Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit forum staan alle Science Fiction-, fantasy- en horrorseries.

Waardering

Gemiddelde waardering : 8

Laagste waardering : 3
Hoogste waardering : 10
Aantal waardeerders : 29

Login om te stemmen

Berichtdoor Maxx » 25 feb 2007 15:28

Buffy the Vampire Slayer (1997)

Afbeelding

Buffy the Vampire Slayer gaat over de scholiere Buffy Summers, die is uitverkoren om te strijden tegen vampieren en andere demonen. Nadat ze in Los Angeles de gymzaal heeft platgebrand in een poging vampieren te stoppen, verhuist ze met haar moeder naar Sunnydale, een liefelijk dorpje die toevallig op de poort naar de hel is gebouwd. Met haar vrienden Xander en Willow, haar watcher (een soort trainer) Giles en de vampier-met-een-ziel Angel gaat ze vampieren en demonen te lijf.

Cast:

Buffy Summers - Sarah Michelle Gellar (Robot Chicken, Saturday Night Live)
Xander Harris - Nicholas Brendon
Willow Rosenberg - Alyson Hannigan (How I Met Your Mother, Veronica Mars)
Rupert Giles - Anthony Head (Little Brittain, Manchild)
Spike - James Marsters (Smallville, Angel)
Anya - Emma Caulfield (Beverly Hills 91210)
Dawn Summers - Michelle Trachtenberg (Six Feet Under)
Joyce Summers - Kristine Sutherland
Cordelia Chase - Charisma Carpenter (Angel, Veronica Mars)
Angel - David Boreanaz (Angel, Bones)
Tara Maclay - Amber Benson
Oz - Seth Green (Robot Chicken, Family Guy, Greg the Bunny)

Bedacht door - Joss Whedon (Angel, Firefly)

Externe links:
Twenieth Century Fox DVD-site

Trivia:
  • Nathan Fillion (Caleb) deed auditie voor de rol van Angel. Later kreeg hij de hoofdrol in Whedon's serie Firefly.
  • Seth Green is de enige uit de cast die ook in de originele film speelde. Zijn scenes werden echter uit de film geknipt.

Buffy Season 6 promo:

Buffy trailer:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 29 nov 2009 12:15, in totaal 2 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Prison Break op SerieJunkies.nl

Berichtdoor Fer-D » 04 jan 2008 17:31

Ik neem aan dat die season 8 intro in de eerste post een grap of een foutje is? (En hij doet het niet meer :P).
Kijkt op het moment: Battlestar Galactica (opnieuw), Supernatural, Stargate: SG:1 (opnieuw), Stargate: Atlantis (opnieuw), Stargate: Universe
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Maxx » 04 jan 2008 17:39

Fer-D schreef:Ik neem aan dat die season 8 intro in de eerste post een grap of een foutje is? (En hij doet het niet meer :P).

Euhm ... zijn er maar 7 seizoenen dan ofzo? Het was gewoon een video die ik van YouTube had gehaald.
Ik zal even nieuwe filmpjes neerzetten.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Fer-D » 04 jan 2008 17:52

Ja, er zijn maar 7 seizoenen van. :P Nadat ik die trailer in je post zag dacht ik van, hey ff onderzoeken! Maar blijkt een filmpje te zijn van een fan die graag wil dat de serie verder wilt. :P
Kijkt op het moment: Battlestar Galactica (opnieuw), Supernatural, Stargate: SG:1 (opnieuw), Stargate: Atlantis (opnieuw), Stargate: Universe
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Maxx » 04 jan 2008 18:34

Aha. Nou, goed dat je dat even recht hebt gezet. Ik heb de serie nooit helemaal tot het einde uitgezien.
Maxx
Administrator

Berichtdoor MrBlueEyez » 10 jan 2008 20:40

Fer-D schreef:Ja, er zijn maar 7 seizoenen van. :P Nadat ik die trailer in je post zag dacht ik van, hey ff onderzoeken! Maar blijkt een filmpje te zijn van een fan die graag wil dat de serie verder wilt. :P
Ze zijn bezig met seizoen 8 hoor. Is als strip te koop. Er zijn nu al 9 strips uitgekomen.
Series die ik volg:Bionic Woman,Bones,Ghost Whisperer, Heroes, Moonlight,Naruto,Prison Break,Pushing Daisies,Reaper, Smallville, Stargate Atlantis, Supernatural [url=http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/JasperKamps]Mijn DVD's[/url]
MrBlueEyez
SerieLiefhebber

Berichtdoor Fer-D » 10 jan 2008 21:05

Ooh jaa, ik had het eigenlijk over de seizoenen op dvd. :P
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor MrBlueEyez » 10 jan 2008 22:24

Fer-D schreef:Ooh jaa, ik had het eigenlijk over de seizoenen op dvd. :P
Ja dat begreep ik ook wel:P
Series die ik volg:Bionic Woman,Bones,Ghost Whisperer, Heroes, Moonlight,Naruto,Prison Break,Pushing Daisies,Reaper, Smallville, Stargate Atlantis, Supernatural [url=http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/JasperKamps]Mijn DVD's[/url]
MrBlueEyez
SerieLiefhebber

Berichtdoor Terence76 » 23 jan 2008 11:34

Hoi, ik ben helemaal nieuw op dit forum en het leek me wel een "eerbetoon" als ik mijn allereerste post gebruik voor mijn nummer 1 serie! :D

Ik keek Buffy al toen het voor het eerst werd uitgezonden, en omdat het wegens tijd een beetje onhandig werd, heb ik de tweede helft van seizoen 3 destijds gemist. Bij seizoen 4 heb ik het weer opgepikt en werd het helemaal een obsessie.

Uiteraard inmiddels alles op dvd, en seizoen 8 in comic voor zover het uit is (dat duurt nog wel een paar jaar....).

Sommige hebben als reden: ik heb een hekel aan Sarah Michelle Gellar. Tja, daar is niks aan te doen. Maar als je niet naar Buffy keek omdat je "wel eens een aflevering hebt gezien, maar vond het niet bijzonder geweldig", dan zou ik maar eens beginnen met de dvd's :ja
Pas als je Buffy volgt, is het duidelijk dat het echt een slimme en leuke serie is. Ik ben blij dat het nog niet helemaal is afgelopen.
Terence76
SerieJunkie

Berichtdoor Fer-D » 23 jan 2008 11:39

Ik geef je helemaal gelijk. :D Eindelijk een mede freak. Hehe, ik heb zelf nog maar tot en met seizoen 3 gezien, omdat ik op het moment Angel(op dvd) aan het verslinden ben.

Wie is jouw favoriete char van Buffy?
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Terence76 » 23 jan 2008 12:11

Wat?! Nee, wat doe je nou! Je moet Angel seizoen 1 pas kijken zodra je seizoen 3 van Buffy hebt afgerond! En dan om en om een aflevering kijken!! :D

Serieus, in een aflevering van Buffy gaat het ene personage richting LA, en als je dan de volgende aflevering van Angel kijkt, komt het personage van Buffy daar daadwerkelijk aan!
Het is echt veel leuker kijken zo.

Hmm, ik denk dat ik geen favoriet personage heb in Buffy, I love 'em all.
Maar ik heb wel een favoriet seizoen: nummer 5.
Zo spannend, en een heerlijke Big Bad.
Tevens heeft dit seizoen waarschijnlijk de meest emotionele aflevering ooit. Laat me effe weten wanneer je bij deze bent beland ^^:)
Terence76
SerieJunkie

Berichtdoor Fer-D » 23 jan 2008 12:28

Ik heb seizoen 3 van buffy ook afgerond voordat ik aan Angel begon. Haha, zo stom ben ik niet. :P Ik had alleen niet genoeg geld over om ook nog alles van Buffy d'r bij te kopen. :P

Maargoed, mijn favo char is Spike. :D Droogkloot dat ie is. :P
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Terence76 » 23 jan 2008 12:45

Heb je nog niks gezien van wat er na seizoen 3 van Buffy komt?
Pas op, want in Angel komen er wel dingen langs van Buffy seizoen 4.

En Spike wordt alleen maar leuker, ben ook dol op 'm.
Ik zag James Marsters onlangs in "Strange Frequency" in een losse aflevering waarin hij als rockgitarist succes krijgt met hulp van de duivel. Leuk om hem te zien, maar echt een stom verhaaltje. Ik zou hem ook wel eens live zien optreden met z'n rockband.

Hij zit nu ook in "P.S. I love you", maar hij is ouder en ziet er ook minder goed uit in die film :nee
Terence76
SerieJunkie

Berichtdoor Fer-D » 23 jan 2008 15:17

Dat Strange Frequency heb ik ook een keer gezien in een twilight zone marathon ofzo. Vond er geen hol aan. :P

Maarre, jaa ik heb vroeger toen buffy nog op tv was af en toe is een aflevering gezien na seizoen 3. En ik weet ongeveer wel wat er gebeurd(heb wat research op wikipedia enzo gedaan (A) sue me :P). Maar na seizoen 2/3 van Angel gebeurt er weinig nog wat met Buffy te maken heeft eigenlijk. Soms valt het woord Sunnydale of Buffy nog eens. De laatste keer dat ik Buffy echt gehoord heb is toen het nieuws kwam dat ze toch niet dood was.

Maargoed. :P Weet niet of er verder nog cross-overs zijn natuurlijk.
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Terence76 » 23 jan 2008 15:34

De comic van Angel is echt raar. Daar zijn pas 2 of 3 issues van uit, en het is wel onder enig toezicht van Joss Whedon. Het is dus officieel seizoen 6 van Angel.

Maar het lijkt niet overeen te komen met de wereld van de Buffy comic. Wellicht smelt het nog ooit samen.
Terence76
SerieJunkie

Volgende

Keer terug naar Sci-Fi \ Fantasy \ Horror