanceerde zoekopdracht

Statistieken
We hebben 1805 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is JewelMarkt

De gebruikers hebben in totaal 23508 berichten geplaatst in 1817 onderwerpen

Symbaloo
Klik op de button om SerieJunkies.nl aan je Symbaloo-desktop toe te voegen.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen    
SerieJunkies.nl » Comedy » Happy Days
BerichtGeplaatst: Donderdag 12 Juli 2007, 13:56u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Happy Days (1974 - 1984)

Happy Days gaat over de familie Cunningham in de jaren '50. De vrienden van Richie Cunningham, met name Fonzie, spelen ook een grote rol.

Cast:

Arthur 'Fonzie' Fonzarelli - Henry Winkler (Arrested Development, Out of Practice)
Marion Cunningham - Marion Ross (Gilmore Girls, The Drew Carey Show)
Howard Cunningham - Tom Bosley (Father Dowling Mysteries, Murder She Wrote)
Joanie Cunningham - Erin Moran (Joanie Loves Chachi)
Richard 'Richie' Cunningham - Ron Howard (Arrested Development)
Warren 'Potsie' Weber - Anson Williams (Beverly Hills 90210, Melrose Place, Lizzie McGuire)
Ralph Malph - Don Most (Dungeons and Dragons)
Charles 'Chachi' Arcola - Scott Baio (Joani Loves Chachi, Diagnosis Murder, Arrested Development)

Bedacht door - Garry Marshall (Laverne & Shirley, The Odd Couple)

Trivia:
  • Arthur "Fonzie" Fonzarelli's karakter zou oorspronkelijk Arthur Maschiarelli (bedenker Garry Marshall's echte achternaam) en de bijnaam "Mash" krijgen. ABC liet de naam wijzigen, omdat "Mash" kijkers zou kunnen doen denken aan "M*A*S*H" (1972), een populaire show van een andere zender.
  • Zowel Micky Dolenz als Michael Nesmith van The Monkees deden auditie voor de rol van Fonzie.
  • Veel fans zijn het er over eens dat de kwaliteit van de show hard achteruit ging na de 3-delige openingsaflevering van het vijfde seizoen, waarin Fonzie over een haai spring tijdens het waterskieën. Tegenwoordig als een show hevig aan kwaliteit verliest, wordt er gezegd dat hij "jump(ed) the shark".
  • De serie kreeg maar liefst vier spin-offs: Laverne & Shirley, Blansky's Beauties, Mork and Mindy en Joanie Loves Chachi. Ook werd er een geanimeerde serie gemaakt genaamd Fonz and the Happy Days Gang.

Externe links:
TVRage.com
Happy Days Online

Happy Days intro:

Happy Days 30th Anniversary clip:

Bookmark and Share
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Donderdag 12 Juli 2007, 14:01u Reageren met citaat
Lara

Oh wat heb ik me altijd blauw geergerd aan deze serie, ieuw!!
Het was in de tijd dat ik nogal aan het puberen was, heftig punk, anti alles, vegetarier, tegen alles aan schoppend en deze serie was voor mij zooo conservatief dat ik er misselijk van werd! Talk to the hand! LOL

BerichtGeplaatst: Donderdag 12 Juli 2007, 14:03u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Ik vond het geweldig, vooral Fonzie. De serie is wel conservatief ja, aangezien hij zich (destijds) 20 jaar terug in de tijd afspeelde. Knipoog
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Donderdag 12 Juli 2007, 14:05u Reageren met citaat
Lara

Maxx zei:
Ik vond het geweldig, vooral Fonzie. De serie is wel conservatief ja, aangezien hij zich (destijds) 20 jaar terug in de tijd afspeelde. Knipoog

ja, op zich begrijpelijk, maar voor mij destijds dus voer om tegenaan te schoppen! Het heeft me menig discussie met klasgenootjes gekost... LOL

BerichtGeplaatst: Donderdag 12 Juli 2007, 14:16u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

In 1994 bracht de band Weezer het nummer Buddy Holly uit. De clip daarvan werd geregiseerd door de inmiddels bekende regisseur Spike Jonze en speelde zich af in Arnolds, de plek waar de jongeren in Happy Days altijd rondhingen. De clip werd ook meegeleverd op de installatie-cd van de software Windows '95.

BerichtGeplaatst: Donderdag 12 Juli 2007, 14:22u Reageren met citaat
Lara

Onbegrijpelijk... Talk to the hand! LOL (okee, okee, ik stop al... Lekker puh! )

BerichtGeplaatst: Vrijdag 13 Juli 2007, 09:23u Reageren met citaat
Blush

Ik heb wel een aantal van de afleveringen gezien, maar lang niet alle.... ik kan me ook niet precies herinneren wat ik ervan vond (weinig indruk gemaakt waarschijnlijk Knipoog )

BerichtGeplaatst: Donderdag 16 Augustus 2007, 11:58u Reageren met citaat
Sonja

Ik vond het altijd wel leuk om te zien
al heb ik het wel pas gezien toen ze als herhalingen op kwamen ik was toch echt al wat ouder.

heb meteen de begin tune in mn kop ahhhhhhhhhh

oh en ik vind nu altijd leuk om een hele ouwe 'the fons' overal in films enzo terug te zien
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Sonja Stuur privébericht

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen