Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit forum staan alle comedyseries en humoristische shows.

Waardering

Gemiddelde waardering : 6.5

Laagste waardering : 6
Hoogste waardering : 7
Aantal waardeerders : 2

Login om te stemmen

Berichtdoor Maxx » 10 apr 2007 19:05

Grounded for Life (2001 - 2005)

Afbeelding

Grounded for Life gaat over het Iers katholieke koppel Sean en Claudia Finnerty en hun drie kinderen. Jong getrouwd en op jonge leeftijd kinderen gekregen, waar ze nu aan vast zitten. De familie wordt gecompleteerd door Sean's broer Eddie en Sean's vader Walt. Gezamelijk weten ze zich altijd in de nesten te werken.

Cast:

Claudia Finnerty - Megyn Price (Rules of Engagement, American Dad)
Sean Finnerty - Donal Logue (ER, The Practice)
Eddie Finnerty - Kevin Corrigan
Jimmy Finnerty - Griffin Frazen
Lily Finnerty - Lynsey Bartilson (Party of Five)
Henry Finnerty - Jake Burbage
Bradley 'Brad' O'Keefe - Bret Harrison (That 70's Show)
Walt Finnerty - Richard Riehle (Ferris Bueller, LA Law)

Bedacht door - Bill Martin (3rd Rock from the Sun) en Mike Schiff (3rd Rock from the Sun)

Trivia:
  • Andere titels die voor de show bedacht werden, waren "Don't Get Me Started", "The Young Parent Show" en "Egg, Sperm - Now This".
  • In het echt is Megyn Price maar 12 jaar ouder dan haar show-dochter Lynsey Bartilson.
  • Alle afleveringen zijn vernoemd naar of afgeleid van songtitels.

Externe links:
Carsey-Werner-Mandabach

Grounded for Life clip:

Grounded for Life clip:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 30 nov 2009 16:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Lost op SerieJunkies.nl

Berichtdoor Maxx » 11 apr 2007 21:48

Net de eerste aflevering van deze serie gezien. Ik had al wel eens eerder losse afleveringen (of stukjes daarvan) gezien, maar heb de serie nooit gevolgd. Ik heb nu het eerste seizoen liggen als tussendoortje. Op zich is het wel grappig. Er wordt een situatie geschetst en dan wordt er met flashbacks vanuit de verschillende gezinsleden gekeken hoe die situatie is ontstaan. De eerste aflevering was grappig, maar ik lag niet dubbel. Het acteerwerk vond ik nog vrij houterig, vooral dat van oudste dochter Lily. De jongste twee kinderen spelen nog het meest natuurlijk. Bij de ouders had ik het idee dat ze niet altijd goed wisten welke pose ze moesten aannemen. Al met al nog een beetje klungelig nog in mijn ogen, maar aangezien de serie 4 seizoenen heeft gedraaid, zal er wel verbetering in komen. Vader Sean heeft wel een komische kop en heeft daarmee potentie en moeder Claudia is gewoon een 'hot mom', zoals ze in de eerste aflevering wordt omschreven. Ik geef de serie dus nog even een kans, altijd lekker als licht verteerbaar tussendoortje.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 12 apr 2007 21:08

Gisteren de tweede aflevering van deze serie ook nog even gekeken. Het viel mij op dat Eddie Finnerty (gespeeld door Kevin Corrigan) erg veel weg had van een jonge Christopher Walken. Z'n stem en manier van praten leek er op, maar ook zijn kop en maniertjes wel een beetje. Ik vraag me af of dit bewust is gedaan en of hij het alleen in deze aflevering doet.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 14 apr 2007 11:04

Inmiddels een stuk of vijf afleveringen gezien en ik blijf de mening toegedaan dat de serie niet meer is dan een licht verteerbaar tussendoortje. Het acteerwerk is nog steeds niet optimaal en de dialoog van Lily is nog steeds erg overdreven en houterig. De situaties zijn wel grappig, maar niet briljant.
Maxx
Administrator

Keer terug naar Comedy