In dit forum staan alle actieseries, misdaadseries, thrillers en mysterie.

Law & Order: Special Victims Unit

14 maart 2007 22:41

Law & Order: Special Victims Unit (1999)

Afbeelding

Law & Order: Special Victims Unit volgt een elite eenheid van de New Yorkse politie die zedenzaken onderzoekt en voor de rechtbank brengt. De zaken hebben uiteraard hun weerslag op de privélevens van de agenten.

Cast:

Opening Announcer - Steven Zirnkilton (Law & Order, Law & Order: CI, Law & Order: TBJ)
Detective Elliot Stabler - Christopher Meloni (Oz, NYPD Blue, Dinosaurs)
Detective Olivia Benson - Mariska Hargitay (ER, Falcon Crest)
Detective John Munch - Richard Belzer (Law & Order, Homicide)
Captain Donald Cragen - Dann Florek (LA Law, Law & Order)
Detective Odafin "Fin" Tutuola - Ice-T (New York Undercover)
Dr. George Huang - B.D. Wong (Oz)
Dr. Melinda Warner - Tamara Tunie (24, As the World Turns, NYPD Blue)
A.D.A. Casey Novak - Diane Neal
A.D.A. Alexandra Cabot - Stephanie March

Bedacht door - Dick Wolf (Law & Order, Law & Order: CI, Law & Order: TBJ)

Trivia:
  • Na de aanval op het WTC in 2001 gaf NBC de opdracht beelden van het gebouw uit de titelsequence van het seizoen 2001/2002 te verwijderen.
  • Richard Belzer speelde de rol van detective John Munch al eerder in de serie "Homicide: Life on the Street" (1993). Hij speelde de rol ook in "Law & Order" (1990), een aflevering van "The X Files" (1993), een aflevering van "The Beat" (2000), een aflevering van "Law & Order: Trial by Jury" (2005) en de finale van "Arrested Development" (2003). Dit is een record voor een acteur die dezelfde rol in meerdere series heeft gespeeld.
  • Veel van de acteurs in de serie speelde eerder in de gevangenisserie Oz. De meest ironische is Christopher Meloni (Detective Stabler) die in Oz een sadistische verkrachter speelt en ze in deze serie opspoort.
  • De titelmuziek is een geremixte versie van de titelmuziek van de originele Law & Order.

Externe links:
NBC
USA Networks

Law & Order: SVU intro:

Law & Order: SVU clip:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 29 nov 2009 22:27, in totaal 2 keer bewerkt.
Maxx
ÜberSerieJunkie

25 maart 2007 23:51

deze serie volg ik elke week.
heb inmiddels ook de boxen van seizoen 1 en 2
helaas zijn ze hier langzamer met het uitbrengen van boxen.
dus het is afwachten!
Anonymous

26 maart 2007 16:54

Ik heb seizoen 1 inmiddels liggen. Na het plaatsen van de Law & Order-series was ik wel benieuwd geworden en deze sprak me het meest aan. Ben benieuwd dus, al moet ik er eerst weer een gaatje voor vinden.
Maxx
ÜberSerieJunkie

26 maart 2007 22:58

Maxx schreef:Ik heb seizoen 1 inmiddels liggen. Na het plaatsen van de Law & Order-series was ik wel benieuwd geworden en deze sprak me het meest aan. Ben benieuwd dus, al moet ik er eerst weer een gaatje voor vinden.
hij is erg goed. ik vind vooral de chemie tussen benson en stabler erg goed. zij samen is een goede combinatie. in seizoen 1 zit jeffries er nog in. die zal in seizoen 2 worden vervangen door finn tutuola ( ice T) zelf vind ik detective tutuola beter dan detective jeffries.
ik heb beide dvd boxen liggen en heb ze beide heel snel gekeken. was nachtwerk elke keer z'n 5 episodes achter elkaar a 42 minuiten het stuk dus dat zegt genoeg!
Anonymous

27 maart 2007 20:08

Zit Ice T er in seizoen 1 nog niet bij? Shit, dat was nu precies een van de redenen waarom de serie me meer aansprak dan de andere Law & Order series. Ice T is cool! :ergcool:

Een tijdje terug zette ik de TV aan (om een serie te gaan kijken op DVD :D) en toen zag ik Ice T een soort talentenjacht voor kinderen die rapper of DJ wilden worden presenteren. Was wel grappig, Ice in de hood met al die wannabe gangstertjes. :)
Maxx
ÜberSerieJunkie

27 maart 2007 20:22

Maxx schreef:Ice in de hood met al die wannabe gangstertjes. :)

Is'ie zelf toch ook? :lol:
RomeoX
Administrator

27 maart 2007 20:25

Maxx schreef:Zit Ice T er in seizoen 1 nog niet bij? Shit, dat was nu precies een van de redenen waarom de serie me meer aansprak dan de andere Law & Order series. Ice T is cool! :ergcool:

Een tijdje terug zette ik de TV aan (om een serie te gaan kijken op DVD :D) en toen zag ik Ice T een soort talentenjacht voor kinderen die rapper of DJ wilden worden presenteren. Was wel grappig, Ice in de hood met al die wannabe gangstertjes. :)
dat zag ik ook laatst...was op ned 3 toch....

ja vind ice t ook erg goed...maar ik vind richard belzer ook erg goed in deze serie!
Anonymous

27 maart 2007 20:33

RomeoX schreef:
Maxx schreef:Ice in de hood met al die wannabe gangstertjes. :)

Is'ie zelf toch ook? :lol:

In een 'vorig leven' was hij juwelendief en pooier. Buiten dat is hij grondlegger van de gangsterrap. Dus mwoa, hij heeft wel wat gangster in hem. ;)

kim schreef:dat zag ik ook laatst...was op ned 3 toch....

Ik heb werkelijk geen idee. Zal morgen mijn TV 'ns aanzetten, volgens mij staat hij al weken op dezelfde zender. :P
Maxx
ÜberSerieJunkie

27 maart 2007 20:34

Ik blijf al die "gangsta" rappers maar wannabe's vinden, echte gangsters komen uit Italie! :D
RomeoX
Administrator

27 maart 2007 20:40

Denk dat je nu twee concepten door elkaar haalt. :P

VanDale.nl schreef:gang·ster (de ~ (m.), ~s)
1 lid van een misdadigersbende

maf·fi·o·so (de ~ (m.), -si)
1 maffialid

maf·fia (de ~, ~'s)
1 misdaadorganisatie, oorspronkelijk op Sicilië, later vooral in Italië en de VS
Maxx
ÜberSerieJunkie

27 maart 2007 21:01

Ja je hebt wel gelijk hehe, maar ik blijf er bij dat die rappers toch hoofdzakelijk wannabe's zijn die alleen maar stoer willen doen in hun teksten. :think:

Maar he, we gaan best off-topic nu! H:| :lol:
RomeoX
Administrator

28 maart 2007 19:42

On topic dan maar weer ... net de eerste aflevering gezien. Het verhaal zit op zich wel goed in elkaar. Maar ik mistte eigenlijk wel een beetje actie en humor. Ik weet niet of het een serie is die mij echt heel erg aanspreekt. Heb in ieder geval nog niet zoiets van snel weer een aflevering kijken. Maar wie weet komt dat nog als ik over een tijdje de tweede aflevering ga kijken.
Maxx
ÜberSerieJunkie

18 aug 2007 14:45

Ik snap dus echt niet waarom alleen seizoen 1 tot en met 4 nog maar beschikbaar is op DVD.
Ik kijk veel series, maar dit is mijn ultieme favouriet.

En ja, de chemie tussen Benson en Stabler is fantastisch, daarom vind ik ook dat ze bij elkaar moeten komen.
Ja, ik ben een E/O shipper. =)
Ik kijk te veel tv...
Shipper
SerieNewbie

18 aug 2007 15:18

E/O shipper? Elliot/Olivia shipper? Iemand die wil dat die twee karakters een relatie (relationship) krijgen? Ik ben de term shipper wel eens tegen gekomen toen ik nog veel Buffy keek. Er waren toen fans die fanfiction schreven specifiek met de gedachte aan de relatie tussen twee van de hoofdkarakters in het hoofd. Wist niet dat er bij andere series ook shippers waren.

Welkom in ieder geval, shipper!
Maxx
ÜberSerieJunkie

18 aug 2007 17:41

Ik had nog nooit van de term gehoord, maar hij is al heel oud en stamt van oorsprong uit het spel Pokémon en werd o.a. al bij the X-Files fans gebruikt:

The activity of fans creating relationships out of some or most of the cast of characters far predates the term. Though "ship" is undoubtedly a derivative of the word "relationship", where and when it was first used to indicate involvement with fictional romance is unclear. A common belief is that the term originated in the fandom for the anime series Pokémon with two American fans who, in discussing their belief in a romance between series villains, Musashi/Jessie and Kojirō/James (known together as "Team Rocket"), hit upon the pun "RocketShipper" as a way to combine "rocket ship" and "relationship".

However, the archives of the newsgroup X-files show that the word "shipper" was already in established use among fans of The X-Files as early as May of 1996 [1]— just three months after the first Pokémon games were released in Japan. It would not be until 1998 that any of the Pokémon games, manga, or anime would be translated to English, where the relationship/rocketship pun would exist (the first known uses of the term in the Pokémon fandom were during mid-to-late 1999). It seems clear that the Pokémon fandom was not the sole or first inventors of the term "shipping'" in this sense, as is sometimes claimed; regardless of that, it may well have played a key role in the development of the term as is known today, by separately developing and popularising it.

Meer hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Shipping_(fandom)
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator