SerieJunkies.nl

SerieJunkies.nl Serie Index TV-Gids Actieve Onderwerpen Portal Gebruikerslijst Zoeken Inloggen Registreren
Menu

Mijn gegevens
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Onthoud mij

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Nog geen account?
Meld je GRATIS aan

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerde, 0 Verborgen en 11 Gasten

Geregistreerde gebruikers: Geen

[ Bekijk complete lijst ]

Het meeste gebruikers ooit online waren 382 op Dinsdag 1 September 2009, 02:38u

Zoeken

Geavanceerde zoekopdracht

Statistieken
We hebben 1806 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is mali76

De gebruikers hebben in totaal 23510 berichten geplaatst in 1817 onderwerpen

Symbaloo
Klik op de button om SerieJunkies.nl aan je Symbaloo-desktop toe te voegen.

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen    
SerieJunkies.nl » Sci-Fi \ Fantasy \ Horror » Sanctuary
BerichtGeplaatst: Zondag 27 Mei 2007, 21:53u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Sanctuary (2007)

Sanctuary is een science fiction serie die geheel via het internet te zien zal zijn voor enkele dollars per aflevering of gratis in een lage resolutie via sites als YouTube. Een nieuwe aflevering zal eens per twee weken online worden gezet.

De serie gaat over de 157 jaar oude dokter Helen Magnus, een van de eerste vrouwelijke doktoren in de Royal College in de tijd van Victoriaans Engeland. Helen was verloofd met de seriemoordenaar Jack the Ripper en had samen met hem een dochter genaamd Ashley. Ashley weet echter niet dat Jack the Ripper haar vader is. Doktor Magnus' vader startte een vrijplaats (sanctuary) voor bovennatuurlijke wezens, verzameld van plekken over de gehele wereld. In haar werk met deze wezens verwierf de dokter haar grote ouderdom.

Cast:

Will Zimmerman - Robin Dunne (Dawson's Creek)
Dr. Helen Magnus - Amanda Tapping (Stargate: SG-1, Stargate: Atlantis)
John Druitt - Christopher Heyerdahl (Stargate: Atlantis)
Ashley Magnus - Emilie Ullerup (Battlestar Galactica)
Larry Tolson - David Hewlett (Stargate: SG-1, Stargate: Atlantis)
Nurse - Lorena Gale (Battlestar Galactica, Smallville, The X-Files)
Alexei - Cainan Wiebe (The 4400)
Tatha - Leah Cairns (Battlestar Galactica, Kyle XY)
Ernie Watts - Peter DeLuise (Stargate: SG-1, 21 Jumpstreet)
Danu - Miranda Frigon (Jake 2.0)
Wexford - Paul McGillion (Stargate: Atlantis)
Caird - Laura Mennell (The L Word)
Henry Foss - Ryan Robbins (Battlestar Galactica, Stargate: Atlantis)

Bedacht door - Damian Kindler (Stargate: SG-1, Stargate: Atlantis)

Trivia:
  • De serie is vrijwel geheel gefilmd met green screen technologie, waarbij de acteurs op een groene achtergrond acteren en de achtergrond later via CGI wordt ingevuld.
  • De makers proberen de serie interactief te maken. Zo worden er bijvoorbeeld screenshots van acteurs vrijgegeven met een green screen achtergrond waarbij fans worden aangemoedigd hun eigen achtergrond in te vullen. Ook worden fans aangemoedigd remixes van episodes te maken en aan te bieden via de fansite.
  • Het is de bedoeling dat de serie via verschillende media gaat werken. Het begin is er nu via internet, maar op het moment wordt er ook een Sanctuary TV film opgenomen. Mogelijk worden de afleveringen in een later stadium op DVD uitgebracht.

Externe links:
TVRage.com
Sanctuary For All
Sanctuary Fans

Sanctuary trailer:

Sanctuary Webisode 1:

Bookmark and Share
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Zondag 27 Mei 2007, 22:15u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Net de eerste webisode (low res) bekeken en het zag er leuk uit (ondanks die lage resolutie). Ben benieuwd wat we hier verder nog van gaan horen.
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Woensdag 2 April 2008, 06:55u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

SCI FI pakt de serie Sanctuary op. Zie hier en hier voor meer info.

BerichtGeplaatst: Woensdag 2 April 2008, 15:30u Reageren met citaat
Fer-D

Zal leuk worden om Amanda Tapping is een keer in een andere rol als Samantha Carter te zien. Lekker puh!

The Mentalist (S01)

Volgend(e) "project(en)":
Robin Hood (S01)
Hotel Babylon (S01)
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Fer-D Stuur privébericht AIM-naam MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Woensdag 2 April 2008, 19:28u Reageren met citaat
feolener
Administrator

ben benieuwd.. wel een hoop SG en BSG acteurs in de serie..

Castle, Doctor Who, Torchwood
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van feolener Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Woensdag 2 April 2008, 19:32u Reageren met citaat
Fer-D

Tja, twee van de beste series heh. What can I say? Lekker puh!

The Mentalist (S01)

Robin Hood (S01)
Hotel Babylon (S01)
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Fer-D Stuur privébericht AIM-naam MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Zondag 5 Oktober 2008, 17:18u Reageren met citaat
Dulcinea

Vanochtend de pilot gezien. Wat in de webisodes te zien was wordt hier nog ns beter gedaan, het verhaal hangt nu veel meer aan elkaar en is zo duidelijker en de effecten zijn ook verbeterd. Ik was aangenaam verrast Goed gedaan! Aparte donkere sfeer ook, dit kan wel ns een heel leuke nieuwe sci fi serie worden!
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Dulcinea Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Zondag 5 Oktober 2008, 21:17u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Ik heb hem ook klaar staan. Ben erg benieuwd.

BerichtGeplaatst: Zondag 12 Oktober 2008, 21:05u Reageren met citaat
Dulcinea

Maxx zei:
Ik heb hem ook klaar staan. Ben erg benieuwd.
En wat vond je ervan?
'k Heb ondertussen de 3e klaarstaan maar gewoon geen tijd om te kijken, teveel series en te weinig tijd Pruillipje Grijns
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Dulcinea Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Zondag 12 Oktober 2008, 21:47u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Helaas nog niet gezien. Ik kijk tegenwoordig meestal series op m'n XBox en omdat Sanctuary een Matroska video file is, kon ik hem daar niet op afspelen en ben ik andere series gaan kijken. Zodra ik hem gekeken heb, laat ik het uiteraard weten. Ik vond de webisodes er destijds wel interessant uit zien, dus ben door jouw opmerking over de TV-serie wel benieuwd geworden.

Edit: Ik wilde hem vanavond even kijken, maar merk dat de video-spelers op m'n PC er ook moeite mee hebben (hoewel ik de codec heb geïnstalleerd), ik ga nu de Xvid-versies maar even downloaden. To be continued ...

BerichtGeplaatst: Woensdag 12 November 2008, 23:15u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Eindelijk de tijd genomen om de eerste twee afleveringen eens te bekijken. Eerste aflevering herkende ik van de webisode die ik destijds heb gezien. Ik vond het aardig. Deze twee pilot-afleveringen waren natuurlijk ook een beetje om de karakters te leren kennen. Effecten waren idd een stuk beter als die van de webisodes. Over een tijdje nog maar eens een aflevering kijken om te zien hoe het verder gaat.

Heb jij er inmiddels al meer gezien, Dulcinea?

BerichtGeplaatst: Donderdag 13 November 2008, 00:47u Reageren met citaat
feolener
Administrator

ik heb volgens mij alleen nog maar de eerste (w)ep gekeken.. (misschien ook de tweede..)
hij was niet onaardig.. ik ga wel even verder kijken..

Castle, Doctor Who, Torchwood
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van feolener Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Donderdag 13 November 2008, 20:43u Reageren met citaat
ief26

Goed nieuws voor de Sanctuary fans!

SciFi renews Sanctuary
Sci Fi Channel has renewed "Sanctuary" for a second season, ordering 13 new hourlong episodes.

"Sanctuary," the first TV series to use live-action actors against virtual sets, is set to go into production in Vancouver early next year for a 2009 premiere.

The show follows the adventures of the beautiful, enigmatic Dr. Helen Magnus (Amanda Tapping), a brilliant scientist who holds the secrets of a clandestine population. More than 3 million viewers watched the Oct. 3 premiere, making it Sci Fi's highest-rated original series debut since "Eureka" in July 2006.

"Sci Fi will continue to trail blaze the television landscape by further exploring the many worlds of 'Sanctuary' through its unique green-screen environments," said Mark Stern, executive vp original programming at Sci Fi and co-head of original programming at Universal Cable Prods. -- Kimberly Nordyke and James Hibberd

Source: THRFeed.com
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van ief26 Stuur privébericht Website bekijken

BerichtGeplaatst: Maandag 5 Januari 2009, 04:21u Reageren met citaat
Ichigo

Maxx zei:
Helaas nog niet gezien. Ik kijk tegenwoordig meestal series op m'n XBox en omdat Sanctuary een Matroska video file is, kon ik hem daar niet op afspelen en ben ik andere series gaan kijken. Zodra ik hem gekeken heb, laat ik het uiteraard weten. Ik vond de webisodes er destijds wel interessant uit zien, dus ben door jouw opmerking over de TV-serie wel benieuwd geworden.

Edit: Ik wilde hem vanavond even kijken, maar merk dat de video-spelers op m'n PC er ook moeite mee hebben (hoewel ik de codec heb geïnstalleerd), ik ga nu de Xvid-versies maar even downloaden. To be continued ...

Die MKV file is HD kwaliteit! dus daar heeft een pc ook meer moeite mee om te spelen, maar hier werkt het zonder problemen, en ik heb een intel celeron 540 met 2 gb geheugen en intel gma x3100, draaiend onder Kubuntu 8.10, en speel ze af met VLC.

Trouwens deze serie is echt wel goed, ik heb nu 3 afleveringen gezien en ben al verkocht.
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Ichigo Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Maandag 5 Januari 2009, 14:44u Reageren met citaat
Fer-D

Wat wil je anders met Amanda Tapping? Knipoog

Ben zelf overigens nog niet begonnen hoor, maar ik krijg wel zin als ik zo de berichten hoor en lees.

The Mentalist (S01)

Robin Hood (S01)
Hotel Babylon (S01)

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen