SerieJunkies.nl

SerieJunkies.nl Serie Index TV-Gids Actieve Onderwerpen Portal Gebruikerslijst Zoeken Inloggen Registreren
Menu

Mijn gegevens
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Onthoud mij

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Nog geen account?
Meld je GRATIS aan

Wie is er online?

Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerde, 0 Verborgen en 4 Gasten

Geregistreerde gebruikers: Geen

[ Bekijk complete lijst ]

Het meeste gebruikers ooit online waren 382 op Dinsdag 1 September 2009, 02:38u

Zoeken

Geavanceerde zoekopdracht

Statistieken
We hebben 2267 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is acennabbess

De gebruikers hebben in totaal 27847 berichten geplaatst in 1984 onderwerpen

Symbaloo
Klik op de button om SerieJunkies.nl aan je Symbaloo-desktop toe te voegen.

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen    
SerieJunkies.nl » Drama » Gooische Vrouwen
BerichtGeplaatst: Zondag 18 Maart 2007, 15:10u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Gooische Vrouwen (2005)

Gooische Vrouwen is een Nederlandse variant op Desperate Housewives en Sex & The City.

Cast:

Cheryl Morero - Linda de Mol (Spangen)
Willemijn Lodewijkx - Annet Malherbe (Jiskefet: Debiteuren/Crediteuren)
Claire van Kampen - Tjitske Reidinga
Anouk Verschuur - Susan Visser (In de Vlaamsche Pot)
Martin Morero - Peter Paul Muller (All Stars, Oud Geld, Baantjer)
Dokter Rossi - Derek de Lint (Poltergeist: The Legacy, The Outer Limits)
Evert Lodwijkx - Leopold Witte (Baantjer, Rozengeur & Wodka Lime)
Tippi Wan - Cystine Carreon (GTST)

Bedacht door - Linda de Mol (Spangen)

Trivia:
  • De serie "Gooische Vrouwen" wordt gesponsord door een matrassenfabrikant, die adverteert met de uitdrukking "Gooise matras".
  • De serie is ook aan België, Duitsland, Frankrijk en Rusland verkocht.

Externe links:
TVRage.com
Tien
VTM

Gooische Vrouwen bloopers 1:

Gooische Vrouwen bloopers 2:

Bookmark and Share
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Zondag 22 April 2007, 10:48u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Gisteren de eerste aflevering gezien. Ik vond het wel grappig, vooral door die overdreven volkse zanger. De eindscene (cliffhanger) was ook wel goed (hoewel dit in de helft van de aflevering al voorspelbaar was), vooral door de keuze van het nummer 'It's Raining Men' als de ondersteunende muziek.
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van Maxx Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger

BerichtGeplaatst: Donderdag 26 April 2007, 17:56u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Gisteren aflevering 2 van deze serie gezien. Leuk, vooral voor een Nederlandse serie (okee, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik bij voorbaat al niet naar Nederlandse series kijk, dus misschien is mijn oordeel over Nederlandse series niet helemaal objectief). Het acteerwerk en de dialogen zijn niet heel erg hoogstaand, maar het is wel vermakelijk. Annet Malherbe speelt erg leuk als de bekakte Willemijn, een hele verandering van juffrouw Jannie uit Debiteuren\Crediteuren. Ook Susan Visser zet een totale tegenpool neer van de frigide Dirkje uit In de Vlaamsche Pot. Linda de Mol kan niet zo heel goed acteren, maar de rol van ordinair dom Amsterdams blondje is haar op het rol geschreven. Linda's Talpa-partner Beau van Erven-Dorens speelde in deze aflevering een gastrol. De cliffhanger was wel weer grappig. De serie (en cliffhanger) leunen duidelijk op het verhaal van Desperate Housewives, maar Linda & co geven er toch een leuke Hollandse draai aan.

BerichtGeplaatst: Zaterdag 28 April 2007, 21:22u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Nou, het eerste seizoen (8 afleveringen) zit er op en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond. Vooral de uitspraken van Martin Morero (gespeeld door Peter Paul Muller) waren vaak hillarisch. Wordt 'ie door z'n vrouw betrapt op vreemdgaan, lult 'ie een vaag verhaal aan elkaar dat 'ie van haar houdt en dat het niet meer zal gebeuren. Daarna omhelst hij haar en zegt hij droog met dat platte Amsterdamse accent "God, wat een toestanden!". Goed, hier zal het wel niet goed overkomen, maar ik vond het echt briljant gespeeld. Smile

Nu is het voor ons wachten tot we seizoen 2 hebben.

BerichtGeplaatst: Dinsdag 8 Mei 2007, 21:00u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Seizoen 2 is inmiddels aangeschaft. De DVD-set heeft dit keer maar 2 DVD's in plaats van de 3 DVD's van het eerste seizoen. Op de extra DVD van het eerste seizoen stonden een aantal extra's. Deze extra's (behind the scenes en interviews) werden weergegeven in een kleiner kader. Waarom ze niet fullscreen werden weergegeven was me onduidelijk en het deed afbreuk aan de waarde van de extra's. Maar goed, om ze dan voor het tweede seizoen meteen maar helemaal weg te laten is ook een beetje vaag.

S02E01 gaat verder waar de cliffhanger van vorig seizoen ophield. Beau van Erven-Dorens komt in deze aflevering weer terug (hij speelde in 1 aflevering van het eerste seizoen) en er zijn een paar aanwijzingen dat zijn rol in het tweede seizoen wordt uitgebreid. De serie begint meteen weer leuk en drama is er ook weer meer dan genoeg.

BerichtGeplaatst: Dinsdag 8 Mei 2007, 21:06u Reageren met citaat
RomeoX
Administrator

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit leuk is. Ik ben bang dat als ik er naar ga kijken dat ik veel te veel denk aan wat-een-desperate-housewives-ripoff. LOL Daarnaast, Linda de Mol Talk to the hand!
Profiel bekijken Zoek naar alle berichten van RomeoX Stuur privébericht Website bekijken

BerichtGeplaatst: Dinsdag 8 Mei 2007, 21:18u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Tja, je moet je realiseren dat het een Nederlandse serie is en inderdaad, wel gedeeltelijk een ripoff van Desperate Housewives, maar daar komen ze dan ook eerlijk voor uit. Linda de Mol (Playboy's Most Wanted las ik vandaag in de krant) is inderdaad niet 's werelds beste actrice (understatement), maar ze doet het redelijk. De andere dames en dan vooral Annet 'Juffrouw Jannie' Malherbe, maken veel goed. En Peter Paul Muller is geweldig als foute Amsterdamse volkszanger. Elke keer als hij in beeld komt moet ik al gniffelen (en zeg nou eerlijk, wanneer heb jij voor het laatst gegniffeld? Knipoog).

BerichtGeplaatst: Zaterdag 12 Mei 2007, 00:21u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Vandaag weer een paar afleveringen gekeken. Blijft leuk, al zou ik liever iets kortere afleveringen zien en dan wat meer per seizoen. Wat een bitch is die Tippi Wan zeg. Was natuurlijk al eerder duidelijk, maar halverwege seizoen 2 wordt het echt duidelijk dat ze over lijken gaat om te krijgen wat ze wil.

BerichtGeplaatst: Zaterdag 2 Juni 2007, 02:24u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Vanavond de tweede helft van het tweede seizoen zitten kijken. Weer erg leuk. Ik blijf Martin Morero echt geweldig vinden. In dit seizoen komt ook zijn moeder even langs en die kan er ook wat van ... "Hij heeft een goed hart, maar ze hadden het gekookt op zijn rug moeten hangen!" Schaterlach

BerichtGeplaatst: Dinsdag 12 Juni 2007, 14:52u Reageren met citaat
Blush

Ik ben al heel erg blij dat serie 3 in de maak is....

Fantastisch vind ik deze serie... Vooral als in de tweede serie de au-pair een bijzonder tweede leven blijkt te hebben Grijns

BerichtGeplaatst: Woensdag 13 Juni 2007, 18:54u Reageren met citaat
Lara

Ik heb het samen met Maxx gekeken en vond het ook geweldig!!
Had het niet verwacht, het zullen de vooroordelen zijn tegen een nederlandse serie idd, maar we hebben echt vreselijk moeten lachen aldoor, Martin Morero doet het super Schaterlach

BerichtGeplaatst: Donderdag 14 Juni 2007, 09:42u Reageren met citaat
Blush

Ik had voor die serie nog nooit van Peter Paul Muller gehoord... (Ik keek nooit naar All stars Knipoog )...maar hij speelt echt heel erg goed Ja!

BerichtGeplaatst: Vrijdag 7 September 2007, 13:38u Reageren met citaat
Lara

Zondag The Story So Far en vanaf volgende week zondag om half 9 begint seizoen 3!! Cheerleader

BerichtGeplaatst: Vrijdag 7 September 2007, 15:24u Reageren met citaat
Blush

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Cheerleader echt gaaf!!!!!!

BerichtGeplaatst: Vrijdag 7 September 2007, 19:59u Reageren met citaat
Maxx
Administrator

Ja leuk, maar ik kijk het nieuwe seizoen toch liever achter elkaar op DVD, dus ik zal nog even wat langer moeten wachten.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  Actieve Onderwerpen