Waardering
| Gemiddelde waardering : 8.4 |
Laagste waardering : 3 |
| Gemiddelde waardering : 8.4 |
Laagste waardering : 3 |
| Rome (2002) | ||
![]() | Rome volgt de overgang van de Romeinse republiek naar een autocratisch keizerrijk. We zien dit door de ogen van Julius Ceasar, zijn familie, opvolger en mede- en tegenstanders. Ook zien we het door de ogen van het gewone volk, o.a. door dat van de soldaten Lucius Vorenus en Titus Pullo. | |
Cast: Lucius Vorenus - Kevin McKidd Titus Pullo - Ray Stevenson Mark Antony - James Purefoy (Manchild) Atia of the Julii - Polly Walker Octavia of the Julii - Kerry Condon (Ballykissangel) Newsreader - Ian McNeice Servilia of the Junii - Lindsay Duncan (Spooks) Bedacht door - John Milius, William J. MacDonald (Witchblade) en Bruno Heller (Touching Evil) | Trivia:
Externe links: HBO BBC | |
Rome intro: | Achter de schermen bij seizoen 2: |
Op zich is de serie best uitgebreid. Het verhaal zou eventueel ook in een lange film verteld kunnen worden. Maar toch gaat alles in de serie heel snel. In de ene aflevering wordt duidelijk dat Pompey zich niet overgeeft tegenover Ceasar en de volgende aflevering heeft Ceasar in 1x gewonnen en is er niks van Pompey zijn leger meer over. Hebben jullie het gevecht gezien? Ik heb bijna geen enkel gevecht gezien. Beetje jammer, want het hoort er toch wel bij. En waar is Cleopatra gebleven?! Zo gaan er heel veel dingen heel snel en dat vindt ik wel een beetje een misser. Zoals ik al zei: het is een uitgebreide serie (versie van het verhaal), maar toch missen er een heleboel dingen. Ondanks dat wel een aanrader!close2luna schreef:Heb zojuist seizoen 1 afgerond en seizoen 2 is onderweg. Het onderwerp sprak me totaal niet aan, ik vindt die tijd gewoon niet zo spannend. Maar de serie werd me meerdere keren aangeraden dus heb ik toch maar geprobeerd en.... ik heb er geen spijt van. Goede serie! Ik ben wel blij dat ik de serie niet op tv heb gevolgd, maar achter elkaar heb gekeken, omdat dingen in de serie heel snel gaan.Op zich is de serie best uitgebreid. Het verhaal zou eventueel ook in een lange film verteld kunnen worden. Maar toch gaat alles in de serie heel snel. In de ene aflevering wordt duidelijk dat Pompey zich niet overgeeft tegenover Ceasar en de volgende aflevering heeft Ceasar in 1x gewonnen en is er niks van Pompey zijn leger meer over. Hebben jullie het gevecht gezien? Ik heb bijna geen enkel gevecht gezien. Beetje jammer, want het hoort er toch wel bij. En waar is Cleopatra gebleven?! Zo gaan er heel veel dingen heel snel en dat vindt ik wel een beetje een misser. Zoals ik al zei: het is een uitgebreide serie (versie van het verhaal), maar toch missen er een heleboel dingen. Ondanks dat wel een aanrader!
ali78 schreef:Wauw!!
Echt, helemaal fantastisch! Deze miniserie is echt een aanrader.
<blablabla>

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten