Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit forum staan alle dramaseries.

Waardering

Gemiddelde waardering : 8.4

Laagste waardering : 3
Hoogste waardering : 10
Aantal waardeerders : 16

Login om te stemmen

Berichtdoor Maxx » 17 maart 2007 20:37

Rome (2002)

Afbeelding

Rome volgt de overgang van de Romeinse republiek naar een autocratisch keizerrijk. We zien dit door de ogen van Julius Ceasar, zijn familie, opvolger en mede- en tegenstanders. Ook zien we het door de ogen van het gewone volk, o.a. door dat van de soldaten Lucius Vorenus en Titus Pullo.

Cast:

Lucius Vorenus - Kevin McKidd
Titus Pullo - Ray Stevenson
Mark Antony - James Purefoy (Manchild)
Atia of the Julii - Polly Walker
Octavia of the Julii - Kerry Condon (Ballykissangel)
Newsreader - Ian McNeice
Servilia of the Junii - Lindsay Duncan (Spooks)

Bedacht door - John Milius, William J. MacDonald (Witchblade) en Bruno Heller (Touching Evil)

Trivia:
  • De show is een gezamelijk project van BBC, HBO en het Italiaanse station RAI.
  • De hoofdkarakters Lucius Vorenus en Titus Pullo zijn figuren die daadwerkelijk hebben bestaan. Ze worden genoemd in Ceasar's vijfde boek met commentaren over de oorlog in Gallië.

Externe links:
HBO
BBC

Rome intro:

Achter de schermen bij seizoen 2:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 29 nov 2009 22:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Prison Break op SerieJunkies.nl

Berichtdoor Fer-D » 07 jan 2008 16:19

Woah, wat vreemd dat niemand hier nog op heeft gereageerd.

Persoonlijk vond ik dit een geweldige serie, het was soms wat moeilijk te volgen maar op zich stoorde dat niet.

Wat vinden jullie hier van?
Kijkt op het moment: Battlestar Galactica (opnieuw), Supernatural, Stargate: SG:1 (opnieuw), Stargate: Atlantis (opnieuw), Stargate: Universe
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Seriekijkert » 07 jan 2008 17:30

Ik heb alleen seizoen 1 gezien. Ik moet nog aan seizoen 2 beginnen.

Ik vind het in ieder geval leuk om te kijken.

Cijfer: 8
Volgt: Alias
Seizoen klaar: Spartacus: Blood and Sand, Dark Blue, Merlin, Bones, House, Human Target, NCIS
Loopt achter: NCIS: LA, Legend of the Seeker, TSCC
Serie klaar: 24, The Shield, Roswell, Prison Break, The Unit, Dark Angel, Heroes
Seriekijkert
SerieJunkie

Berichtdoor Maxx » 07 jan 2008 20:05

Ik geloof dat ik een keer begonnen ben aan de pilot, maar het sprak me niet echt aan. Misschien probeer ik het ooit nog een keer, want de kritieken zijn lovend en ik vond Kevin McKidd in Journeyman erg goed.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Fer-D » 07 jan 2008 20:23

Kevin Mckidd is dan Lucius Vorenus zeker? Maar het is echt een aanrader hoor. Jammer dat ze niet verder zijn gegaan, dat was wel leuk geweest.

Maar dat was het plan ook niet volgens mij, het plan was om alleen te periode te "verfilmen" van de overgang van republiek naar keizerrijk.

Toch jammer. :P
Kijkt op het moment: Battlestar Galactica (opnieuw), Supernatural, Stargate: SG:1 (opnieuw), Stargate: Atlantis (opnieuw), Stargate: Universe
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor Maxx » 07 jan 2008 20:30

Fer-D schreef:Kevin Mckidd is dan Lucius Vorenus zeker?

Jup.
Maxx
Administrator

Berichtdoor close2luna » 23 aug 2008 18:40

Heb zojuist seizoen 1 afgerond en seizoen 2 is onderweg. Het onderwerp sprak me totaal niet aan, ik vindt die tijd gewoon niet zo spannend. Maar de serie werd me meerdere keren aangeraden dus heb ik toch maar geprobeerd en.... ik heb er geen spijt van. Goede serie! Ik ben wel blij dat ik de serie niet op tv heb gevolgd, maar achter elkaar heb gekeken, omdat dingen in de serie heel snel gaan.

Op zich is de serie best uitgebreid. Het verhaal zou eventueel ook in een lange film verteld kunnen worden. Maar toch gaat alles in de serie heel snel. In de ene aflevering wordt duidelijk dat Pompey zich niet overgeeft tegenover Ceasar en de volgende aflevering heeft Ceasar in 1x gewonnen en is er niks van Pompey zijn leger meer over. Hebben jullie het gevecht gezien? Ik heb bijna geen enkel gevecht gezien. Beetje jammer, want het hoort er toch wel bij. En waar is Cleopatra gebleven?! Zo gaan er heel veel dingen heel snel en dat vindt ik wel een beetje een misser. Zoals ik al zei: het is een uitgebreide serie (versie van het verhaal), maar toch missen er een heleboel dingen. Ondanks dat wel een aanrader!
''There's only one way to deal with burning an asset: Johnny Walker Black.'' - Casey (Chuck)
close2luna
Moderator

Berichtdoor Fer-D » 23 aug 2008 19:09

close2luna schreef:Heb zojuist seizoen 1 afgerond en seizoen 2 is onderweg. Het onderwerp sprak me totaal niet aan, ik vindt die tijd gewoon niet zo spannend. Maar de serie werd me meerdere keren aangeraden dus heb ik toch maar geprobeerd en.... ik heb er geen spijt van. Goede serie! Ik ben wel blij dat ik de serie niet op tv heb gevolgd, maar achter elkaar heb gekeken, omdat dingen in de serie heel snel gaan.

Op zich is de serie best uitgebreid. Het verhaal zou eventueel ook in een lange film verteld kunnen worden. Maar toch gaat alles in de serie heel snel. In de ene aflevering wordt duidelijk dat Pompey zich niet overgeeft tegenover Ceasar en de volgende aflevering heeft Ceasar in 1x gewonnen en is er niks van Pompey zijn leger meer over. Hebben jullie het gevecht gezien? Ik heb bijna geen enkel gevecht gezien. Beetje jammer, want het hoort er toch wel bij. En waar is Cleopatra gebleven?! Zo gaan er heel veel dingen heel snel en dat vindt ik wel een beetje een misser. Zoals ik al zei: het is een uitgebreide serie (versie van het verhaal), maar toch missen er een heleboel dingen. Ondanks dat wel een aanrader!

Dat ben ik helemaal met je eens. Het viel mij inderdaad ook al op dat het lijkt alsof er hele stukken missen. Ik dacht dat het aan mijn versie(gedownloade) van Rome lag(ik ben beide seizoenen). Ik dacht dat ik afleveringen miste ofzo, bleek dus dat het een beetje van de hak op de tak gaat, zoals je al zei.

Voor de rest echt een toppie serie, en goed geacteerd.
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor close2luna » 23 aug 2008 19:48

Nee, het ligt inderdaad niet aan je gedownloade versie ;). Inderdaad goed geacteerd, maar blijf het wel jammer vinden. Het maakt het verhaal niet compleet. Ik heb overigens nog naar de bonus dvd gekeken (je weet wel: de making of enzo), maar ook daar werd er niks over gezegd. Ik vraag me af of het in deel 2 ook zo is?
''There's only one way to deal with burning an asset: Johnny Walker Black.'' - Casey (Chuck)
close2luna
Moderator

Berichtdoor Fer-D » 25 aug 2008 9:47

Met deel 2 is het voor zover ik me kan herinneren exact hetzelfde. Helaas, pindakaas. :P
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor ali78 » 29 sep 2008 18:55

Wauw!!
Echt, helemaal fantastisch! Deze miniserie is echt een aanrader.

<blablabla>
ali78
SerieNewbie

Berichtdoor Fer-D » 29 sep 2008 20:51

ali78 schreef:Wauw!!
Echt, helemaal fantastisch! Deze miniserie is echt een aanrader.

<blablabla>

Het is alleen geen miniserie... Maar wat je zegt is waar, het is helemaal Wauw. :P Vooral als je van geschiedenis en dat soort dingen houdt. *kwijl kwijl*
Fer-D
SuperSerieJunkie

Berichtdoor sepsep » 25 jan 2011 23:42

Seizoen 1 is geweldig, maar seizoen 2 hadden ze naar mijn mening nooit moeten maken. Met seizoen 1 was het af. Seizoen 2 voegde er niets meer aan toe. Stel dat ze een seizoen 2 van Band of Brothers hadden gemaakt...daar zit toch ook niemand meer op te wachten. Soms moet je gewoon na één seizoen stoppen.
Top 10 (willekeurig, kiezen is te moeilijk)
Sopranos
Mad Men
Oz
Deadwood
Rome (alleen seizoen 1)
The Office US
The Simpsons
Band of Brothers
The Wire
Carnivale (schandalig dat ze die cancelden)
Nieuwkomer (met stip): Boardwalk Empire
sepsep
SerieKijker

Berichtdoor Michael-El » 16 mei 2011 15:27

Vandaag met deze serie begonnen ben nu bij S1 D2 E2 en ik moet zeggen kijkt erg goed weg :D
Ben benieuwd wat ik nog meer te zien ga krijgen, maar tot zo ver bevalt deze serie enorm.
Michael-El
Moderator

Berichtdoor Yesughei » 16 mei 2011 16:50

Inderdaad een hele lekkere serie. Het enige beetje jammere vond ik dat ze de veldslagen overslaan. Dat ligt natuurlijk aan het budget maar ik las ergens (misschien wel op dit forum) dat het budget van Rome nog veel groter was dan game of thrones...
Afbeelding
Yesughei
SerieJunkie

Volgende

Keer terug naar Drama