Rome

Rome
In dit forum staan alle dramaseries.

Rome

"Rome" is het verhaal van twee gewone Romeinse soldaten en hun gezinnen. Een intiem drama over liefde en verraad, meesters en slaven, en echtgenoten en echtgenotes, het verteld van de val van een republiek en de oprichting van een imperium. De serie begint in 52 voor Christus, wanneer Gaius Julius Caesar zijn meesterlijke verovering van Gallië heeft voltooid na acht jaar van oorlog, en zich voorbereidt om terug te keren naar Rome. Hij komt naar huis met duizenden trouwe strijd geharde mannen, enorme hoeveelheden buit in goud en slaven, en een populistische agenda voor een radicale sociale verandering. Doodsbang bedreigen de aristocraten Caesar te vervolgen voor oorlogsmisdaden zodra hij voet zet in Rome. Oude vriend en mentor van Caesar, Pompeius Magnus, probeert tot muiterij aan te zetten, om het evenwicht in macht te behouden. Twee van de soldaten van Caesar, Lucius Vorenus en Titus Pullo, verijdelen Pompeius plan, en winnen daardoor de eeuwige dankbaarheid van Caesar en de Juliaanse clan, waardoor de twee volkse officieren een intieme blik in het leven van de heersende klasse krijgen. Het lot van Pullo en Vorenus raakt vervlochten met dat van Caesar, Marcus Antonius, Cleopatra en de jonge Octavianus, een vreemde en onhandige jongen dat door de politieke kronkelingen en bloedige kracht de eerste keizer van Rome zal worden.

Cast 

• Kevin McKidd
    Lucius Vorenus
    Kevin McKidd
  • Ray Stevenson
    Titus Pullo
    Ray Stevenson
  • Ciarán Hinds
    Julius Caesar
    Ciarán Hinds
  • Nicholas Woodeson
    Posca
    Nicholas Woodeson

Details(IMDb link)

Status: Afgelopen (Zondag - 21:00)
Zender: HBO
Speelduur: 60min.
Startdatum: 28-08-2005

Volledige cast

• Kevin McKidd
    Lucius Vorenus
    Kevin McKidd
  • Ray Stevenson
    Titus Pullo
    Ray Stevenson
  • Ciarán Hinds
    Julius Caesar
    Ciarán Hinds
  • Nicholas Woodeson
    Posca
    Nicholas Woodeson
  • Alex Wyndham
    Gaius Maecenas
    Alex Wyndham
  • Allen Leech
    Marcus Agrippa
    Allen Leech
  • Chiara Mastalli
    Eirene
    Chiara Mastalli
  • Max Baldry
    Caesarion (Older)
    Max Baldry
  • Zuleikha Robinson
    Gaia
    Zuleikha Robinson
  • Simon Woods
    Gaius Octavian (Older)
    Simon Woods
  • Lyndsey Marshal
    Cleopatra
    Lyndsey Marshal
  • Lee Boardman
    Timon
    Lee Boardman
  • Max Pirkis
    Gaius Octavian (Younger)
    Max Pirkis
  • Tobias Menzies
    Marcus Junius Brutus
    Tobias Menzies
  • Kenneth Cranham
    Pompey Magnus
    Kenneth Cranham
  • David Bamber
    Marcus Tullius Cicero
    David Bamber
  • Lindsay Duncan
    Servilia of the Junii
    Lindsay Duncan
  • Polly Walker
    Atia of the Julii
    Polly Walker
  • James Purefoy
    Marc Antony
    James Purefoy
  • Kerry Condon
    Octavia of the Julii
    Kerry Condon
  • Indira Varma
    Niobe
    Indira Varma
  • Karl Johnson
    Porcius Cato
    Karl Johnson
  • Rick Warden
    Quintus Pompey
    Rick Warden

Alle afleveringen

Specials

Bijhouden welke afleveringen je hebt gezien? Of juist welke je nog moet kijken? Meld je aan!
S00 E01 Making Rome (Special Promo Show)11 Augustus, 2005

Seizoen 1

Bijhouden welke afleveringen je hebt gezien? Of juist welke je nog moet kijken? Meld je aan!
S01 E01 The Stolen Eagle28 Augustus, 2005
S01 E02 How Titus Pullo Brought Down the Republic4 September, 2005
S01 E03 An Owl in a Thornbush11 September, 2005
S01 E04 Stealing From Saturn18 September, 2005
S01 E05 The Ram Has Touched The Wall25 September, 2005
S01 E06 Egeria2 Oktober, 2005
S01 E07 Pharsalus9 Oktober, 2005
S01 E08 Caesarion16 Oktober, 2005
S01 E09 Utica30 Oktober, 2005
S01 E10 Triumph6 November, 2005
S01 E11 The Spoils13 November, 2005
S01 E12 Kalends of February20 November, 2005

Seizoen 2

S02 E01 Passover14 Januari, 2007
S02 E02 Son of Hades21 Januari, 2007
S02 E03 These Being the Words of Marcus Tullius Cicero28 Januari, 2007
S02 E04 Testudo Et Lepus (The Tortoise And the Hare)4 Februari, 2007
S02 E05 Heroes of the Republic11 Februari, 2007
S02 E06 Philippi18 Februari, 2007
S02 E07 Death Mask4 Maart, 2007
S02 E08 A Necessary Fiction11 Maart, 2007
S02 E09 Deus Impeditio Esuritori Nullus (No God Can Stop a Hungry Man)18 Maart, 2007
S02 E10 De Patre Vostro (About Your Father)25 Maart, 2007

Alle seizoenen van Rome bij Bol.com

Alle seizoenen van de tv-serie Rome zijn voordelig te bestellen bij Bol.com. Daarnaast steun je met iedere aankoop de website van SerieJunkies en help jij ons om het forum gratis te houden!

• Rome - De Complete Serie (Blu-ray)
    Rome - De Complete Serie (Blu-ray)
    Blu-ray | 10 disks | november 2010

69.99

Bestellen

• Rome - Seizoen 1
    Rome - Seizoen 1
    Dvd | 6 disks | oktober 2008

19.99

Bestellen

• Rome - Seizoen 2
    Rome - Seizoen 2
    Dvd | 5 disks | oktober 2008

19.99

Bestellen

• Hannibal - Rome's Worst Nightmare
    Hannibal - Rome's Worst Nightmare
    Dvd | 1 disk | juni 2006

19.95

Bestellen

• Rome - Seizoen 1 & 2 (11DVD)
    Rome - Seizoen 1 & 2 (11DVD)
    Dvd | 11 disks | november 2007

79.99

Bestellen

• Rise And Fall Of Rome
    Rise And Fall Of Rome
    Dvd | 2 disks | februari 2007

8.94

Bestellen

• Rome - Seizoen 1 (Exclusieve Wooden Box)
    Rome - Seizoen 1 (Exclusieve Wooden Box)
    Dvd | 6 disks | augustus 2006

37.99

Bestellen

• Rome  - Seizoen 2 (5DVD)
    Rome - Seizoen 2 (5DVD)
    Dvd | 5 disks | augustus 2007

37.99

Bestellen

• Destiny Of Rome
    Destiny Of Rome
    Dvd | 1 disk | september 2011

7.93

Bestellen

• Rome - Seizoen 1 (5DVD)
    Rome - Seizoen 1 (5DVD)
    Dvd | 5 disks | oktober 2007

71.99

Bestellen

8.4 17 STEMMEN

Reacties op: Rome

07 jan 2008 16:19

Woah, wat vreemd dat niemand hier nog op heeft gereageerd.

Persoonlijk vond ik dit een geweldige serie, het was soms wat moeilijk te volgen maar op zich stoorde dat niet.

Wat vinden jullie hier van?
Fer-D
SuperSerieJunkie

07 jan 2008 17:30

Ik heb alleen seizoen 1 gezien. Ik moet nog aan seizoen 2 beginnen.

Ik vind het in ieder geval leuk om te kijken.

Cijfer: 8
Seriekijkert
SerieJunkie

07 jan 2008 20:05

Ik geloof dat ik een keer begonnen ben aan de pilot, maar het sprak me niet echt aan. Misschien probeer ik het ooit nog een keer, want de kritieken zijn lovend en ik vond Kevin McKidd in Journeyman erg goed.
Maxx
ÜberSerieJunkie

07 jan 2008 20:23

Kevin Mckidd is dan Lucius Vorenus zeker? Maar het is echt een aanrader hoor. Jammer dat ze niet verder zijn gegaan, dat was wel leuk geweest.

Maar dat was het plan ook niet volgens mij, het plan was om alleen te periode te "verfilmen" van de overgang van republiek naar keizerrijk.

Toch jammer. :P
Fer-D
SuperSerieJunkie

07 jan 2008 20:30

Fer-D schreef:Kevin Mckidd is dan Lucius Vorenus zeker?

Jup.
Maxx
ÜberSerieJunkie

23 aug 2008 18:40

Heb zojuist seizoen 1 afgerond en seizoen 2 is onderweg. Het onderwerp sprak me totaal niet aan, ik vindt die tijd gewoon niet zo spannend. Maar de serie werd me meerdere keren aangeraden dus heb ik toch maar geprobeerd en.... ik heb er geen spijt van. Goede serie! Ik ben wel blij dat ik de serie niet op tv heb gevolgd, maar achter elkaar heb gekeken, omdat dingen in de serie heel snel gaan.

