SerieJunkies.nl

SerieJunkies.nl Serie Index TV-Gids Actieve Onderwerpen Portal Gebruikerslijst Zoeken Inloggen Registreren
Menu

Mijn gegevens
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Onthoud mij

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Nog geen account?
Meld je GRATIS aan

Wie is er online?

Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerde, 0 Verborgen en 4 Gasten

Geregistreerde gebruikers: Geen

[ Bekijk complete lijst ]

Het meeste gebruikers ooit online waren 382 op Dinsdag 1 September 2009, 02:38u

Zoeken

Geavanceerde zoekopdracht

Statistieken
We hebben 2267 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is acennabbess

De gebruikers hebben in totaal 27847 berichten geplaatst in 1984 onderwerpen

Symbaloo
Klik op de button om SerieJunkies.nl aan je Symbaloo-desktop toe te voegen.

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen    
SerieJunkies.nl » Sci-Fi \ Fantasy \ Horror » Doctor Who
BerichtGeplaatst: Maandag 16 April 2007, 19:22u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Doctor Who (2005)

Doctor Who gaat over Rose Tyler die een saai leventje leid in Londen. Als op een dag de mannequins in de zaak waar ze werkt tot leven komen en haar willen vermoorden, wordt ze gered door een man die zichzelf The Doctor noemt. The Doctor blijkt geen mens te zijn, maar een Time Lord en wel de laatste van zijn ras. Hij neemt Rose op sleeptouw en samen beleven ze de meest wonderbaarlijke avonturen terwijl ze reizen door de tijd in een tijdmachine genaamd de TARDIS.

Cast:

The (9th) Doctor - Christopher Eccleston (Heroes, Cracker)
The (10th) Doctor - David Tennant (Blackpool)
The (11th) Doctor - Matt Smith (Party Animals)
Rose Tyler - Billie Piper
Cyber Leader - Paul Kasey (Torchwood)
Martha Jones - Freema Agyeman (The Bill)
Mickey Smith - Noel Clarke (Casualty)
Jackie Tyler - Camille Coduri

Trivia:
  • De serie kreeg een spinoff genaamd Torchwood. Deze naam werd ook gebruikt als valse naam tijdens de productie van Doctor Who. Torchwood is een anagram van Doctor Who.
  • Enkele weken voor het debiit van de show lekte de eerste aflevering naar het internet via een medewerker van het Canadeese CBC. De medewerker werd op staande voet ontslagen.
  • De serie is een voortzetting van de originel Doctor Who serie die 26 seizoenen telde van 1963 tot 1989.

Externe links:
TVRage.com
BBC
CBC
SciFi Channel
De Nederlandse Doctor Who Pagina

Doctor Who intro:

Doctor Who 2007 trailer:

Bookmark and Share
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Maandag 16 April 2007, 19:25u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Helaas weet ik niet zo veel van deze serie en heb daardoor ook niet zo heel veel kunnen vertellen in de openingspost. De serie leek me nooit zo veel, maar dat kwam waarschijnlijk vooral doordat ik de oude serie in mijn hoofd had, waar ik als kind wel eens ben langsgezapt. De trailer van seizoen 2007 vond ik er wel stoer uit zien en ik zou Christopher Eccleston (bekend van Heroes) wel als The Doctor willen zien.

Als iemand meer info over de serie heeft, hoor ik het graag.
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Woensdag 9 Mei 2007, 20:04u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Net de pilot gezien. Wel grappig en typisch Brits. De pilot speelde zich in het heden af en in de aflevering maken we kennis met The Doctor en Rose. Een voorstukje van de volgende aflevering laat zien dat die aflevering zich in de toekomst afspeelt en wel in het jaar 5.000.000.000. Op deze datum wordt de aarde vernietigd. Dus leef er maar lekker op los, we hebben nog wel ff. Knipoog

De pilot was vooral grappig, vooral The Doctor (in dit seizoen gespeeld door Christopher Eccleston) heeft wel humor. Ik vraag me af of de serie later nog echt spannend wordt. Ik houd jullie op de hoogte.

BerichtGeplaatst: Woensdag 9 Mei 2007, 20:24u Reageren met citaat
G.Fawkes

Ik heb het nooit zo op gekke gezichten en vreemde lichamen ala Startrek. Maar misschien moet ik eens gaan kijken
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van G.Fawkes Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Woensdag 9 Mei 2007, 20:39u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

G.Fawkes zei:
Ik heb het nooit zo op gekke gezichten en vreemde lichamen ala Startrek. Maar misschien moet ik eens gaan kijken

Aan de pilot en het voorstukje van de tweede aflevering te zien, zijn de Star Trek series geloofwaardiger (en dat wil wel wat zeggen Grijns).

BerichtGeplaatst: Woensdag 9 Mei 2007, 20:44u Reageren met citaat
RomeoX
Administrator

Ik kan mannen in pyjama's niet echt serieus nemen. Grijns
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van RomeoX Stuur privébericht Website bekijken

BerichtGeplaatst: Zondag 20 Mei 2007, 17:08u Reageren met citaat
feolener
Administrator

Ik ken de serie inderdaad van de BBC.. Niet heel vaak gezien, maar is wel grappig vind ik dan.
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van feolener Stuur privébericht

BerichtGeplaatst: Maandag 20 Augustus 2007, 16:13u Reageren met citaat
Cavalera

dr who is gewoon zalig

vooral de monster zijn zalig gevonden
meeste zijn dan ook eenvoudig en bijna realistisch :d

BerichtGeplaatst: Vrijdag 9 November 2007, 20:38u Reageren met citaat
kraagemans

Ja de serie van vroeger was helemaal amateuristisch qua special effects. Een beetje vergelijkbaar met blake 7. Maar als je niets beter gewend ben vind je alles wel best. Ik vind het wel grappig die mannen in buitenaardse wezens pakken. Stap maar niet een engelse telefooncel in je kan nog eens in de ruimte belanden. LOL

Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van kraagemans Stuur privébericht E-mail versturen Yahoo Messenger MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Dinsdag 11 December 2007, 23:36u Reageren met citaat
feolener
Administrator

omdat ik wel eens een aflevering tussendoor had gezien, ben ik nu van plan om deze serie vanaf aflevering 1 te zien.. en heb nu al 1 t/m 3 gezien..

Ik vind ze tot nu toe nog erg goed.. en voor wat ik al een keer tussendoor heb gezien, wordt het straks alleen maar beter!

Doctor Who, Castle, Fringe, Merlin, Smallville, Stargate: Universe, Supernatural, Torchwood

BerichtGeplaatst: Donderdag 13 December 2007, 11:56u Reageren met citaat
Blush

Vroeger vond ik Dr Who (de originele serie Knipoog ) helemaal fantastisch. Van deze nieuwe versie heb ik nog nooit iets gezien Nee!

BerichtGeplaatst: Vrijdag 14 December 2007, 00:15u Reageren met citaat
feolener
Administrator

de originele heb ik nooit gezien (denk ik), maar zoals met veel sci-fi vind ik de originelen vaak net even iets minder.. (zal wel iets met de techniek te maken hebben denk ik....)

Doctor Who, Castle, Fringe, Merlin, Smallville, Stargate: Universe, Supernatural, Torchwood

BerichtGeplaatst: Vrijdag 14 December 2007, 09:00u Reageren met citaat
Blush

'Toen' was het heel spectaculair. Ze hadden lang niet zoveel mogelijkheden als nu. Wat dat betreft zijn we verwend tegenwoordig Ja! Het is met de meeste oude series zo dat wanneer ze je nu kijkt er weinig meer aan is (behalve 'Het Kleine Huis'Cheerleader )

BerichtGeplaatst: Vrijdag 14 December 2007, 14:50u Reageren met citaat
matthijsvr

'toen' dachten ze ook met die technieken dat ze verwend waren, ik heb gisteren de DVD van pixar gekocht waarop alle short movies staan, vanaf 1973 tot 2007 als je die eerste ziet denk je ook van jemig dat ziet er toch niet uit. maar je ziet dan ook de makers aan het woord die vertellen dat ze op de siggraph (een animator-vak beurs) waar ze vragen kregen hoe ze dat allemaal hadden kunnen maken (toen der tijd was hun snelste computer 100x zo traag als een mobile telefoon van nu) en het filmpje was niet eens af de poppetje waren nog wireframes (een soort van poppetje gemaakt van kippengaasgaas) dus je ziet maar dat de animatie techniek nogsteeds verbeterd.

volgt:
Heroes(S4) Burn Notice (S2) chuck(S2) Knight rider 2008 (S1) Lost (S5) 24 (S7) Being Human (S1) Legend of the seeker(S1)
Leverage(S1)
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van matthijsvr Stuur privébericht Website bekijken

BerichtGeplaatst: Donderdag 20 December 2007, 00:36u Reageren met citaat
feolener
Administrator

nou vandaag de laatste episode van Season 1 gekeken.. was erg verassend.. (niet dat ze het overleefden, duh.. season 2 bestaat ook al... maar de manier waarop)..

maar s2 is al bijna binnen.. dus.. na de vakantie heb ik weer wat klaar liggen..

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen