SerieJunkies.nl

SerieJunkies.nl Serie Index TV-Gids Actieve Onderwerpen Portal Gebruikerslijst Zoeken Inloggen Registreren
Menu

Mijn gegevens
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Onthoud mij

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Nog geen account?
Meld je GRATIS aan

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerde, 0 Verborgen en 11 Gasten

Geregistreerde gebruikers: Geen

[ Bekijk complete lijst ]

Het meeste gebruikers ooit online waren 382 op Dinsdag 1 September 2009, 02:38u

Zoeken

Geavanceerde zoekopdracht

Statistieken
We hebben 1806 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is mali76

De gebruikers hebben in totaal 23510 berichten geplaatst in 1817 onderwerpen

Symbaloo
Klik op de button om SerieJunkies.nl aan je Symbaloo-desktop toe te voegen.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen    
SerieJunkies.nl » Comedy » Blackadder
BerichtGeplaatst: Vrijdag 27 April 2007, 14:19u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Blackadder (1983 - 1989)

Blackadder volgt het leven van de corrupte en manipulatieve Blackadder-dynasty. De serie bestaat eigenlijk uit vier aparte series die zich ieder in een aparte periode uit de geschiedenis afspelen. "The Black Adder" (1983) speelt zich af in de middeleeuwen. Hierin start Prince Edmund de Blackadder dynasty, bijgestaan door zijn trouwe bediende Baldrick en zijn niet al te snuggere vriend Percy. In "Blackadder II" (1986) dient Lord Edmund Blackadder (de achter-achter-kleinzoon van Prince Edmund) de ietwat sadistische en snel aangebrande Queen Elizabeth. Ook dit keer zijn Baldrick en Lord Percy Percy van de partij. Een aantal generaties later in "Blackadder the Third" (1987) is Edmund Blackadder de butler van de ongelovelijk stomme George, Prince of Wales. In "Blackadder Goes Forth" (1989) doet Captain Edmund Blackadder er alles aan om aan zijn plicht te ontkomen tijdens de eerste wereldoorlog.

Naast de losse series kwamen er in 1988 nog twee Blackadder TV-films uit. In "Blackadder: The Cavalier Years" moet Sir Blackadder Prince Charles I beschermen. "Blackadder's Christmas Carol" is het kerstverhaal van Ebenezer Scrooge, maar dan in Blackadder-stijl. In 1999 kwam er nog een korte aflevering uit genaamd "Blackadder Back & Forth", waarin Blackadder en Baldrick aan het eind van het vorige millenium hun tijdmachine testen. De aflevering werd gedurende geheel 2000 acht keer per dag vertoond bij de London's Millenium Dome.

Cast:

Blackadder - Rowan Atkinson (Mr. Bean, The Thin Blue Line)
Baldrick - Tony Robinson (Alas Smith & Jones)
Percy - Tim McInnerny (Spooks)
Queen Elizabeth I - Miranda Richardson (Alas Smith & Jones, Absolutely Fabulous)
Lord Melchett - Stephen Fry (A bit of Fry and Laurie, Jeeves & Wooster)
George, Prince of Wales - Hugh Laurie (A bit of Fry and Laurie, House M.D.)

Bedacht door - Rowan Atkinson (Mr. Bean, The Thin Blue Line) en Richard Curtis (Mr. Bean, Not the Nine o'Clock News)

Externe links:
TVRage.com
BBC

Trivia:
  • De eerste serie ("The Black Adder") werd bijna geheel op locatie gefilmd, waardoor er voor die tijd een behoorlijk hoog budget mee gemoeid was. De serie werd dan ook niet voortgezet voor een tweede seizoen. Een aantal jaar later wist het team de BBC te overtuigen dat er een vervolgserie gemaakt moest worden. "Blackadder II" werd vrijwel geheel in de studio gefilmd en de kosten werden gehalveerd.
  • Tim McInnerny's karakter in de vierde serie zou eigenlijk Captain Cartwright heten. Het idee van de naam Captain Darling kwam van Stephen Fry, die vroeger een klasgenoot had die Darling heette.
  • Er zijn ideeën geweest over een vijfde Blackadder-serie, maar tot op heden blijft het bij geruchten. Ideeën die de revue zijn gepasseerd zijn "The Blackadder Five" (over een rockband in de jaren '60), "Batadder" (een Batman parodie), "Star Adder" (Blackadder in space) en de meeste geloofwaardige was Blackadder in een gevangenenkamp tijdens WO II.

Blackadder the Third clip:

Blackadder Goes Forth clip:

Bookmark and Share
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Maandag 30 April 2007, 23:11u Reageren met citaat
feolener
Administrator

Dit is een van mijn all time favourites. Geweldige engelse humor. Ik ken dan vooral het vierde seizoen van de eerste wereld oorlog.
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van feolener Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Donderdag 29 November 2007, 12:43u Reageren met citaat
kraagemans

Ik kon het erg waarderen. Ik heb niet alles gevolgd maar vond het eerste seizoen wel het leukst.

Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van kraagemans Stuur privébericht E-mail versturen Yahoo Messenger MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Donderdag 29 November 2007, 23:44u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Bij mij zijn seizoen 3 en 4 favoriet. Beide met geweldige rollen van Hugh Laurie (House MD).
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Dinsdag 11 Maart 2008, 02:47u Reageren met citaat
jufjo

Beste van het beste.
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van jufjo Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Zondag 21 Juni 2009, 16:36u Reageren met citaat
deathdragon

Prachtige Reeks !!!! Grijns
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van deathdragon Stuur privébericht

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen