Legend of the Seeker

In dit forum staan alle Science Fiction-, fantasy- en horrorseries.

Legend of the Seeker

Berichtdoor RomeoX » 26 jul 2008 23:46

Legend of the Seeker (2008)

Afbeelding

Legend of the Seeker is een fantasy serie in de stijl van films als Lord of the Rings en Eragon. De serie draait om een jongeman die als gids werkzaam is in een bos, en die plotseling verandert in een magisch leider die zich aansluit bij een mysterieuze vrouw genaamd Kahlan om een bloeddorstige, sinistere tiran te stoppen.

Cast:

Richard Cypher - Craig Horn (Monarch Cove)
Kahlan Amnell - Bridget Regan (The Black Donnellys)
Zeddicus Zu'l Zorander - Bruce Spence
Dell "Chase" Brandstone - Jay Laga'aia
Darken Rahl - Craig Parker

Bedacht door - Terry Goodkind (gebasseerd op zijn boek)

Externe links:
Officiele site

Trivia:
  • De serie wordt geproduceerd door Sam Raimi (Evil Dead, Spider-man).
  • De serie zou lange tijd Wizard's First Rule gaan heten.
  • De serie gaat op 1 november in premiere op de Amerikaanse zender ABC.

Trailer:

Clip 2:
Binnenkort...
Laatst bijgewerkt door RomeoX op 19 aug 2008 18:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 27 jul 2008 0:00

Interessant. Terry Goodkind is volgens mij voor fantasy wat Stephen King voor horror is. Zelf heb ik nog nooit een boek van hem gelezen, maar misschien brengt deze serie daar verandering in.
"There are 3 flowers in a vase. The third flower is green." - Adelle DeWitt (Dollhouse)
Maxx
Administrator

the seeker

Berichtdoor carinqua » 02 aug 2008 18:53

Maxx schreef:Interessant. Terry Goodkind is volgens mij voor fantasy wat Stephen King voor horror is. Zelf heb ik nog nooit een boek van hem gelezen, maar misschien brengt deze serie daar verandering in.

Heb alle boeken gelezen zijn er 11 in totaal en ze zijn super. De eerste wet van de magie is het begin, ga maar lezen is echt de moeite waard.!!! C:) Ben benieuwd of de serie net zo goed wordt.
Terry Goodkind is een super schrijver.
Laatst bijgewerkt door carinqua op 21 okt 2008 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.
carinqua

Re: Legend of the Seeker

Berichtdoor Bearke » 19 aug 2008 12:03

RomeoX schreef:Legend of the Seeker is een fantasy serie in de stijl van films als Lord of the Rings en Eragon. De serie draait om een houthakker die plotseling verandert in een magisch leider die zich aansluit bij een mysterieuze vrouw genaamd Kahlan om een bloeddorstige, sinistere tiran te stoppen.

De hoofrolspeler, Richard Cypher, is om precies te zijn geen houthakker, maar een gids in de bossen waar hij woont. Ben zelf bezig met de reeks te lezen, zit nu bij boek 5, een echte aanrader voor fantasy liefhebbers!

Tevens is de cast al uitgebreid met onderstaande personen:

Bruce Spence als Zeddicus Zu'l Zorander (Bekend van o.a. Mad Max 2 en LOTR - Mouth of Sauron)
Jay Laga'aia als Dell "Chase" Brandstone (Bekend van o.a. Star Wars - Captain Typho)
Craig Parker als Darken Rahl (Bekend van o.a. LOTR - Haldir)
Bearke

Berichtdoor RomeoX » 19 aug 2008 13:13

Oh ik dacht het is een houthakker, die vrolijk staat te houthakken in zijn gezellige houthakkershutje, alwaar een foto van vrouw en kind hem de nodige werklust verschaffen. :fluit:

Ik ga het vanavond even aanvullen, dank voor de info! :duim2:
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Bearke » 19 aug 2008 15:43

Ik begrijp de verwarring, dat was 'Legend of Teeuwen', waar kabouters, overladen met geschenken, vrede kwamen sluiten, vrede ... met de grote mens :P

En carinqua, ben het helemaal met je eens, mijn verwachtingen zijn in ieder geval hoog met zo'n groep 'executive producers' achter een serie! Kan niet wachten :roll:
Bearke

Berichtdoor Seriekijkert » 19 aug 2008 19:19

Ik ben benieuwd!
Volgt: Alias
Seizoen klaar: Spartacus: Blood and Sand, Dark Blue, Merlin, Bones, House, Human Target, NCIS
Loopt achter: NCIS: LA, Legend of the Seeker, TSCC
Serie klaar: 24, The Shield, Roswell, Prison Break, The Unit, Dark Angel, Heroes
Seriekijkert

Re: the seeker

Berichtdoor ThobRam » 13 okt 2008 20:38

carinqua schreef: Heb alle boeken gelezen zijn er 11 in totaal en ze zijn super. De eerste wet van de magie is het begin, ga maar lezen is echt de moeite waard.!!! C:) Ben benieud of de serie net zo goed wordt.

Heb je ook de proloog gelezen? Die heeft Goodkind tussen ik geloof het 4e en 5e boek geschreven. In het engels is deze uitgekomen onder de titel Debt of Bones.
ThobRam

Berichtdoor Bearke » 14 okt 2008 8:12

Proloog is 'De Aflossing' in het Nederlands. Nog niet gelezen, ben momenteel bij de 7e wet.
Bearke

Berichtdoor Seriekijkert » 14 okt 2008 22:45

Hoeveel boeken zijn er en in welke volgorde zou je ze moeten lezen?
Volgt: Alias
Seizoen klaar: Spartacus: Blood and Sand, Dark Blue, Merlin, Bones, House, Human Target, NCIS
Loopt achter: NCIS: LA, Legend of the Seeker, TSCC
Serie klaar: 24, The Shield, Roswell, Prison Break, The Unit, Dark Angel, Heroes
Seriekijkert

Berichtdoor Bearke » 15 okt 2008 8:19

De serie bestaat uit 11 boeken (wetten) en een proloog, dus 12 in totaal. De volgorde is vrij eenvoudig, eerst de 1e wet, dan de 2e wet en de rest begrijp je vast wel :D De proloog kun je ook naderhand lezen, het is een afzonderlijk verhaal met Zedd (een van de hoofdpersonages uit de serie).
Bearke

Re: the seeker

Berichtdoor carinqua » 21 okt 2008 18:49

ThobRam schreef:
carinqua schreef: Heb alle boeken gelezen zijn er 11 in totaal en ze zijn super. De eerste wet van de magie is het begin, ga maar lezen is echt de moeite waard.!!! C:) Ben benieuwd of de serie net zo goed wordt.

Heb je ook de proloog gelezen? Die heeft Goodkind tussen ik geloof het 4e en 5e boek geschreven. In het engels is deze uitgekomen onder de titel Debt of Bones.

Nee ik ken proloog niet maar ga die zeker ook nog opzoeken, blijkt verhaal voor de wetten van de magie af te spelen. ALs je van Fantasy houd moet je deze serie echt lezen!!
carinqua

Berichtdoor carinqua » 21 okt 2008 18:51

Seriekijkert schreef:Hoeveel boeken zijn er en in welke volgorde zou je ze moeten lezen?

gewoon bij deel 1 beginnen :lol: eerste wet van de magie dan 2,3, etc DOEN hoor !!
carinqua

Berichtdoor carinqua » 21 okt 2008 18:55

Maxx schreef:Interessant. Terry Goodkind is volgens mij voor fantasy wat Stephen King voor horror is. Zelf heb ik nog nooit een boek van hem gelezen, maar misschien brengt deze serie daar verandering in.

Ga eerst boek lezen is waarschijnlijk beter dan de serie. Dat is zeker de moeite waard als je fantasy leuk vindt. :ja
carinqua

Geweldiggg

Berichtdoor GirlyLouise » 22 okt 2008 3:53

Ik heb net t laatste boek uit!!
Heb de triologie (boek, 9, 10 en 11) in 1 week uitgelezen!!
Ik hoop dat de serie net zo goed word als het boek!!
Gelukkig help Terry Goodkind zelf mee met het script.
Wel ben ik teleurgesteld dat Kahlan in de serie niet voldoet aan het beeld dat van haar geschapen werd in het boek.

Toch kan ik bijna niet wachten tot ie uit is!!
GirlyLouise

Volgende

Keer terug naar Sci-Fi \ Fantasy \ Horror