Lost Room, The

In dit forum staan alle miniseries.

Lost Room, The

Berichtdoor Maxx » 11 apr 2007 18:31

The Lost Room (2006)

Afbeelding

The Lost Room is een motelkamer die mysterieus verdwenen is uit ruimte en tijd. Alle voorwerpen uit deze kamer, zoals de kam, het buskaartje, de klok en de sleutel hebben speciale gaven. Om deze reden zijn veel mensen op zoek naar de voorwerpen (die in combinatie met elkaar weer andere gaven oproepen). Politieagent Joe Miller komt bij toeval in bezit van één van de machtigste voorwerpen: de sleutel. Met de sleutel kan hij door elke deur stappen en de kamer binnenwandelen. Ongewild raakt hij betrokken in de strijd om de andere voorwerpen, terwijl hij probeert zijn dochtertje veilig te houden.

Cast:

Joe Miller - Peter Krause (Six Feet Under, Beverly Hills 90210)
Karl Kreutzfeld - Kevin Pollak (The Drew Carey Show)
Jennifer Bloom - Julianna Margulies (ER, Scrubs, The Sopranos)
Dr. Martin Ruber - Dennis Christopher (Deadwood, Profiler)
Harold Stritzke - Ewen Bremner
Wally Jabrowski - Peter Jacobson (Law & Order)
Howard "The Weasel" Montague - Roger Bart (Desperate Housewives)
Lou Destefano - Chris Bauer (Smith, Third Watch, The Wire)
Anna Miller - Elle Fanning (Taken)

Bedacht door - Christopher Leone, Laura Harkcom en Paul Workman

Trivia:
  • Op 3 april 2007 is de DVD van deze serie uitgekomen.
  • De miniserie bestaat uit 3 afleveringen van anderhalf uur.

Externe links:
SciFi Channel

The Lost Room intro:

The Lost Room trailer:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 30 nov 2009 17:56, in totaal 2 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 11 apr 2007 18:42

Ik vond dit wel een hele goede miniserie. Alleen het einde en de hoofdrolspeler vond ik wat minder. De karakters Kreutzfeld (gespeeld door Kevin Pollak), Jennifer Bloom (gespeeld door Julianna Margulies), Harold Stritzke (gespeeld door Ewen Bremner van de film Trainspotting) en The Weasel (gespeeld door Roger Bart) vond ik wel heel sterk. Ook Elle Fanning, het jongere zusje van Dakota Fanning, zet een leuke rol neer (Elle speelde in Taken overigens een jongere versie van het karakter dat haar zus speelde).

Verder vond ik het idee achter de serie erg goed. Het doet een beetje denken aan Heroes, maar in plaats van genetische aanpassing van de karakters, ontlenen de karakters in The Lost Room hun krachten aan voorwerpen. Het mooie hiervan is dat de voorwerpen overdraagbaar zijn. Een kracht kan dus het ene moment door een goed personage worden gebruikt en het volgende moment door een slechterik. Net als in Heroes worden er samenwerkingsverbanden gesloten. Dit gebeurd door de hoofdkarakters, maar ook door groepen subkarakters die samenwerken in zogenaamde cabals die min of meer in oorlog met elkaar zijn.

Al met al zou dit een goede serie voort kunnen brengen. The SciFi Channel heeft eerder de miniserie Battlestar Gallactica uitgebracht en zette deze later voort als volledige serie, die inmiddels zeer succesvol is bij SF-fans. Dus wie weet, misschien gebeurt dit met The Lost Room ook wel. Ik zou het zeker gaan volgen.
Maxx
Administrator

Berichtdoor kraagemans » 29 sep 2007 12:45

Ik heb de serie met veel plezier gekeken. Het einde had leuker geweest als hij als object ook niet meer herinnerd werd door zijn omgeving en dochter. Ik denk echter wel dat een volledige serie op een gegeven moment gaat vervelen. Omdat je dan wel alle objecten hebt gehad. En hoevol kan zo'n kamer dan wel niet staan. Dan moet er een kamer bijkomen. :lol:
Het is wel een top miniserie!
Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
kraagemans

Berichtdoor Maxx » 29 sep 2007 13:07

Ik heb even een stukje van je tekst in een spoiler gezet, zodat mensen die hem nog niet hebben gezien niet al een voorproefje van het einde krijgen.

Of het gaat vervelen weet ik niet, want er zijn behoorlijk wat kleine objecten. Stel dat je er 100 hebt en die hebben allemaal krachten (groot of klein), dan kan je daar heel wat verhalen over schrijven. Tel daarbij op dat de voorwerpen in combinatie met elkaar ook weer andere krachten ontsluiten, dan zijn de mogelijkheden helemaal uitgebreid.
Maxx
Administrator

Berichtdoor kraagemans » 22 okt 2007 22:30

je hebt gelijk ik zal proberen niet het einde te verklapppen als ik commentaar geef is ook zo verleidelijk. :oops:
Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
kraagemans

Berichtdoor Kelder » 03 nov 2008 19:20

Onlangs via de dvd deze miniserie nog eens bekeken, en blijf erbij dat dit een van de beste SciFi (channel) miniseries is ooit gemaakt (Dune 2000 staat ook hoog in het lijstje). Een soort lange, boeiende aflevering van twilight zone - lijkt dat je wat dan zeker proberen. :ja
Kelder

Berichtdoor realitycreator » 21 mei 2009 11:13

jaaa hij was vet hoor! Loved it!
*yawn*
realitycreator

Berichtdoor iwoezjan » 19 aug 2009 6:57

Wow, deze miniserie was echt vet. Dit is een must-see!
iwoezjan

Berichtdoor Somviel » 21 apr 2010 16:28

net de serie volledig gezien, toppertje! Alleen beetje teleurgesteld door het einde, hadden het bombastischer en dramatischer mogen laten eindigen :duim2:
Somviel

Keer terug naar Miniseries