Inloggen   •  Registreren

Log mij automatisch in bij ieder bezoek.

Zoeken naar TV-Series in SerieJunkies

Uitgebreid zoeken

In dit subforum staan alle non-fictie shows.

Waardering

Gemiddelde waardering : 10

Laagste waardering : 10
Hoogste waardering : 10
Aantal waardeerders : 3

Login om te stemmen

Berichtdoor close2luna » 18 feb 2009 21:18

Planet Earth (2006 - 2006)

Afbeelding

Planet Earth is een Britse documentaire. De planeet aarde is een paradijs in een vijandig heelal. Ander planeten, die op onze aarde lijken, zijn onbewoonbaar. Mars is een ijskast en Venus een oven De aarde bezit echter de juiste eigenschappen om zonnewarmte te absorberen en te weerkaatsen. In ongeveer 4 milard jaar heeft de aarde zich gevormd tot een bijzondere plaats in het heelal. Deze 7-delige reeks laat zien hoe de aarde zich in al die jaren heeft kunnen ontwikkelen tot de planeet die we nu kennen.

Cast:

David Attenborough (Life in Cold Blood, Nature's Great Events)

Bedacht door:
Alastair Fothergill (The Blue Planet)

Externe links:
Officiele site
IMDb

Trivia:
  • De serie heeft onder andere een Emmy Award gewonnen voor beste documentaire.
  • De Amerikaanse versie wordt verteld door Sigourney Weaver.

Planet Earth:

Planet Earth:
''There's only one way to deal with burning an asset: Johnny Walker Black.'' - Casey (Chuck)
close2luna
Moderator

Lost op SerieJunkies.nl

Berichtdoor RomeoX » 18 feb 2009 21:30

Toevallig kort geleden deze serie op DVD aangeschaft. Er is ook een samenvatting van gemaakt, met de titel Earth. Werkelijk adembenemend mooi.

(druk als je de video hebt gestart op het meest rechtse menuknopje om hem in HD te bekijken)

Die film wordt dus dit jaar in Amerika onder de Disney-vlag uitgebracht. Hoe meer mensen hem zien, hoe beter zeg ik maar.

Ik heb de serie nog niet gezien, ik laat het weten wanneer ik dat heb gedaan. :)
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Seriefan » 18 feb 2009 22:45

Vorige week een aantal lessen Aardrijkskunde gehad waarin we delen van deze serie bekeken. Wat was Aardrijkskunde ineens leuk :duim2:
Seriefan
SerieLiefhebber

Berichtdoor scorpion666 » 21 nov 2009 6:18

Planet Earth absolute de top onder de Nature serie.

En met David Attenborough als Narrator kan t natuurlijk al helemaal niet meer stuk..

Is ook in Full HD uitgebracht geloof ik,,
[b]Volgt o.a:[/b]24,Battlestar Galactica,Burn Notice,Californication,Castle,Eli Stone,Entourage,Farscape,Firefly,Flash Forward,Heroes,Lost,Penn & Teller's Bullshit,The Vampire Diaries,True Blood,V
[b]En vele anime's[/b]
scorpion666
SerieLiefhebber

Berichtdoor Dulcinea » 21 nov 2009 11:26

Deze had ik hier compleet over het hoofd gezien, ben absoluut geen documentaire-fan maar deze reeks vind ik echt schitterend, prachtig in beeld gebracht en gewoon een heel andere wereld die je voor je opengaat. De film Earth is ook absoluut de moeite!
Dulcinea
MegaSerieJunkie

Berichtdoor scorpion666 » 21 nov 2009 13:25

ja en dan heb je ook nog 'Blue Earth', over je raad t al, leven in zee.
De serie met Michael Palin(Monty Python) dan trekt Palin de wereld over, ook erg interresant.

En je hebt nog World Herritage (maar die moet ik nog zien)
[b]Volgt o.a:[/b]24,Battlestar Galactica,Burn Notice,Californication,Castle,Eli Stone,Entourage,Farscape,Firefly,Flash Forward,Heroes,Lost,Penn & Teller's Bullshit,The Vampire Diaries,True Blood,V
[b]En vele anime's[/b]
scorpion666
SerieLiefhebber

Keer terug naar Talkshows \ Gameshows \ Reality \ Overig