nzb

Hier kan je over van alles en nog wat praten, behalve over series en TV-programma's.

nzb

Berichtdoor la confidential » 31 jul 2010 11:06

Beste allemaal,

Ik heb vandaag FTD gedownload met daarbij grabit. Is er iemand die dit ook gebruikt?
Ik schijn namlijk ook nog NZB te moeten hebben maar ik heb geen idee hoe ik daar aan kom. Ook is handig om mezelf aan te melden voor een newsgroup. Wat is daarvoor een goeie?
Wellicht dat 1 van jullie mij verder kan en wil helpen.

Ik hoor het graag.

mvg la confidential
la confidential

Berichtdoor lynx88 » 31 jul 2010 11:12

Heb je het programma OpenFTD-1.2.1?
Als je daarin een serie hebt gevonden klik je gewoon op de nzb knop en klik je vervolgens op NZBIndex.
Anders kan je ook naar http://nzbindex.nl gaan en daar iets opzoeken. Dat nzb file stop je in je SABnzbd+ programma wat browser gebaseerd is.

Dus dan heb je:
Programma om mee te downloaden: SABnzbd+
Programma om bestanden te zoeken tot 30 dgn oud: OpenFTD-1.2.1 [zoek bij google met opdracht: "plus nzb knop"]
Of anders zoeken via nzbindex.nl, maar daar vind je ook hoop troep. Via OpenFTD zit ook vaak nl subs en altijd betrouwbaar.
Afbeelding
lynx88

Berichtdoor MuteMath » 31 jul 2010 11:25

Hey confidential,

Ik gebruik toevallig dezelfde combinatie. Opzich heb je niet heel veel aan FTD, het is alleen een programma waar je kan zien wat er aan wordt geboden.
Het ligt er een beetje aan welke internet provider tot hoe lang je files kunt downloaden. Ik betaal voor een payserver (7.5 per maand) en kan tot wel 600 dagen downloaden met een snelheid van 2.9 mb/s.

Een NZB maakt het zeker makkelijker om te downloaden. Ga maar eens naar http://binsearch.net Daar kan je gewoon naar iets zoeken als in google. Als je de file vind wat je wil hebben selecteer je die file/files en klik je op de knop create NZB. Als het goed is opent nu automatisch het programma grabit en begint die file te downloaden. Een andere goede site is http://www.yabsearch.com
I hear you Avi, I'll see you Avi
MuteMath

Berichtdoor RomeoX » 31 jul 2010 12:28

Ik gebruik NewsLeecher, daar zit een ingebouwde zoekfunctie in. Die zoekfunctie groepeert de bestanden nu ook netjes, maar als je daarin de nzb opent worden alle bijbehorende bestanden ook automatisch gedownload. Dit gebruik ik in combinatie met een pre-paid abonnement bij AstraWeb (180 GB $25, 713 dagen retentie), wie doet je wat. Ben er dik tevreden over.

Maar voor series blijf ik persoonlijk toch het liefst gewoon torrents gebruiken.
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Berichtdoor lynx88 » 31 jul 2010 12:30

Toch vind ik FTD het makkelijkst. Je ziet namelijk in 1 oogopzicht alle nieuwe bestanden zoals vandaag bijvoorbeeld een nieuwe aflevering van Haven. Of alle nieuwe dvdrips. Dan weet je zeker dat je een goede versie hebt. Als ik nu zomaar iets ga opzoeken in binsearch bijvoorbeeld komen er gewoon teveel bestanden omhoog die ik niet wil zien of meerdere versies, en dan zit er altijd wel weer een fake versie tussen.

Maar ja, het is maar net wat je zelf het makkelijkst vind.
Afbeelding
lynx88

Berichtdoor MuteMath » 31 jul 2010 13:20

Ja daar heb je gelijk in, ik gebruik ook absoluut FTD. Alleen als je naar iets op zoek bent en het is niet op FTD te vinden betekend niet dat je het niet kan downloaden. Als het bijvoorbeeld al 120 dagen op een server staat zal je het niet vinden bij FTD. En als je bij binsearch naar advanced search gaat en het hokje aanklikt 'only show collections' krijg je een goed overzicht zonder fake versies of iets, dat werkt echt prima
MuteMath

Berichtdoor Fjodor75 » 31 jul 2010 14:37

Ik gebruik de site nzbs.org icm Grabit.
Dit vind ik handig werken, maar als het sneller kan hoor ik het graag.
Fjodor75

Berichtdoor Michael EL » 01 aug 2010 10:20

Ik maak nu hier al een kleine 4 jaar gebruik gebruik van en ik zal je vertellen wat ik gebruik.

- Winrar, uitpakken van de bestanden.
- Quikpar, herstellen van de bestanden.

- FTD, het uitlezen van de bestanden.
- binsearch.net, voor het opzoeken van de bestanden die ik heb gevonden met FTD.

