Peyton Place was een Amerikaanse soap-serie (laat producer Paul Monash dat niet horen, hij sprak liever van een "televisie-novel"), losjes gebasseerd op het boek met dezelfde naam uit 1956 en de film die daarop werd gebasseerd uit 1957. Veel namen werden voor de serie veranderd, en sommige karakters kwamen niet eens in de serie voor. In de serie volgen we het reilen en zeilen van de bevolking van het plaatsje Peyton Place.
In 1972 kwam er een vervolg op de serie onder de naam Return To Peyton Place. Enkele karakters uit de oude serie keerden daarin terug.
Cast:
Allison Mackenzie - Mia Farrow
Rodney Harrington - Ryan O'Neal
Norman Harrington - Christopher Connelly
Julie Anderson - Kasey Rogers
Bedacht door - Paul Monash
Trivia:
In totaal werden er 514 afleveringen uitgezonden door ABC.
Van 1964 tot 1966 werd de serie in zwart-wit uitgezonden, en vanaf 1966 in kleur.
De serie was een springplank naar groter succes voor acteurs Ryan O'Neal en Mia Farrow.
Ik heb deze serie jaren geleden een tijdje gevolgd, maar toen was het ook ineens weer verdwenen van de buis. Ik heb me er wel mee vermaakt en Mia Farrow was wel lief.
_________________ Volgt momenteel: Waar ik maar net zin in heb...
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum