Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit forum staan alle comedyseries en humoristische shows.

Waardering

Gemiddelde waardering : 7.6

Laagste waardering : 6
Hoogste waardering : 10
Aantal waardeerders : 5

Login om te stemmen

Berichtdoor lisa » 18 jun 2009 12:36

Nurse Jackie (2009 - ????)

Afbeelding

Jackie Payton, gespeelt door Edie Falco, speelt een eerste hulp zuster met gebreken in het New York City Hospital ziekenhuis. Iedere dag jongleert Jackie met de patienten, doctoren, collega zusters en haar eigen problemen.

Cast:

Jackie Peyton - Edie Falco (The Sopranos)
Dr. Eleanor O'Hara - Eve Best
Dr. Fitch "Coop" Cooper - Peter Facinelli
Zoey Barkow - Merritt Wever
Mohammed "Mo-Mo" de la Cruz - Haaz Sleiman
Eddie Walzer - Paul Schulze
Kevin Peyton - Dominic Fumusa
Mrs. Gloria Akalitus - Anna Deavere Smith

Bedacht door:
Caryn Mandabach (That '70s Show)
John Melfi

Externe links:
Official Website

Trivia:

Teaser:

Behind the scenes:
    lisa
    SerieJunkie

Prison Break op SerieJunkies.nl

Berichtdoor Delphine » 18 jun 2009 16:38

Ik ben in aflevering 2 gestrand, vond het net over de top, alles lag er een beetje te dik bovenop :(
    Delphine
    SerieJunkie

Berichtdoor Kelder » 18 jun 2009 16:43

Ik heb de eerste drie afleveringen gezien, en denk eigenlijk dat ik het daar bij laat. Net als denk ik bij Delphine komt het niet oprecht genoeg over voor een drama. En voor een comedy is het gewoon niet grappig genoeg. Een pillen poppende medische professional, en dan ook nog een 'unlikable character' is ook wel erg een House kloon. Ze zal best een goede actrice zijn, maar deze rol krijgt ze toch niet echt goed op het doek naar mijn mening. Dan vind ik Mental, wat volgens mij heel vergelijkbaar is, beetje een mix tussen the Mentalist en House qua main character, een stuk vermakelijker.

Ik moet de pilot van Hawthorne nog zien, anders zou ik het wellicht daarmee hebben vergeleken.
    Afbeelding
    Lees en luister originele voorleesverhaaltjes.
    Kelder
    SerieJunkie

Berichtdoor Gino » 18 jun 2009 16:59

Ik vind het juist grappig
    Total Gleek! Looking for new great shows... Sci-fi and Drama/Comedy
    Gino
    MegaSerieJunkie

Berichtdoor Delphine » 19 jun 2009 16:41

Kelder schreef:Ik heb de eerste drie afleveringen gezien, en denk eigenlijk dat ik het daar bij laat. Net als denk ik bij Delphine komt het niet oprecht genoeg over voor een drama. En voor een comedy is het gewoon niet grappig genoeg. Een pillen poppende medische professional, en dan ook nog een 'unlikable character' is ook wel erg een House kloon. Ze zal best een goede actrice zijn, maar deze rol krijgt ze toch niet echt goed op het doek naar mijn mening. Dan vind ik Mental, wat volgens mij heel vergelijkbaar is, beetje een mix tussen the Mentalist en House qua main character, een stuk vermakelijker.

Ik moet de pilot van Hawthorne nog zien, anders zou ik het wellicht daarmee hebben vergeleken.

Je slaat de spijker op z'n kop ;)
    Delphine
    SerieJunkie

Berichtdoor gnoothi » 11 jul 2009 8:28

Bij deze mijn bevindingen van de eerste afleveringen:
    Het resultaat is een sterk, complex aangrijpend drama maar ook een outrageous comedy.
    De serie wordt gedragen door een extreem getalenteerde Edie Falco (she is a leading Lady if you ask me) en de rest van de cast is subliem.
    Ze moeten inderdaad opletten dat ze niet in clichés vervallen, maar dan nog :de sterkte van Edie kan deze wel dragen.
    Ik vind de zwarte humor wel schitterend en het was mij al duidelijk na twee afleveringen, ik sta als een blok achter Jackie.I've got her back.
    Go girl
    Just when I think I'm out they pull me back in
    gnoothi
    SerieLiefhebber

Berichtdoor lisa » 11 jul 2009 10:07

vind edie falco geweldig dus alleen daarom ga ik deze serie volgen...
    [b]Volgt op het moment:[/b]
    [size=84]Heroes S04 | Flash Forward S01 | Dexter S04 | Bored to Death S01 | Desperate Housewives S06 | Ugly Betty S04 | Mad Men S02[/size]
    lisa
    SerieJunkie

Berichtdoor lisa » 12 aug 2009 22:46

inmiddels aflevering 1t/m10 gekeken, en echt n super serie!!! erg leuk!
    [size=84]Heroes S04 | Flash Forward S01 | Dexter S04 | Bored to Death S01 | Desperate Housewives S06 | Ugly Betty S04 | Mad Men S02[/size]
    lisa
    SerieJunkie

Berichtdoor kraagemans » 13 aug 2009 16:46

Ik ga deze ook maar proberen. Ik vind house wel leuk kijken of dit me kan bekoren!
    Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
    kraagemans
    SuperSerieJunkie

Berichtdoor kraagemans » 25 aug 2009 9:50

pfft wat moet ik hier van vinden. Op zich wel een vermakelijke serie, echter...Het pakt me niet. Ik vind haar gewoon niet leuk. Overal commentaar op hebben en zelf er ook een rommel van maken in haar eigen leven. Nope ik zal deze wel op afstand blijven volgen. Maar een topper is het zeker niet.
    Wat zij snuift weet ik niet maar het ziet er niet uit. De grote korrels zullen echt niet verdampen in haar neus. :lol:
    Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
    kraagemans
    SuperSerieJunkie

Berichtdoor lisa » 26 aug 2009 15:10

je moet idd de hoofdrolspeler wel kunne waarderen anders is het niet leuk,
    net als bij Dexter als je de hoofdrolspeler niet aan kan zien dan is het niks.
    ik ben fan van Edie Falco ook van The Sopranos. vind haar super, en Eve Best!!
    lisa
    SerieJunkie

Berichtdoor Helena » 27 aug 2009 3:35

Dr. O'Hara is mijn favo karakter, heerlijk werkelijkwaar! Edie Falco, heeft een idioot kapsel, wat me echt niet aanstaat, maar gedurende de eerste aflevering gaat het je toch pakken hoezeer je ook je best doet om het niet leuk te vinden. Vanaf aflevering 5 ben je gewoon hooked, weliswaar niet voor de cliffhangers, maar de stereotypetjes zijn zo goed weggezet dat je er toch niet vanaf kunt blijven.
    kraagemans, ze snuift volgens mij adderall, tenminste de capsules lijken erg op elkaar. En ja die bolletjes kun je snuiven, maar in het echt zijn ze niet zo groot/of het word zo geschoten dat ze minder "echt" lijken.
    Afbeelding
    Helena
    SerieLiefhebber

Berichtdoor kraagemans » 27 aug 2009 8:09

Helena schreef:Dr. O'Hara is mijn favo karakter, heerlijk werkelijkwaar! Edie Falco, heeft een idioot kapsel, wat me echt niet aanstaat, maar gedurende de eerste aflevering gaat het je toch pakken hoezeer je ook je best doet om het niet leuk te vinden. Vanaf aflevering 5 ben je gewoon hooked, weliswaar niet voor de cliffhangers, maar de stereotypetjes zijn zo goed weggezet dat je er toch niet vanaf kunt blijven.
    kraagemans, ze snuift volgens mij adderall, tenminste de capsules lijken erg op elkaar. En ja die bolletjes kun je snuiven, maar in het echt zijn ze niet zo groot/of het word zo geschoten dat ze minder "echt" lijken.
    Afbeelding

Ja de vergroting had ik wel in de gaten haha. Maar ze zien er zo onnatuurlijk uit. Dr O'Hara is id een van de leukste karakters. JIj hebt verstand van je pillen Bigscholing? Haha
    kraagemans
    SuperSerieJunkie

Berichtdoor lisa » 27 aug 2009 15:31

zonet laatste (?) aflevering gezien!! ik vind o'hara ook geweldig!!!! en ik vind mrs akalitus ook zo grappig haha.
    en die bolletjes, ach ja.. t gaat meer om t idee denk ik, want in de laatste episode drinkt ze morphine... haha
    ik vind die closeups soms echt gaaf, ik hou daarvan!
    lisa
    SerieJunkie

Berichtdoor dude » 27 aug 2009 21:34

Adderal lijkt me niet waarschijnlijk, dit is een middel met amfetamine. Dit werkt voor de meeste mensen als stimulerend middel, tenzij je een bepaalde vorm van ADD hebt. Aangezien ze vanaf afl. 1 al duidelijk voor de kalmerende middelen gaat is het dus niet waarschijnlijk dat dit Adderal is.
    All-time top 10 (in random order)

* The Office
    * The West Wing
    * The Wire
    * Veronica Mars
    * The Sopranos
    * Heroes
    * Seinfeld
    * Cold Feet
    * Freaks and Geeks
    * The Shield
    dude