Dead Set neemt een kijkje achter de schermen bij Big Brother ... ten tijde van de uitbraak van een virus die mensen in bloeddorstige zombies verandert.
Cast:
Kelly - Jaime Winstone
Patrick - Andy Nyman
Riq - Riz Ahmed
Alex - Liz May Brice (Torchwood, The Bill) Marky - Warren Brown (Shameless) Veronica - Beth Cordingly (The Bill) Space - Adam Deacon (The Bill) Joplin - Kevin Eldon (Funland, Popetown) Pippa - Kathleen McDermott
Zichzelf - Davina McCall (Big Brother)
Bedacht door - Charlie Brooker (Nathan Barley, Screenwipe)
Trivia:
Er bestaat ook een zogenaamde viral advertising site Unseen Screen waarop 'uitgelekte beelden' van Big Brother te zien zouden zijn.
Ik kijk graag naar Big Brother en dat soort reality zooi. Uiteraard heb ik een aantal Nederlandse BB's gevolgd, maar ook heb ik een seizoen van de Britse en de Amerikaanse BB's meegepakt. Ook zombie-films en spellen trekken mij erg. Onder mijn favoriete films vallen een aantal van de nieuwere zombiefilms zoals Dawn of the Dead en 28 Days Later. Qua spellen vermaak ik me altijd wel met de Resident Evil spellen en kijk ik erg uit naar het nieuwe spel Left 4 Dead.
Een combinatie van deze twee dingen leek me dus erg grappig. En dat was een beetje wat ik verwachtte toen ik deze serie binnen haalde: een grappige (flauwe) persiflage op het zombie-genre. Maar neen! Het is geen persiflage, het is kwalitatief goed uitgevoerde zombiehorror! De eerste aflevering was me erg goed bevallen. Davina McCall, al jarenlang presentatrice van BB in de UK, presenteerde deze nepversie van BB ook en wordt meegesleurd in het zombiegeweld, iets wat ze erg goed doet.
Hier nog een foto van de viral site. Kijk eens goed het meisje in de dagboekkamer aan het schrijven is. Misschien heb ik je nog niet overtuigd, maar de oproep van dit meisje kan je toch niet negeren?
_________________ "There are 3 flowers in a vase. The third flower is green." - Adelle DeWitt (Dollhouse)
Derde deel inmiddels ook gezien. Er zitten veel zombiefilm cliches in de serie, maar toch ook wel wat leuke nieuwe dingen. Ben nog steeds onder de indruk van deze serie. De serie bestaat uit 5 delen, maar ik laat hem toch bij horror staan ipv hem naar het miniseries-subforum te verplaatsen.
_________________ "There are 3 flowers in a vase. The third flower is green." - Adelle DeWitt (Dollhouse)
...net deadset gekeken.
(Ik weet eigenlijk geeneens hoe ik nou bij deze miniserie terecht ben gekomen gister)
Maarreuh... wow.
Erg ok.
Spannend.
Als je van zombie en gore houd... zeker kijken.
Heb je een zwakke maag... laat dan maar.
Deed mij ook enigzins aan "28 days later" denken.
Aanrader als van dit genre houd.
Spoiler:
Het einde... nee vind ik niet stom.
Dat eind was onvermijdelijk.
Het is óf dood, óf ze blijven leven in een soort van nog lang en gelukkig.
Een "happy end" had ik ergerlijker gevonden.
Maar wie weet dat er ergens nog een 'living soul' is om een tweede seizoen op te starten
Ik heb nog steeds de laatste 2 afleveringen niet gezien. Ik vond het vooral leuk omdat het op de set van Big Brother werd gefilmd. Maar het is een redelijk goeie zombie-serie.
Ik heb de afleveringen gezien achter elkaar. Ik vond het een aparte serie. Maar wel erg gaaf om een keer een zombie serie te zien. Het einde ach dat is standaard voor elke zombie film. Ik ga maar weer eens resident evil spelen (4). Ik kreeg meteen weer zin om die wandelende doden door de hoofd te knallen. Of ben ik dan weer te agressief.
Spoiler:
Wat was die producer een eikel zeg. Dat ze die niet naar buiten hebben gegooid heb ik nooit begrepen. Alhoewel pippa was wel erg dom. Ik heb erg gelachen dat hij zijn behoefte moest doen. Wat zou dat in het echt gestonken hebben.
Ik heb de afleveringen gezien achter elkaar. Ik vond het een aparte serie. Maar wel erg gaaf om een keer een zombie serie te zien. Het einde ach dat is standaard voor elke zombie film. Ik ga maar weer eens resident evil spelen (4). Ik kreeg meteen weer zin om die wandelende doden door de hoofd te knallen. Of ben ik dan weer te agressief.
Spoiler:
Wat was die producer een eikel zeg. Dat ze die niet naar buiten hebben gegooid heb ik nooit begrepen. Alhoewel pippa was wel erg dom. Ik heb erg gelachen dat hij zijn behoefte moest doen. Wat zou dat in het echt gestonken hebben.
Bedankt voor de tip Maxx!
Goede serie, de beelden zijn lekker ruw en goor! Valt niet super veel over te vertellen eigenlijk, misschien moeten de mensen eens een keer wat slimmer gaan handelen. RE4 had ik na 8x uitspelen verkocht, had ik nooit moeten doen eigenlijk...Maar ja Ik ga maar weer verder dan met RE5, ook alweer zo rond de 30 uur.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum