Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit forum staan alle comedyseries en humoristische shows.

Waardering

Gemiddelde waardering : 8.5

Laagste waardering : 3
Hoogste waardering : 10
Aantal waardeerders : 59

Login om te stemmen

Berichtdoor Maxx » 31 maart 2007 20:47

How I met Your Mother (2005)

Afbeelding

How I met Your Mother is een verhaal dat wordt verteld in 2030. Ted Mosby vertelt zijn zoon en dochter hoe hij en hun moeder elkaar hebben leren kennen. De flashbacks, die eigenlijk de gehele show omvatten, spelen zich af in het heden.

Cast:

Ted Mosby - Josh Radnor
Marshall Eriksen - Jason Segel (CSI, Freaks and Geeks)
Robin Scherbatsky - Cobie Smulders (The L Word)
Barney Stinson - Neil Patrick Harris (Doogie Howser MD, Stark Raving Mad)
Lily Aldrin - Alyson Hannigan (Buffy the Vampire Slayer, Veronica Mars)
Older Ted Mosby - Bob Saget (Full House)

Bedacht door - Carter Bays en Craig Thomas (Da Ali G Show)

Trivia:
  • De bedenkers van de show, Carter Bays en Craig Thomas, zitten in een band genaamd "The Solids". Deze band heeft de openingstune "Hey Beautiful" uitgevoerd.

Externe links:
CBS

How I Met Your Mother clips:

Beste Barney clips:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 30 nov 2009 15:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Lost op SerieJunkies.nl

Berichtdoor Maxx » 22 mei 2007 21:20

Net de eerste 4 afleveringen zitten kijken. Leuk, maar een beetje een standaard sitcom. Af en toe wat dialogen die er een beetje uitspringen, maar over het algemeen ... been there, done that.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 28 mei 2007 5:49

Okee, ik moet mijn voorgaande mening even een beetje bijstellen. Na het kijken van Five Fingers vannacht had ik nog geen zin om te slapen, dus dacht ik: laat ik nog even één aflevering van How I Met Your Mother kijken. Inmiddels ben ik 3,5 uur verder en kan ik niet stoppen met de serie. De humor is erg goed, vooral Barney is briljant. Barney (gespeeld door Neil Patrick Harris (Doogie Howser MD)) is de overdreven womanizer, Ted de single die een vrouw zoekt voor een vaste relatie, Robin de single girl die niet aan een vaste relatie wil en Marshall en Lily (erg goed gespeeld door Alyson Hannigan (Buffy the Vampire Slayer)) het stelletje. Zo worden in de serie allerlei aspecten van relaties, single zijn en daten.

Een geweldige scene is een stukje waarin Ted en Marshall (die huisgenoten zijn) ruzie hebben over Lily die bij hen komt inwonen. De ruzie loopt op tot een zwaardgevecht (!) en terwijl ze hun woordentwist beslechten raken de twee als twee kleine kinderen in de ban van hun moves met hun zwaarden. Okee ... je moet het zien. :P
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 28 mei 2007 9:04

Eerste seizoen uitgekeken, was erg goed. Tweede seizoen staat nu in de download. Zo maar eens een paar uurtjes slaap pakken.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 28 mei 2007 14:30

Lol ook een vrije dag zeker vandaag! :)
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 28 mei 2007 16:25

Maxx schreef:Okee ... je moet het zien. :P

Fragmentje?? :)
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 28 mei 2007 18:16

RomeoX schreef:Lol ook een vrije dag zeker vandaag! :)

Ja, lijkt me niet handig dat voor een werkdag te doen. :D

RomeoX schreef:Fragmentje?? :)

Ja, ik moet even zoeken welke aflevering het was en dan plaats ik even een fragmentje. Misschien is het wel minder grappig als het uit de context van de aflevering is gehaald hoor.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 28 mei 2007 20:03

Hier dan het beloofde fragment. Ted en Marshall hebben ruzie over wie het apartement uiteindelijk zal houden nadat Lily bij hen is ingetrokken.

Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 28 mei 2007 20:19

Het ziet er wel uit als een lache serie, ook na het bekijken van de fragmenten in de openingspost.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 28 mei 2007 20:50

Heb vanmorgen meteen seizoen 2 in de download gezet en die is nu bijna binnen, dus voor het slapen gaan nog even 1 of 2 afleveringen kijken.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 03 jun 2007 22:14

Net het tweede seizoen afgekeken. Het was legen ... wait for it ... dary! Ik denk dat dit wel eens de show kan worden die Friends vervangt. Net als in Friends gaat het om een groep vrienden (5 ipv 6 dit keer) van eind 20 en hun onderlinge relaties. Net als in Friends zie je ook flashbacks van hun leven voor nu, zoals bijvoorbeeld tijdens hun college-tijd. De acteurs zijn allemaal nog vrij jong en kunnen die jeugd-scenes daardoor beter aan als de Friends-cast, die toch allemaal al iets ouder waren. Het zou mooi zijn als HIMYM het net zo lang volhoud als de serie Friends. Ik hoop dat ze snel beginnen met het derde seizoen.
Maxx
Administrator

Berichtdoor DaDennis » 30 jul 2007 19:56

Dit is in het principe een kopie van Scrubs (_Geweldige_ serie) in de setting van Friends (ook _Geweldig_), een aantal voorbeelden:

Lily en Marshall zijn Carla en Turk, degenen met de ervaring in relaties.
Barney is 'The Todd', denkt altijd aan sex en zijn vormen van een high five
Robin is dan Elliot, de toch wel maar toch niet de vriendin van J.D. (Ted).
En dan natuurlijk Ted, die J.D. (John Dorian) is, heeft hier en daar een fling, maar eigenlijk is zijn grote liefde toch Elliot, ehh, Robin.
En in plaats van in een ziekenhuis speelt het af in een stad, als vrienden onder elkaar, regelmatig bij elkaar thuis of in een pub, zoals bij Friends.

Maar hey, als je twee succesvolle series hebt, en er daar één van maakt, sounds like a success to me.
Ik heb gehoord dat ze zeer waarschijnlijk gecancelled worden (en er dus geen seizoen 3 komt), maar dat zou zo zonde zijn, zeker omdat Friends afgelopen is, en het laatste seizoen van Scrubs voor de deur staat.
DaDennis
SerieNewbie

Berichtdoor Maxx » 30 jul 2007 20:41

Ik ben het met je eens dat de serie lijkt op andere series en met je ScrubsHIMYM personagevergelijking ben ik het wel eens. Maar ja, relatiecomedies zijn natuurlijk al veel gedaan en je komt al snel op vergelijken uit. Een heel nieuw concept kom je niet zo heel snel meer tegen.
Maxx
Administrator

Berichtdoor The Barnicle » 09 aug 2007 13:05

Ik ben het totaal niet eens met de scrubs vergelijking. Vind scrubs trouwens een erg leuke serie die ik ook regelmatig kijk. Barney is in tegenstelling tot de tod slim. Wie is docter cox dan en Jordan, hebben we een concierge die iedereen in de weg zit en waar is die gehaate Bob Kelso. Sorry de vergelijking van Robin en Barbie gaat al helemaal niet op. Robin is erg zelf verzekerd en weet heel goed wat ze wel en niet wil. Terwijl Barbie dat niet heeft. Turk en Carla zijn klef maar niet zo klef als Lillypad en Marshall. Mijn favoriet is Barney met zijn geweldige uitspraken zoals the lemonlaw, en I do this thing where I do the caugh first. Kortom ik vind het een geweldige serie en kijk uit naar seizoen 3.
This is gonna be Legen wait for it and I hope you're not lactose intolerant because the next word is dary
The Barnicle
SerieKijker

Berichtdoor Maxx » 09 aug 2007 17:28

Welkom Barnicle. Je hoeft nog maar anderhalve maand geduld te hebben, want het nieuwe seizoen begint op 24 september weer in Amerika op TV. Ook ik kijk er erg naar uit.
Maxx
Administrator

Volgende

Keer terug naar Comedy