Op zich is de serie best uitgebreid. Het verhaal zou eventueel ook in een lange film verteld kunnen worden. Maar toch gaat alles in de serie heel snel. In de ene aflevering wordt duidelijk dat Pompey zich niet overgeeft tegenover Ceasar en de volgende aflevering heeft Ceasar in 1x gewonnen en is er niks van Pompey zijn leger meer over. Hebben jullie het gevecht gezien? Ik heb bijna geen enkel gevecht gezien. Beetje jammer, want het hoort er toch wel bij. En waar is Cleopatra gebleven?! Zo gaan er heel veel dingen heel snel en dat vindt ik wel een beetje een misser. Zoals ik al zei: het is een uitgebreide serie (versie van het verhaal), maar toch missen er een heleboel dingen. Ondanks dat wel een aanrader!
close2luna
SuperSerieJunkie

23 aug 2008 19:09

close2luna schreef:Heb zojuist seizoen 1 afgerond en seizoen 2 is onderweg. Het onderwerp sprak me totaal niet aan, ik vindt die tijd gewoon niet zo spannend. Maar de serie werd me meerdere keren aangeraden dus heb ik toch maar geprobeerd en.... ik heb er geen spijt van. Goede serie! Ik ben wel blij dat ik de serie niet op tv heb gevolgd, maar achter elkaar heb gekeken, omdat dingen in de serie heel snel gaan.

Op zich is de serie best uitgebreid. Het verhaal zou eventueel ook in een lange film verteld kunnen worden. Maar toch gaat alles in de serie heel snel. In de ene aflevering wordt duidelijk dat Pompey zich niet overgeeft tegenover Ceasar en de volgende aflevering heeft Ceasar in 1x gewonnen en is er niks van Pompey zijn leger meer over. Hebben jullie het gevecht gezien? Ik heb bijna geen enkel gevecht gezien. Beetje jammer, want het hoort er toch wel bij. En waar is Cleopatra gebleven?! Zo gaan er heel veel dingen heel snel en dat vindt ik wel een beetje een misser. Zoals ik al zei: het is een uitgebreide serie (versie van het verhaal), maar toch missen er een heleboel dingen. Ondanks dat wel een aanrader!

Dat ben ik helemaal met je eens. Het viel mij inderdaad ook al op dat het lijkt alsof er hele stukken missen. Ik dacht dat het aan mijn versie(gedownloade) van Rome lag(ik ben beide seizoenen). Ik dacht dat ik afleveringen miste ofzo, bleek dus dat het een beetje van de hak op de tak gaat, zoals je al zei.

Voor de rest echt een toppie serie, en goed geacteerd.
Fer-D
SuperSerieJunkie

23 aug 2008 19:48

Nee, het ligt inderdaad niet aan je gedownloade versie ;). Inderdaad goed geacteerd, maar blijf het wel jammer vinden. Het maakt het verhaal niet compleet. Ik heb overigens nog naar de bonus dvd gekeken (je weet wel: de making of enzo), maar ook daar werd er niks over gezegd. Ik vraag me af of het in deel 2 ook zo is?
close2luna
SuperSerieJunkie

25 aug 2008 9:47

Met deel 2 is het voor zover ik me kan herinneren exact hetzelfde. Helaas, pindakaas. :P
Fer-D
SuperSerieJunkie

29 sep 2008 18:55

Wauw!!
Echt, helemaal fantastisch! Deze miniserie is echt een aanrader.

<blablabla>
ali78
SerieNewbie

29 sep 2008 20:51

ali78 schreef:Wauw!!
Echt, helemaal fantastisch! Deze miniserie is echt een aanrader.

<blablabla>

Het is alleen geen miniserie... Maar wat je zegt is waar, het is helemaal Wauw. :P Vooral als je van geschiedenis en dat soort dingen houdt. *kwijl kwijl*
Fer-D
SuperSerieJunkie

25 jan 2011 23:42

Seizoen 1 is geweldig, maar seizoen 2 hadden ze naar mijn mening nooit moeten maken. Met seizoen 1 was het af. Seizoen 2 voegde er niets meer aan toe. Stel dat ze een seizoen 2 van Band of Brothers hadden gemaakt...daar zit toch ook niemand meer op te wachten. Soms moet je gewoon na één seizoen stoppen.
sepsep
SerieKijker

16 mei 2011 15:27

Vandaag met deze serie begonnen ben nu bij S1 D2 E2 en ik moet zeggen kijkt erg goed weg :D
Ben benieuwd wat ik nog meer te zien ga krijgen, maar tot zo ver bevalt deze serie enorm.
SECNAV NL
Moderator

16 mei 2011 16:50

Inderdaad een hele lekkere serie. Het enige beetje jammere vond ik dat ze de veldslagen overslaan. Dat ligt natuurlijk aan het budget maar ik las ergens (misschien wel op dit forum) dat het budget van Rome nog veel groter was dan game of thrones...
Yesughei
SerieJunkie