Miami Vice

In dit forum staan alle actieseries, misdaadseries, thrillers en mysterie.

Miami Vice

Berichtdoor RomeoX » 19 maart 2007 12:33

Miami Vice (1984-1989)

Afbeelding

Miami Vice was een innovatieve, stijlvolle Amerikaanse serie over twee undercover agenten. Hun werkterrein was het zonnige Miami. De serie was één van de populairste series van dat moment, maar bleek achteraf niet geheel tijdloos te zijn. De serie wordt tegenwoordig als een typische jaren 80 serie gezien.

De innovatie van de serie lag onder andere in het veelvuldig gebruik van muziek. Vele in de jaren 80 populaire hits kwamen in de serie voorbij. Dit, in combinatie met de gebruikte pastel-achtige kleuren geeft de serie nu die typische jaren 80 stijl.

Cast:

James "Sonny" Crockett - Don Johnson
Ricardo "Rico" Tubbs - Philip Michael Thomas
Lieutenant Martin Castillo - Edward James Olmos

Bedacht door - Michael Mann

Trivia:
  • Sesam Straat parodieerde de serie ooit met een onderdeel getiteld "Miami Mice".
  • Het PS2-spel Grand Theft Auto: Vice City was helemaal geinspireerd door Miami Vice.

Externe links:
Miami Vice Chronicles

Miami Vice Intro:

Miami Vice en het gebruik van muziek:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 19 maart 2007 19:28

Het was inderdaad wel typisch jaren '80 met die fleurige colbertjes met korte mouwen en bijpassende broek. Dit is wel een van de series (samen met The A-Team en Nightrider) die ik in die tijd graag keek ... die iedereen graag keek. En wie herinnert zich niet Jan Hammer's Crockett's Theme?

Wat zou er van hen geworden zijn? Edward James Olmos speelt nu in Battlestar Gallactica, maar horen we ooit nog wat van Don Johnson of Philip Michael Thomas? Naast de helden waren er nog een aantal agenten die regelmatig terugkwamen toch?
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 19 maart 2007 20:13

Don Johnson had op een gegeven moment een nieuwe serie genaamd Nash Bridges. En ik meen me te herinneren dat ik onlangs weer eens iets las over een nieuwe serie met hem in de hoofdrol.

Philip Michael Thomas, geen idee wat daar van geworden is.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 22 jun 2007 21:50

Ik volg meestal twee series tegelijk, eentje via internet en eentje op DVD. Internet is momenteel Lost, en DVD is momenteel seizoen 1 van Miami Vice. Ik moest er een beetje inkomen, in mijn jeugd niet zo heel erg veel van deze serie gezien. Hij kwam in het begin wat gedateerd over, maar naar gelang ik verder kijk valt me dat niet meer echt op. Ik begin er nu wel van te genieten.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Dave » 22 jun 2007 22:14

hier moet ik ook eens me aan gaan wagen...

Maar somuch to see so little time :ergcool:
Dave

Berichtdoor RomeoX » 07 jul 2007 17:34

De serie wordt steeds leuker. Hij steekt eigenlijk nog steeds best goed in elkaar en komt nog altijd wel redelijk flitsend over. Toch wel vaak die typische jaren 80 sfeer, maar dat is niet erg.

Ook leuk is de hoeveelheid (tegenwoordig) bekende acteurs. Zo ben ik Bruce Willis al tegen gekomen en in de aflevering die ik net zag (Give A Little, Take A Little) zaten o.a. Lenny Von Dohlen (die ik ken als Harold uit Twin Peaks), Terry O'Quinn (Millennium, Lost (John Locke)), Burt Young (vooral bekend van films zoals Rocky) en een piepjonge, bleke jongeman genaamd Michael Madsen. Allen dus in 1 aflevering van het eerste seizoen.
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 07 jul 2007 17:46

Dat zijn wel grote namen inmiddels. Ik zie Willis, O'Quin en Madsen tegenwoordig geen gastrolletjes meer spelen in een en dezelfde aflevering.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 07 jul 2007 17:51

Bruce Willis was niet in deze aflevering hoor, hij was een paar afleveringen eerder. Maar inderdaad, daar zijn ze nu te groot voor. Alhoewel, Bruce Willis vindt het dacht ik nog wel eens leuk om terug te keren naar zijn televisie roots (ooit begonnen dacht ik in de serie Moonlighting), hij was ook te zien in een paar afleveringen van Friends.
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 07 jul 2007 19:30

Was dat niet in de tijd dat hij samen met Matthew Perry in The Whole Nine Yards speelde?
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 07 jul 2007 20:05

Oh dat zou inderdaad best eens kunnen ja...
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 09 jul 2007 0:58

Weer twee bekenden gezien, nog steeds in seizoen 1:

Aflevering 14: The Golden Triangle Part 2 / Joan Chen

Aflevering 15: Smuggler's Blues / Eagles-frontman Glenn Frey

Die laatste componeerde ook nog een song speciaal voor de serie, ook getiteld Smuggler's Blues:

Ik ben ook al twee keer de naam Paul Michael Glaser tegen gekomen als regisseur van een aflevering. Bij serie-liefhebbers is hij vooral bekend als Starsky van Starsky & Hutch.
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 09 jul 2007 19:05

Ook in aflevering 16 weer twee bekende acteurs in gastrollen: John Turturro en Pam Grier. Die laatste is bij de liefhebbers vooral bekend van de zgn. "blaxploitation" films, maar bij het grote publiek ook als Jackie Brown in Quentin Tarantino's gelijknamige film.

Afbeelding
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 10 jul 2007 1:15

Het lijkt nu bij elke aflevering raak met de bekende gastrollen. In aflevering 17 (erg goeie aflevering, The Maze) zien we namelijk Joe Morton (momenteel te zien in de serie Eureka) en deze meneer, die ik eigenlijk alleen door zijn stem herken. Wie weet wie het is?

Afbeelding
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 10 jul 2007 21:42

Aflevering 18 was een beetje een vreemde eend in de bijt. Crockett en Tubbs zien we bijna niet, centraal staan deze keer de twee andere undercover agenten, Stan Switek en Larry Zito (Michael Talbott en John Diehl). De aflevering deed een beetje aan als een comedy-cop-film zoals Beverly Hills Cop, Lethal Weapon, Bad Boys, etc. Niet erg serieus dus, meer richting de comedy kant. Gastrol deze keer was voor Mark Linn Baker, u allen wel bekend van de serie Perfect Strangers.

Oh ja, de meneer in de post hierboven was natuurijk Ving Rhames, mocht u hem nog niet herkend hebben. :)
Volgt momenteel:
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 10 jul 2007 21:47

Ik had hem inderdaad niet herkent, maar nu je het zegt ...
Maxx
Administrator

Volgende

Keer terug naar Actie \ Misdaad \ Thriller \ Mysterie