Criminal Minds

In dit forum staan alle actieseries, misdaadseries, thrillers en mysterie.

Criminal Minds

Berichtdoor feolener » 20 maart 2007 0:45

Criminal Minds (2005 - ????)

Afbeelding

Criminal Minds gaat over een team van profilers welke voor de FBI werken. Zij analyseren de gevaarlijkste criminelen van Amerika om zo te voorkomen dat hun plannen niet uitgevoerd kunnen worden.

Cast:

Jason Gideon - Mandy Patinkin (Dead Like Me, Chicago Hope)
Aaron "Hotch" Hotchner - Thomas Gibson (Dharma & Greg, Chicago Hope, As the world turns)
Derek Morgan - Shemar Moore (Birds of Prey)
Dr. Spencer Reid - Matthew Gray Gubler
Jennifer "JJ" Jareau - A.J. Cook (True Calling, Dead Like Me)
Penelope Garcia - Kirsten Vangsness (LAX)
Elle Greenaway - Lola Glaudini (The Sopranos, NYPD Blue, The Visitor)

Bedacht door - Jeff Davis

Externe links:
CBS

Trivia:
  • Speciaal agent Reid was 12 jaar toen hij geslaagd was voor de middelbare school.
  • In de pilot show wordt er een moordenaar geanalyseerd. Deze case was gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.

Reid ontmoet een seriemoordenaar:

Criminal Minds Greatest Hits:
feolener
Administrator

Berichtdoor Anonymous » 18 apr 2007 4:11

tegenwoordig te zien op de woensdag avond op veronica!
Anonymous

Berichtdoor Maxx » 22 apr 2007 12:31

Een aflevering van Criminal Minds werd deze week niet uitgezonden in verband met het drama op Virginia Tech. De bewuste aflevering ("Doubt") gaat over een seriemoordenaar die het voorzien heeft op studentes van een universiteit. FOX zond eerder een uitzending van de serie Bones niet uit om dezelfde reden. Het is nog onduidelijk of CBS de aflevering van Criminal Minds later in het seizoen nog zal uitzenden.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Anonymous » 25 apr 2007 23:22

Maxx schreef:Een aflevering van Criminal Minds werd deze week niet uitgezonden in verband met het drama op Virginia Tech. De bewuste aflevering ("Doubt") gaat over een seriemoordenaar die het voorzien heeft op studentes van een universiteit. FOX zond eerder een uitzending van de serie Bones niet uit om dezelfde reden. Het is nog onduidelijk of CBS de aflevering van Criminal Minds later in het seizoen nog zal uitzenden.
wel heel goed dat ze dat doen!
overigens vanaf deze week is seizoen 1 te verkrijgen op dvd!
Anonymous

Berichtdoor AH-64 » 21 maart 2008 17:11

Ben net begonnen aan seizoen 1 en ben nu bij de 3de disc aanbeland.
Ik moet zeggen het is toch wel een hele goede serie over profiling.
Geniaal acteerwerk van acteurs als Mandy Patinkin, Thomas Gibson en Shemar Moore en daarbij ook nog de fantastische beeldkwaliteit, maken deze serie tot een "Must Watch".
Jammer dat Mandy Patinkin er na seizoen 2 mee stopt, maar zijn vervanger Joe Mantegna is zeker ook niet slecht.
Ik ga maar weer eens verder met disc 3

Laters
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it." Terry Pratchett
AH-64

Berichtdoor AH-64 » 07 jun 2008 23:03

Inmiddels al een deel van seizoen 3 gezien, voordat ik seizoen 1 afhad,
Joe Mantegna die David Rossi speelt is zeker een waardige vervager van Mandy Patinkin.

Criminal Minds word per seizoen ook alleen maar beter en voor de 'Crime' fans is dit dus verplicht kost.
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it." Terry Pratchett
AH-64

Berichtdoor Kitty » 02 okt 2008 17:00

Ik loop nog wat achter en heb net aflevering 14 gezien van het eerste seizoen (man, vrouw, zoon die dood zou zijn en 12 tot 18 dode blonde meisjes) Mensenkinderen wat een goeie aflevering zeg! Ik zat op het puntje van m'n stoel toen ze de zoon gingen zoeken en ook nog vonden
Volgt op dit moment:
Bones S5
Doctor Who S5
ER S10
FlasForward S1
Lie To Me S2
Lost S6
Kitty

Berichtdoor Kitty » 06 okt 2008 1:06

Ik heb net het eerste deel van het tweede seizoen gezien en er waren me al eerder wat dingen opgevallen, maar nu weer. In de serie Criminal Minds speelt Mandy Patinkin de rol van Jason Gideon. In Dead Like Me speelt hij ook mee en in die serie heeft hij altijd zo'n wijze opmerking. Wijze woorden van een schrijver of een filosoof bijvoorbeeld. Aan het begin en aan het eind van iedere aflevering noemt iemand een wijze spreuk, meestal is dat Mandy Patinkin die dat verteld.

Andere overenkomst tussen Criminal Minds en Dead Like Me; In de aflevering die ik vanavond zag noemde Elle's vader haar peanut. Zo noemt Mandy's personage de min of meer hoofdrolspeelster in de serie, Georgia Lass altijd.

Vond het wel even geinig om dat te vermelden. Was iemand anders dat ook opgevallen?
Volgt op dit moment:
Bones S5
Doctor Who S5
ER S10
FlasForward S1
Lie To Me S2
Lost S6
Kitty

Berichtdoor Kitty » 14 okt 2008 21:52

Ik loop helemaal warm voor deze serie. Heb net aflevering 22 gezien van het tweede seizoen. Wat een spanning weer zeg! Voor iemand die hem ook gezien heeft: AU!
Volgt op dit moment:
Bones S5
Doctor Who S5
ER S10
FlasForward S1
Lie To Me S2
Lost S6
Kitty

Berichtdoor AH-64 » 15 okt 2008 0:00

Kitty schreef:Ik loop helemaal warm voor deze serie. Heb net aflevering 22 gezien van het tweede seizoen. Wat een spanning weer zeg! Voor iemand die hem ook gezien heeft: AU!

Haha. Dat was toch de aflevering met die wacko in dat slachthuis, waar hij daklozen vermoorde.
AH-64

Berichtdoor Kitty » 15 okt 2008 8:44

Ja, walgelijk toch? Wie schrijft die verhalen? Ze mogen die vent wel eens in de gaten gaan houden. Of vrouw... >:) Of het nu de speurneus in mij is of dat ik ergens stiekem ook liever crimineel was weet ik niet, maar ik vind de serie geweldig.
Volgt op dit moment:
Bones S5
Doctor Who S5
ER S10
FlasForward S1
Lie To Me S2
Lost S6
Kitty

Berichtdoor Corientje » 17 okt 2008 15:53

Wie kan mij helpen aan de aflevering van Criminal Minds van afgelopen woensdag 15-10? Had hem opgenomen met de mediabox, maar per ongeluk verwijderd. Balen!! Ik wil t liefst geen aflevering missen! Natuurlijk tegen betaling!
Corientje

Berichtdoor Kitty » 03 mei 2009 16:42

In de laatste aflevering speelt Alex O'Loughlin. Hij speelde Mick St.John in Moonlight. Leuk om hem weer eens te zien ondanks dat hij er niet uitziet in deze aflevering :roll:
Volgt op dit moment:
Bones S5
Doctor Who S5
ER S10
FlasForward S1
Lie To Me S2
Lost S6
Kitty

Berichtdoor AH-64 » 20 mei 2009 20:16

Yeeejh. Criminal Minds krijgt ook een vijfde seizoen.
Ben hier zelf erg blij mee aangezien de vele cancellations van de afgelopen dagen.
AH-64

Berichtdoor Kitty » 24 mei 2009 0:52

Oh man wat een spannende aflevering weer. Iemand anders ook de laatste (dubbele) aflevering gezien? Wat een cliffhanger weer POEH
Volgt op dit moment:
Bones S5
Doctor Who S5
ER S10
FlasForward S1
Lie To Me S2
Lost S6
Kitty

Volgende

Keer terug naar Actie \ Misdaad \ Thriller \ Mysterie