In dit subforum staan alle non-fictie shows.

Big Brother (US)

14 jul 2008 22:02

Big Brother (2000, US)

Afbeelding

Big Brother (US) is een real life gameshow, waarbij een aantal kandidaten voor enkele maanden in een huis worden opgesloten. Ze worden 24 uur per dag gefilmd. In het huis moeten ze opdrachten vervullen en er zijn stemrondes waarbij kandidaten worden weggestemd tot er één overblijft die met een substantiëel geldbedrag wordt beloond.

Cast:

Presentatrice - Julie Chen

Bedacht door - John de Mol

Trivia:
  • In serie 10 doet de oudste kandidaat ooit mee. Hij heet Jerry en is 75 jaar oud.

Externe links:
CBS

Big Brother (US) 10 kandidaten:

Big Brother (US) 10 - deel 1 van S10E01:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 06 maart 2009 21:35, in totaal 2 keer bewerkt.
"When it comes to matters of the heart, always follow your dick." --- Vince Masuka in Dexter
Maxx
ÜberSerieJunkie

14 jul 2008 22:09

Vandaag de eerste aflevering gezien en ik denk dat ik dit seizoen maar weer eens ga volgen. In eerdere jaren heb ik ook wat Nederlandse seizoenen en een seizoen uit de UK gevolgd. Nu de Amerikaanse show eens kijken.
"When it comes to matters of the heart, always follow your dick." --- Vince Masuka in Dexter
Maxx
ÜberSerieJunkie

17 jul 2008 23:17

In de eerste week al behoorlijk wat gemanipuleer. Jammer (maar niet onterecht) dat uiteindelijk degene die er uit moet werd weggestemd. Leuke eerste week iig en leuke opdrachten ook tot nu toe.
Maxx
ÜberSerieJunkie

28 jul 2008 19:50

Ik volg dit seizoen nog steeds. Is ook goed te doen, omdat er maar 3 uitzendingen per week zijn (inmiddels zijn er dus 7 afleveringen geweest). De meeste mensen in het huis zitten plannetjes te smeden om andere kandidaten het huis uit te krijgen. Dat samenzweerderige gedoe vind ik not done, dus daardoor heb ik niet echt een favoriet. Degene die ik het minst sneaky vind, staat nu op de nominatie om het huis te verlaten. Helaas heeft zij een verbond gesloten met 3 mensen die ik niet echt cool vind (waarvan er eentje, een arrogante bodybuilder, ook genomineerd is).
Maxx
ÜberSerieJunkie

01 aug 2008 21:52

Shit, m'n favoriet is er uit. :(
M'n nieuwe favoriet is Dan en deze heeft de opdracht geaccepteerd om een week lang te doen wat het publiek hem wil laten doen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Maxx
ÜberSerieJunkie

06 aug 2008 21:38

Zo, er was weer lekker veel ruzie in de laatste aflevering. De enige die niet in de ruzies betrokken was, was Dan en daarom is hij mijn huidige favoriet.
Maxx
ÜberSerieJunkie

11 aug 2008 19:21

Net aflevering 12 en 13 gezien. Erg spannend deze afleveringen. Dan is en blijft mijn favoriet. Als hij er uit is, dan ben ik voor niemand meer. Hij heeft trouwens een knappe zus (wel met een beetje te veel make-up). :)
Maxx
ÜberSerieJunkie

18 aug 2008 11:34

Inmiddels al weer 16 afleveringen achter de rug. Deze aflevering was het erg grappig om Ollie's onredelijke angst voor vogels te zien. :D
Maxx
ÜberSerieJunkie

20 aug 2008 15:23

Uhm ... volgens mij heb ik net pas aflevering 16 gezien. En hij was erg spannend. Dan had de Power of Veto, waarbij hij een van de genomineerden mocht redden. Daarmee kon hij vrienden maken, maar ook vijanden. Uiteindelijk vond ik het vrij goed van hem gespeeld.
Maxx
ÜberSerieJunkie

27 aug 2008 18:23

Aflevering 20 was echt geweldig. Dan is Head of Household en speelde weer een van z'n spelletjes. Hij heeft sommige mensen behoorlijk tegen de haren ingestreken, maar het geeft erg leuke TV. :D
Maxx
ÜberSerieJunkie

29 aug 2008 6:51

Net nog even de double-eviction aflevering gekeken en het was spannennnnnnd! Maar goede uitkomst wat mij betreft.

En nu op naar het werk!
Maxx
ÜberSerieJunkie

29 aug 2008 7:46

Vakantie nu alweer voorbij? Ik moet vandaag nog, de laatste dag vòòr de vakantie! :)
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

10 sep 2008 18:16

Het einde is bijna in zicht (van Big Brother dus, mijn vakantie is al laaaaang over). Dan heeft erg goed gespeeld, de laatste aflevering zelfs een beetje sneaky ten opzichte van zijn renegade-maatje. Als de juryleden (7 ex-houseguests die in een apart huis zitten) niet de afleveringen te zien krijgen, dan heeft hij een erg goede kans om de winnaar te worden.
Maxx
ÜberSerieJunkie

15 sep 2008 19:06

Net de op één na laatste aflevering gezien, die voornamelijk aan terugblikken was gewijd. Veel stukjes waren al uitgezonden, maar sommige stukken (zoals Late Night with Dan, de Swimclub en Rennie's imitaties) waren nog niet eerder uitgezonden en waren erg humoristisch.

De aflevering is hier op YouTube te vinden.
Maxx
ÜberSerieJunkie

17 sep 2008 19:47

Net de laatste aflevering gezien. And the winner is ...

Dan! YES!
Ik had het wel een beetje verwacht, hij speelde het spel gewoon erg goed.
Vond het wel een beetje lullig voor Memphis dat hij geen enkele stem kreeg en behoorlijk werd afgezeken. Dat had hij niet verdiend, vond ik. Wel goed van een aantal van de ex-huisgenoten (die niet in de jury zaten) dat ze vertelden dat zowel Dan als Memphis juist niet persoonlijke aanvallen hadden gedaan.
Maxx
ÜberSerieJunkie