Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit forum staan alle comedyseries en humoristische shows.

Waardering

Gemiddelde waardering : 7.8

Laagste waardering : 5
Hoogste waardering : 10
Aantal waardeerders : 12

Login om te stemmen

Berichtdoor Maxx » 05 apr 2007 17:36

Arrested Development (2003)

Afbeelding

Arrested Development gaat over de weduwenaar Michael Bluth, die zijn familie bijeen moet houden nadat zijn vader in de gevangenis komt en alle financiële middelen worden bevroren.

Cast:

Michael Bluth - Jason Bateman (Little House on the Prairie, The Jake Effect)
Lindsay Bluth Fünke - Portia de Rossi (Ally McBeal)
George "Gob" Bluth II - Will Arnett
George-Michael Bluth - Michael Cera
Mae "Maeby" Fünke - Alia Shawkat
Byron "Buster" Bluth - Tony Hale (Andy Barker P.I.)
Tobias Fünke - David Cross (Mr. Show with Bob and David, The Colbert Review)
George Bluth Sr. - Jeffrey Tambor (Twenty Good Years, The Larry Sanders Show)
Lucille Bluth - Jessica Walter (Dinosaurs, Three's a Crowd)
Narrator - Ron Howard (Happy Days)

Bedacht door - Mitchell Hurwitz (The Ellen Show, The Golden Grils)

Trivia:
  • Rainn Wilson (The Office US) was tot het einde in de race voor de rol van George "Gob" Bluth II. Hij verloor de rol echter aan Will Arnett.

Externe links:
G4

Arrested Development intro:

Arrested Development promo:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 30 nov 2009 15:16, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Prison Break op SerieJunkies.nl

Berichtdoor Maxx » 10 mei 2007 17:00

Vanmiddag de pilot van de serie gezien en het ziet er wel uit als een goede comedyserie. Ik heb alle drie de seizoenen liggen, dus ik kan er even mee vooruit. :)
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 11 mei 2007 23:18

Inmiddels een aantal afleveringen gezien en ik vindt het een erg leuke comedy. Vooral David Cross die zwager Tobias Fünke speelt vind ik erg grappig. En ook de crush van George-Michael op zijn nichtje Maeby is erg vermakelijk. Zo voor het slapen gaan nog maar een afleveringetje kijken.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 13 mei 2007 8:11

Nu 10 afleveringen gezien en ik heb inmiddels een goed beeld van de serie. Hoewel de afleveringen maar een half uurtje in beslag nemen zit er veel humor in gepropt. Ron Howard, de verteller van het verhaal, is ook prettig om naar te luisteren. De karakters zijn allemaal leuk om te zien en de verhaallijnen zijn goed geschreven en sluiten elke aflevering naadloos op elkaar aan. Met andere woorden, gaat het verhaal over Michael in een aflevering over jaloezie, dan zullen de verhalen van de andere personages in eerste instantie over iets totaal anders gaan, maar uiteindelijk zal het allemaal op een verhaal over jaloezie uitdraaien.

Ik vind dit absoluut een van de betere comedies, jammer dat ik hem pas ontdek als hij al gestopt is. Maar goed, ik heb nog 2,5 seizoen te gaan.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 18 mei 2007 8:33

In Arrested Development aflevering S01E16 en S01E17 kwam ik Julia Louis-Dreyfus (Seinfeld, New Adventures of Old Christine) tegen. De clip hieronder is de scene waarin ze geïntroduceerd wordt.

Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 21 mei 2007 18:10

Inmiddels de serie helemaal uitgezien. De serie heeft niet echt een duidelijk einde en het leek wel alsof een aantal verhaallijnen een beetje door elkaar liepen in de laatste afleveringen. Jammer, want het geeft niet echt closure bij zo'n leuke serie.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 21 mei 2007 22:04

Portia De Rossi... :love: :fluit:

Ik kende haar niet totdat ze in Ally McBeal verscheen in het tweede seizoen. Even wat zoekwerk gedaan, ze blijkt de vriendin te zijn van Ellen DeGeneres. Dat heeft Ellen toch maar mooi voor elkaar gekregen.

En samen met Lucy Liu is ze gewoon HOT!

Geen idee hoe of wat ze in deze serie is overigens, maar ik wilde het wel even kwijt. :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RomeoX op 22 mei 2007 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 22 mei 2007 16:55

RomeoX schreef:Portia De Rossi... :love: :fluit:

Ik kende haar niet totdat ze in Ally McBeal verscheen in het tweede seizoen. Even wat zoekwerk gedaan, ze blijkt de vriendin te zijn van Ellen DeGeneres. Dat heeft Ellen toch maar mooi voor elkaar gekregen.

En samen met Lucy Liu is ze gewoon HOT!

Geen idee hoe of wat ze in deze serie is overigens, maar ik wilde het wel even kwijt. :)

Afbeelding

Lol, ik ben een paar dagen terug op dezelfde zoektocht geweest en kwam er toen ook achter dat ze de vriendin van Ellen is. In de serie speelt ze de tweelingzus van de hoofdpersoon.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 22 mei 2007 19:09

Er is ook een band met de naam Arrested Development. Ik dacht altijd dat deze serie daar uit voortkwam, een soort van De Bauers maar dan op zijn Amerikaans, maar ik heb de indruk dat dat niet het geval is. :)
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 22 mei 2007 21:18

RomeoX schreef:Er is ook een band met de naam Arrested Development. Ik dacht altijd dat deze serie daar uit voortkwam, een soort van De Bauers maar dan op zijn Amerikaans, maar ik heb de indruk dat dat niet het geval is. :)

Ik dacht altijd dat het een sketch-show was in de trant van In Living Color (ook een band-naam :D). Pas na de post hier ben ik hem gaan checken. Ik begrijp dat hoofdrolspeler Jason Bateman (de broer van Justine 'Family Ties' Bateman) na deze serie de hoofdrol vertolkte in The Jake Effect, dus die serie moet ik ook maar eens gaan checken.
Maxx
Administrator

Berichtdoor philip » 05 jan 2008 4:21

Heb in zo'n twee weken alle drie de seizoenen bekeken en het was echt top. Een van de leukste series die ik in tijden gezien heb! AD heeft een 9.7 op IMDB en deze serie verdient dit punt ook :D Vooral Tobias vond ik zelf erg grappig.
philip
SerieLiefhebber

Berichtdoor Terence76 » 23 jan 2008 11:52

Ik kreeg ooit seizoen 1 op dvd voor mijn verjaardag. Ik geloof dat ik er binnen een paar dagen doorheen was.
Sinds kort download ik. Seizoen 2 wil blijkbaar maar niet op dvd uitkomen, dus nu heb ik 2 en 3 op mijn computer staan. De eerste al gekeken, en begin binnenkort aan de laatste.

Die hoge waardering op IMDB, ik ben het er wel mee eens. Het is voornamelijk zo goed geschreven en zo goed geacteerd. Ze hebben iets van 3 verhaallijnen in 1 aflevering, die elkaar gewoon kruisen en beïnvloeden. Volgens mij wordt dat makkelijker als je het vaker doet, maar ik kan zelf alleen maar zwaar onder de indruk zijn.
Echt een top serie.
Terence76
SerieJunkie

Berichtdoor Maxx » 28 feb 2008 20:34

Er komt een filluuuuuuuuuuum!!!!!!! *O*
Maxx
Administrator

Berichtdoor Kelder » 06 nov 2008 7:26

Ja ja, dat zal best. Ik heb liever dat ze een Bluth Cornballer op de markt brengen, die koop ik direct.

Net weer de hele serie terug gezien. Leukste Amerikaanse comedyserie ooit, propvol met allerlei verwijzingen en ondanks dat snel en geestig.
Kelder
SerieJunkie

Berichtdoor Crdsa » 29 jul 2009 12:12

Als die-hard Arrested Development fan was ik na diens cancellation en het oneindig herkijken van de show desperate op zoek naar een nieuwe serie die bij AD in de buurt komt. Ik ben een groot fan van Entourage, HIMYM, Scrubs, en The Office, maar deze series zijn toch anders of halen het niet bij AD. De enige shows waarvan ik vond dat ze in de buurt kwamen van AD waren Extras, van Ricky Gervais, en It's always sunny in Philadelphia. En aangezien Extras maar 12 afl. heeft, kon ik m'n ei meer kwijt in Sunny. Als het niks is, alas, maar het zou zonde zijn als je deze show mist, het is echt een topper, ckr voor AD fans!
Crdsa
SerieNewbie

Volgende

Keer terug naar Comedy