Perfect Strangers

In dit forum staan alle comedyseries en humoristische shows.

Perfect Strangers

Berichtdoor RomeoX » 05 apr 2007 20:17

Perfect Strangers (1986-1993)

Afbeelding

Perfect Strangers was een Amerikaanse comedy-serie. Het leven van Larry Appleton, journalist bij de Chicago Chronicle, zal nooit meer hetzelfde zijn als zijn neef Balki Bartokomous, schaapherder afkomstig van het (fictieve) eiland Mypos en op zoek naar zijn overzeese familieleden, besluit naar Amerika te komen en bij hem te gaan wonen. De serie draait vooral om de komische situaties die het verschil in culturen met zich meebrengt.

Cast:

Balki Bartokomous - Bronson Pinchot
Larry Appleton - Mark Linn-Baker
Jennifer - Melanie Wilson
Lydia Markham - Belita Moreno
Mary Anne - Rebeca Arthur
Harriette Baines Winslow - Jo Marie Peyton
Harrison Harper - Sam Anderson

Bedacht door - Dale McRaven

Externe links:
Perfect Strangers @ In2TV

Trivia:
  • Balki's standaard uitspraak "Of course not, don't be ridiculous!" was afgeleid van Bronson Pinchot's karakter in Beverly Hills Cop, Serge, die daarin zegt "Of course not, don't be stupid!"
  • Bronson Pinchot's identieke tweelingbroer Justin had een gastrol in de serie. Beide karakters hadden een date met een eveneens identieke tweeling.

Perfect Strangers Intro:

Friendship Commercial:
RomeoX
Administrator

Re: Perfect Strangers

Berichtdoor Maxx » 05 apr 2007 20:44

Hee, leuk dat deze erop staat! Wat een geweldige serie was dit altijd. Balki was altijd zo grappig en zijn uberblonde vriendinnetje ook.

RomeoX schreef:Balki's standaard uitspraak "Of course not, don't be ridiculous!" was afgeleid van Bronson Pinchot's karakter in Beverly Hills Cop, Serge, die daarin zegt "Of course not, don't be stupid!"

Ik wist dat Balki in Beverly Hills Cop meedeed, maar herkende hem pas toen ik de film later nog eens zag. Altijd gedacht dat her dus andersom was.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 05 apr 2007 21:32

Beverly Hills Cop is uit 1984 en deze serie begon pas in 1986. Moet eerlijk zeggen dat ik ook pas later er achter kwam dat Balki ook in BHC speelde, maar ja, ik was 12 toen die film uit kwam en waarschijnlijk toen nog wat te jong bevonden of gewoon nog niet geinteresseerd in het fenomeen film. :)

Balki speelt trouwens ook in True Romance.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor ZedLep » 24 sep 2007 22:01

Now we do the dance of joy!!!

wel effe doorspoelen ;)
ZedLep

Berichtdoor Sonja » 25 sep 2007 11:49

Ook een leuke serie

balki speelt trouwens ook in the Langoliers (Stephen King) en daar was hij echt geen balki hahaha
Sonja

Berichtdoor Blush » 26 sep 2007 17:27

*O* Jaaaaaa, daar speelde hij ook in... Heeeeeel andere rol ja :D

Perfect strangers vond ik een hele leuke serie om te volgen. Maar ik kan me er weinig meer van herinneren...

Maar nu ik dat stukje weer lees van 'don't be ridiculous'... begint er wel weer wat te dagen _O-
I'm [s]not[/s] a serie junk!
Blush

Keer terug naar Comedy