Amazing Race, The

In dit subforum staan alle non-fictie shows.

Amazing Race, The

Berichtdoor Maxx » 23 feb 2009 20:40

Amazing Race, The (2001 - ????)

Afbeelding

The Amazing Race is een race rond de wereld met tussendoor allerlei opdrachten. Elf teams strijden om als eerste de finish te bereiken en elke week valt het team dat als laatste binnen komt af.

Cast:

Presentator - Phil Keoghan (The Bonnie Hunt Show, The Tony Danza Show)

Bedacht door:
Elise Doganieri (The Amazing Race Asia)
Bert Van Munster (The Amazing Race Asia)

Externe links:
CBS
Amazing Race Wiki

Trivia:
  • De in 2001 gestarte serie is in 2009 al bezig aan zijn 14de seizoen.
  • Azië, Brazilië, Israël en Latijns Amerika hebben allen hun eigen versie van het programma.
  • Een versie voor Centraal Europa was in de maak, maar is gecanceld.

Seizoen 14: Meet the teams:

Kaas!:
"There are 3 flowers in a vase. The third flower is green." - Adelle DeWitt (Dollhouse)
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 23 feb 2009 20:49

Ik ben dit seizoen deze serie voor het eerst gaan volgen (seizoen 14, tot op heden 2 afleveringen uitgezonden). Ooit heb ik wel eens Peking Express gekeken, maar The Amazing Race heeft een meer speels karakter. Anders als bij Peking Express hoeven de deelnemers niet te liften, maar hebben ze geld mee om vliegtuig- of treinkaartjes te kopen en staan er auto's voor hen klaar om tussen de verschillende steden te reizen.

De 11 teams zijn totaal verschillend en daardoor erg leuk om naar te kijken. Om maar wat te noemen, zijn er: een dove jongen met zijn moeder, 2 stewardessen, 2 (kleine) broers die beiden stuntman zijn, 2 cheerleaders en een stelletje rednecks. Daarnaast nog wat stelletjes en familie-koppels.

Hoewel de meeste koppels me wel aanspreken, is het stewardessen-team momenteel favoriet ... omdat daar een mooie meid in zit ... tja, zo ben ik dan ook wel weer. :fluit:
"There are 3 flowers in a vase. The third flower is green." - Adelle DeWitt (Dollhouse)
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 04 maart 2009 23:15

S14E03 was weer leuk. Mijn favorieten zijn nog niet afgevallen en in het team dat de vorige aflevering aan kop lag, speelde zich behoorlijk wat drama af tussen broer en zus. :D
Maxx
Administrator

Berichtdoor Gino » 24 maart 2009 22:23

haha, dit is een GEWELDIGE SERIE

Seizoen 13 helemaal gezien en de eerste 6 van 14

In seizoen 14 is er een aflevering hilarirish

ze vliegen via nederland en dan missen ze het vliegtuig

Mijn Favo team is totaal NIET die blondines gelukkig zijn ze al afgevallen

Mijn favo team is wel Margie & Luke.. de sinistere dove jongen

en die kaas opdracht weas wel geweldig hoor, je ziet echt dat het geen nederlanders zijn :P:P
Afbeelding

Favo serie: Angel, Buffy & Star Trek

*B*B

Gino
Gino

Berichtdoor lynx88 » 24 maart 2009 22:46

Ik heb wel eens een aflevering gezien, van season 13 dacht ik. Ik vond de samenstelling van de groepjes erg voorspelbaar [de lesbo's, de blondjes, de broers, de hippies, de teveel-aan-fitness-doen mensen etc] en daar hou ik al helemaal niet van. Ook gebeurde er zoveel in een aflevering, ik vergelijk het even met Wie is de mol... omdat ze daar ook tegen elkaar strijden in andere landen door middel van opdrachten, maar daar lijkt alles relaxed te gaan, en dat vind ik zelf ook makkelijker kijken.
Maar misschien geef ik het nog wel een kans.
Afbeelding
lynx88

Berichtdoor Gino » 24 maart 2009 23:16

lynx88 schreef:Ik heb wel eens een aflevering gezien, van season 13 dacht ik. Ik vond de samenstelling van de groepjes erg voorspelbaar [de lesbo's, de blondjes, de broers, de hippies, de teveel-aan-fitness-doen mensen etc] en daar hou ik al helemaal niet van. Ook gebeurde er zoveel in een aflevering, ik vergelijk het even met Wie is de mol... omdat ze daar ook tegen elkaar strijden in andere landen door middel van opdrachten, maar daar lijkt alles relaxed te gaan, en dat vind ik zelf ook makkelijker kijken.
Maar misschien geef ik het nog wel een kans.

de afleveringen zijn meestal logish opgebouwd

- Begintijd AM vervangen door PM of andersom van de aankomsttijd vorige "LEG"

- Meestal Vliegen naar ander land, inclusief scenes aiport(s)

- Roadblock of Detour

- Detour Of Roadblock

- Pitstop

Ben je het met mij eens Maxx?
Afbeelding

*B*B

Gino
Gino

Berichtdoor Maxx » 25 maart 2009 0:25

Gino, zou je volgende keer willen vermelden over welke aflevering je spoilert? Ik wist nog niet wie er in de nieuwste aflevering was afgevallen en nu dus wel. :`(

Verder ... sinister? :lol:
Ik heb niet zo heel veel met Luke & Margie. Vond het vrij onsympatiek dat ze in aflevering 4 ... ... de roadblock (ofzoiets) plaatsten.

Ben het met je eens dat de afleveringen logisch zijn opgebouwd en vind het ook niet lastig te volgen. Het is voor mij echt dom vermaak (wat erg lekker is na een dag hard nadenken). Maar denk dat als je niet van de eerste aflevering kijkt, dat het dan wel vaag kan overkomen.

@lynx: samenstelling van de groepjes zijn idd erg voorspelbaar, maar zoals ik al zei: dom vermaak. :)
Maxx
Administrator

Berichtdoor Gino » 25 maart 2009 10:06

Maxx schreef:Gino, zou je volgende keer willen vermelden over welke aflevering je spoilert? Ik wist nog niet wie er in de nieuwste aflevering was afgevallen en nu dus wel. :`(

Verder ... sinister? :lol:
Ik heb niet zo heel veel met Luke & Margie. Vond het vrij onsympatiek dat ze in aflevering 4 ... ... de roadblock (ofzoiets) plaatsten.

Ben het met je eens dat de afleveringen logisch zijn opgebouwd en vind het ook niet lastig te volgen. Het is voor mij echt dom vermaak (wat erg lekker is na een dag hard nadenken). Maar denk dat als je niet van de eerste aflevering kijkt, dat het dan wel vaag kan overkomen.

@lynx: samenstelling van de groepjes zijn idd erg voorspelbaar, maar zoals ik al zei: dom vermaak. :)

dat ding heet een U-Turn Dan moet het geselecteerde team de andere Detour ook doen, en ze deden het alleen maar om die 2 roodharige meiden er in te kunnen houden!
Afbeelding

*B*B

Gino
Gino

Berichtdoor Gino » 02 apr 2009 20:07

de nieuwste al gezien Maxx?
Afbeelding

*B*B

Gino
Gino

Berichtdoor Maxx » 03 apr 2009 20:44

S014E07 is de laatste die ik gezien heb.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Gino » 03 apr 2009 20:46

Jep die bedoel ik :P
Afbeelding

*B*B

Gino
Gino

Berichtdoor Maxx » 03 apr 2009 20:47

Dan: ja. ;)
Maxx
Administrator

Berichtdoor Gino » 03 apr 2009 20:52

eindelijk die ouwe eruit

en wat vind jij van Die Chineesen?
Afbeelding

*B*B

Gino
Gino

Berichtdoor Maxx » 03 apr 2009 21:09

S14E07:
Ik vond "die ouwe" en zijn zoon wel leuk. Van die "Chinezen" vind ik het meisje wel leuk om te zien, maar haar broer vind ik een beetje te bazig en hij leert ook niet van zijn vergissingen. Momenteel zijn mijn favorieten de twee stuntmannen.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Gino » 03 apr 2009 21:18

Maxx schreef:S14E07:
Ik vond "die ouwe" en zijn zoon wel leuk. Van die "Chinezen" vind ik het meisje wel leuk om te zien, maar haar broer vind ik een beetje te bazig en hij leert ook niet van zijn vergissingen. Momenteel zijn mijn favorieten de twee stuntmannen.

mark & Mike?, blech!!, ik vind die Dove met zijn moeder leuk, alles zielig dat zijn moeder instorte en dat hij niks kon zeggen, Mwaam ofzo zei hij
Afbeelding

*B*B

Gino
Gino

Volgende

Keer terug naar Talkshows \ Gameshows \ Reality \ Overig