- Grabit, om de nzb bestanden te downloaden.
- Eweka, betaal ik elke maand voor zodat ik een goede en stabiele verbinding heb en de bestanden blijven veel langer op de servers staan.
Deze gegevens voer ik in Grabit en klaar :D

Deze opstelling werkt echt perfect heb nooit problemen gehad echt nooit.
Heb je een vraag of stel hem gerust ;)
En ik hoop dat je hier wat aan heb.
"Don't mention the war! I mentioned it once, but I think I got away with it all right."
Michael EL

Berichtdoor ParadoxPersona » 01 aug 2010 13:17

http://www.binaries4all.nl/beginners/

lees dit even door.. dan snap je het gegarandeerd allemaal!
Friends-Better off Ted-Bones-The X-files-Psych-Scrubs-Seinfeld-The Big Bang Theory-The Unit-2.5 Man-Off Centre-Burn Notice-Frasier-HIMYM-Human Target-Lie To Me-Criminal Minds-Fringe-Dexter.

Enlightend by hundreths of series, restricted by 255 letters.
ParadoxPersona

Berichtdoor MuteMath » 01 aug 2010 22:38

Michael EL schreef:Ik maak nu hier al een kleine 4 jaar gebruik gebruik van en ik zal je vertellen wat ik gebruik.

- Winrar, uitpakken van de bestanden.
- Quikpar, herstellen van de bestanden.

- FTD, het uitlezen van de bestanden.
- binsearch.net, voor het opzoeken van de bestanden die ik heb gevonden met FTD.

- Grabit, om de nzb bestanden te downloaden.
- Eweka, betaal ik elke maand voor zodat ik een goede en stabiele verbinding heb en de bestanden blijven veel langer op de servers staan.
Deze gegevens voer ik in Grabit en klaar :D

Deze opstelling werkt echt perfect heb nooit problemen gehad echt nooit.
Heb je een vraag of stel hem gerust ;)
En ik hoop dat je hier wat aan heb.

Hehe ik maak gebruik van precies dezelfde combinatie! Ik heb alleen ook nog 7-zip voor het uitpakken of samenvoegen van bestanden waar winrar niks mee kan. Echt een tip! werkt perfect
MuteMath

Berichtdoor Michael EL » 02 aug 2010 9:37

@MuteMath
Ow oke, je wist dat je in grabit ook kan zeggen repareer alles automatisch en uitpakken enz.?
Heb zelf namelijk nooit het probleem gehad dat winrar er niks mee kon :D

Maar dit werkt echt fijn zo, wel jammer dat ze binnen FTD de nzb knop hebben weg gehaald :(
Nu heb je koala maar die sloopt mijn FTD helemaal.
"Don't mention the war! I mentioned it once, but I think I got away with it all right."
Michael EL

Berichtdoor la confidential » 02 aug 2010 10:31

lynx88 schreef:Heb je het programma OpenFTD-1.2.1?
Als je daarin een serie hebt gevonden klik je gewoon op de nzb knop en klik je vervolgens op NZBIndex.
Anders kan je ook naar http://nzbindex.nl gaan en daar iets opzoeken. Dat nzb file stop je in je SABnzbd+ programma wat browser gebaseerd is.

Dus dan heb je:
Programma om mee te downloaden: SABnzbd+
Programma om bestanden te zoeken tot 30 dgn oud: OpenFTD-1.2.1 [zoek bij google met opdracht: "plus nzb knop"]
Of anders zoeken via nzbindex.nl, maar daar vind je ook hoop troep. Via OpenFTD zit ook vaak nl subs en altijd betrouwbaar.

Aller eerst dank voor alle reacties!!
Lynx ik heb de goeie versie van FTD gedownload maar ik zie helaas helemaal geen knopje NZB. Heb je enig idee wat ik hier dan fout doe??
la confidential

Berichtdoor la confidential » 04 aug 2010 8:24

Goedemorgen allemaal,

Ik heb inmiddels alles wat ik had verwijderd en het allemaal opnieuw geinstalleerd en nu werkt het prima. Dank voor al jullie reacties en tips.
Nu heb ik nog een volgend vraagje over het uitpakken van de bestanden.
Alles ik klaar ben met downloaden en naar het uitpakken toe moet, krijg ik een melding bij winrar:

! C:grabit downloadszwarter-sldnazwarter-sldna.r23: U moet het uitpakken starten vanuit een vorig volume om zwarter-sldna.ISO uit te pakken
! C:grabit downloadszwarter-sldnazwarter-sldna.r79: Vereist volume ontbreekt
! C:grabit downloadszwarter-sldnazwarter-sldna.r23: Geen bestanden uit te pakken

Kan iemand mij vertellen wat ik nu fout doe?
la confidential

Berichtdoor Michael EL » 04 aug 2010 9:27

Heb je par bestanden erbij?
Als je Quikpar op je computer heb staan zie je dat 1 van die bestanden een par bestand is geworden klik daarop en deze gaat de bestanden nalopen en repareren. En als alles groen is kan je gaan uitpakken.

Dus altijd eerst repareren/ checken met Quikpar en daarna uitpakken.
Michael EL

Berichtdoor la confidential » 05 aug 2010 15:04

Ik heb er geen par bestanden bij staan. Alleen maar zwarter-sldna bestanden....
Ik snap het verhaal van "U moet het uitpakken starten vanuit een vorig volume om zwarter-sldna.ISO uit te pakken" ook niet.
la confidential

Volgende

Keer terug naar Slowchat: Algemeen