Millennium

In dit forum staan alle actieseries, misdaadseries, thrillers en mysterie.

Millennium

Berichtdoor RomeoX » 14 maart 2007 21:32

Millennium (1996-1999)

Afbeelding

Millennium is een serie bedacht door X-Files-bedenker Chris Carter. Het handelt over freelance forensisch onderzoeker Frank Black en zijn familie. Tijdens zijn werk (waarbij hij de meest verschrikkelijke misdaden onderzoekt) komt hij in aanraking met de mysterieuze Millennium Group en gedurende de serie wordt het de kijker duidelijk wat de precieze bedoelingen zijn van deze groepering. In de loop van de serie zit een cross-over episode met de X-Files.

Cast:

Frank Black - Lance Henriksen
Catherine Black - Megan Gallagher
Jordan Black - Brittany Tiplady
Peter Watts - Terry O'Quinn (Lost)
Lucy Butler - Sarah-Jane Redmond

Bedacht door - Chris Carter (The X-Files)

Externe links:
Fox Millennium website
The Millennium Abyss

Trivia:
  • Frank Black werd vernoemd naar de zanger van de Pixies.
  • Fox wilde in eerste instantie William Hurt in de rol van Frank Black, maar Chris Carter wilde Lance Henriksen en hield dit vol.
  • Wanneer Frank Black een crime scene betreedt zijn de knopen van zijn jas tot aan boven toe dicht. Dit blijft zo totdat hij de plek des onheils weer verlaat.

Millennium:

Fox Mulder meets Frank Black:
RomeoX
Administrator

Re: Millennium

Berichtdoor Maxx » 17 maart 2007 20:42

RomeoX schreef:Bedacht door - Christ Carter (The X-Files)

Je bent wel erg onder de indruk van de beste man, hè! _O-
Ik pas je post wel even aan en haal de "t" weg.

Had Frank Black niet ook iets van een gave? Voorspellende dromen of helderziendheid ofzo? Of haal ik er nu dingen bij uit andere series?
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 17 maart 2007 20:49

Haha heel apart, maar ik schrijf dus steeds Christ Carter en ik dacht dat ik het ook steeds meteen verbeterde maar hier dus even niet.

Frank Black was zo'n profiler die zich kan verplaatsen in de verdachte en dus op die manier inderdaad dingen "ziet". Maar het is voor mij ook alweer te lang geleden dat ik de serie heb gezien (en ook alleen maar seizoen 1), dus het fijne weet ik er ook niet meer van.
RomeoX
Administrator

Berichtdoor kraagemans » 29 nov 2007 12:39

Ik vond deze serie top. Heb de afleveringen ook op dvd. Met natuurlijk lock van lost in deze serie. Ik vind het een goede acteur voor series. Ik vond jammer dat Nederland nooit alles had uitgezonden. Ik volgde toen nog het meeste via de tv. Ik vond deze serie heel even beter dan de x files. De crossover had wat mij betrefd niet gehoeven.
Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
kraagemans

Berichtdoor Turner » 17 dec 2007 15:18

kraagemans schreef:Ik vond deze serie top. Heb de afleveringen ook op dvd. Met natuurlijk lock van lost in deze serie. Ik vind het een goede acteur voor series. Ik vond jammer dat Nederland nooit alles had uitgezonden. Ik volgde toen nog het meeste via de tv. Ik vond deze serie heel even beter dan de x files. De crossover had wat mij betrefd niet gehoeven.

Nederland heeft wel alles uitgezonden heb totdat Millennium op DVD uitkwam alles op video staan. Wat mij betreft de beste serie ooit, en zelf denk ik als de serie nu pas was uitgekomen (rond 2004) was het een veel grotere hit geweest. Millennium was de eerste serie waar heel veel "plastisch" werd gefilmd en laten zien.
Millennium the best serie ever
Turner

Berichtdoor kraagemans » 17 dec 2007 17:28

ok dan heb ik gewoon niet alles gezien. Maar ben het met je eens ik vind deze serie echt een topper. :applaus:
Volgt:Lost,Supernatural,True Blood,Mental, Ghost Whisperer,The Listener,Br Bad,Psychoville,Dollhouse,House MD,Castle,Psych, Fringe,Battlestar Galactica,Dexter,Flashpoint, Sancutary,Heroes,Flashforward,V,DarkBlue,Heroes,Medium,Caprica,The forgotten,misfits
kraagemans

Berichtdoor Maxx » 17 dec 2007 22:07

Turner schreef:Millennium was de eerste serie waar heel veel "plastisch" werd gefilmd en laten zien.

Wat bedoel je met plastisch, Turner?
Maxx
Administrator

Berichtdoor Turner » 19 dec 2007 18:50

Maxx schreef:
Turner schreef:Millennium was de eerste serie waar heel veel "plastisch" werd gefilmd en laten zien.

Wat bedoel je met plastisch, Turner?

Ik bedoel ermee dat alles wel zeer letterlijk in beeld is. Wat nu "normaal" is bij CSI enz. was toendertijd nog niet gedaan.
Turner

Berichtdoor Maxx » 19 dec 2007 21:46

Ah okee. Bloed en ingewanden enzo.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 22 feb 2008 9:23

Ik heb nu drie-en-een-halve aflevering gezien (kon mijn ogen niet meer openhouden :D). Het is wel aardig, maar ik mis tot nu toe een beetje een groter achterliggend verhaal. Misschien komt dat nog. In de afzonderlijke afleveringen zie ik ook nog niet echt hoe Frank de zaken oplost, behalve dat hij door zijn gave 'weet' wat er is gebeurd.

Wel al weer leuke gastrollen gezien voor oa. James Morrisson (Space: Above and Beyond, 24) en CCH Pounder (The Shield).
Maxx
Administrator

Berichtdoor Turner » 25 feb 2008 18:15

Maxx schreef:Ik heb nu drie-en-een-halve aflevering gezien (kon mijn ogen niet meer openhouden :D). Het is wel aardig, maar ik mis tot nu toe een beetje een groter achterliggend verhaal. Misschien komt dat nog. In de afzonderlijke afleveringen zie ik ook nog niet echt hoe Frank de zaken oplost, behalve dat hij door zijn gave 'weet' wat er is gebeurd.

Wel al weer leuke gastrollen gezien voor oa. James Morrisson (Space: Above and Beyond, 24) en CCH Pounder (The Shield).

Heb geduld... Als je in serie 1 bent begonnen komen er nog zeer goede delen. Het echte hoogtepunt is serie 2. Maar om die goed te kunnen begrijpen heb je wel eerst serie 1 hebben moeten zien. Je krijgt er echt geen spijt van. Vooral serie 2 heeft een DIJK van een GROTER achterliggend verhaal en je zult ervan smullen.
Turner

Berichtdoor Blush » 03 maart 2008 9:00

Volgens mij heb ik de serie wel gevolgd. Maar ik kan mij er helemaal niets meer van herinneren :nee
I'm [s]not[/s] a serie junk!
Blush

Berichtdoor papaedje » 29 nov 2009 23:20

Altijd veel over de serie gehoord nooit gezien. Vanavond de pilot gezien en de serie heeft me gelijk geboeid. Ik ben benieuwd naar de rest van sez 1.
volg nu Flash Forward
Gezien:Dexter alle seizoenen
papaedje

Keer terug naar Actie \ Misdaad \ Thriller \ Mysterie