Gooische Vrouwen

In dit forum staan alle dramaseries.

Gooische Vrouwen

Berichtdoor Maxx » 18 maart 2007 15:10

Gooische Vrouwen (2005)

Afbeelding

Gooische Vrouwen is een Nederlandse variant op Desperate Housewives en Sex & The City.

Cast:

Cheryl Morero - Linda de Mol (Spangen)
Willemijn Lodewijkx - Annet Malherbe (Jiskefet: Debiteuren/Crediteuren)
Claire van Kampen - Tjitske Reidinga
Anouk Verschuur - Susan Visser (In de Vlaamsche Pot)
Martin Morero - Peter Paul Muller (All Stars, Oud Geld, Baantjer)
Dokter Rossi - Derek de Lint (Poltergeist: The Legacy, The Outer Limits)
Evert Lodwijkx - Leopold Witte (Baantjer, Rozengeur & Wodka Lime)
Tippi Wan - Cystine Carreon (GTST)

Bedacht door - Linda de Mol (Spangen)

Trivia:
  • De serie "Gooische Vrouwen" wordt gesponsord door een matrassenfabrikant, die adverteert met de uitdrukking "Gooise matras".
  • De serie is ook aan België, Duitsland, Frankrijk en Rusland verkocht.

Externe links:
Tien
VTM

Gooische Vrouwen bloopers 1:

Gooische Vrouwen bloopers 2:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 29 nov 2009 23:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 22 apr 2007 10:48

Gisteren de eerste aflevering gezien. Ik vond het wel grappig, vooral door die overdreven volkse zanger. De eindscene (cliffhanger) was ook wel goed (hoewel dit in de helft van de aflevering al voorspelbaar was), vooral door de keuze van het nummer 'It's Raining Men' als de ondersteunende muziek.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 26 apr 2007 17:56

Gisteren aflevering 2 van deze serie gezien. Leuk, vooral voor een Nederlandse serie (okee, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik bij voorbaat al niet naar Nederlandse series kijk, dus misschien is mijn oordeel over Nederlandse series niet helemaal objectief). Het acteerwerk en de dialogen zijn niet heel erg hoogstaand, maar het is wel vermakelijk. Annet Malherbe speelt erg leuk als de bekakte Willemijn, een hele verandering van juffrouw Jannie uit DebiteurenCrediteuren. Ook Susan Visser zet een totale tegenpool neer van de frigide Dirkje uit In de Vlaamsche Pot. Linda de Mol kan niet zo heel goed acteren, maar de rol van ordinair dom Amsterdams blondje is haar op het rol geschreven. Linda's Talpa-partner Beau van Erven-Dorens speelde in deze aflevering een gastrol. De cliffhanger was wel weer grappig. De serie (en cliffhanger) leunen duidelijk op het verhaal van Desperate Housewives, maar Linda & co geven er toch een leuke Hollandse draai aan.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 28 apr 2007 21:22

Nou, het eerste seizoen (8 afleveringen) zit er op en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond. Vooral de uitspraken van Martin Morero (gespeeld door Peter Paul Muller) waren vaak hillarisch. Wordt 'ie door z'n vrouw betrapt op vreemdgaan, lult 'ie een vaag verhaal aan elkaar dat 'ie van haar houdt en dat het niet meer zal gebeuren. Daarna omhelst hij haar en zegt hij droog met dat platte Amsterdamse accent "God, wat een toestanden!". Goed, hier zal het wel niet goed overkomen, maar ik vond het echt briljant gespeeld. :)

Nu is het voor ons wachten tot we seizoen 2 hebben.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 08 mei 2007 21:00

Seizoen 2 is inmiddels aangeschaft. De DVD-set heeft dit keer maar 2 DVD's in plaats van de 3 DVD's van het eerste seizoen. Op de extra DVD van het eerste seizoen stonden een aantal extra's. Deze extra's (behind the scenes en interviews) werden weergegeven in een kleiner kader. Waarom ze niet fullscreen werden weergegeven was me onduidelijk en het deed afbreuk aan de waarde van de extra's. Maar goed, om ze dan voor het tweede seizoen meteen maar helemaal weg te laten is ook een beetje vaag.

S02E01 gaat verder waar de cliffhanger van vorig seizoen ophield. Beau van Erven-Dorens komt in deze aflevering weer terug (hij speelde in 1 aflevering van het eerste seizoen) en er zijn een paar aanwijzingen dat zijn rol in het tweede seizoen wordt uitgebreid. De serie begint meteen weer leuk en drama is er ook weer meer dan genoeg.
Maxx
Administrator

Berichtdoor RomeoX » 08 mei 2007 21:06

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit leuk is. Ik ben bang dat als ik er naar ga kijken dat ik veel te veel denk aan wat-een-desperate-housewives-ripoff. :lol: Daarnaast, Linda de Mol H:|
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Maxx » 08 mei 2007 21:18

Tja, je moet je realiseren dat het een Nederlandse serie is en inderdaad, wel gedeeltelijk een ripoff van Desperate Housewives, maar daar komen ze dan ook eerlijk voor uit. Linda de Mol (Playboy's Most Wanted las ik vandaag in de krant) is inderdaad niet 's werelds beste actrice (understatement), maar ze doet het redelijk. De andere dames en dan vooral Annet 'Juffrouw Jannie' Malherbe, maken veel goed. En Peter Paul Muller is geweldig als foute Amsterdamse volkszanger. Elke keer als hij in beeld komt moet ik al gniffelen (en zeg nou eerlijk, wanneer heb jij voor het laatst gegniffeld? ;)).
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 12 mei 2007 0:21

Vandaag weer een paar afleveringen gekeken. Blijft leuk, al zou ik liever iets kortere afleveringen zien en dan wat meer per seizoen. Wat een bitch is die Tippi Wan zeg. Was natuurlijk al eerder duidelijk, maar halverwege seizoen 2 wordt het echt duidelijk dat ze over lijken gaat om te krijgen wat ze wil.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Maxx » 02 jun 2007 2:24

Vanavond de tweede helft van het tweede seizoen zitten kijken. Weer erg leuk. Ik blijf Martin Morero echt geweldig vinden. In dit seizoen komt ook zijn moeder even langs en die kan er ook wat van ... "Hij heeft een goed hart, maar ze hadden het gekookt op zijn rug moeten hangen!" _O-
Maxx
Administrator

Berichtdoor Blush » 12 jun 2007 14:52

Ik ben al heel erg blij dat serie 3 in de maak is....

Fantastisch vind ik deze serie... Vooral als in de tweede serie de au-pair een bijzonder tweede leven blijkt te hebben :D
I'm [s]not[/s] a serie junk!
Blush

Berichtdoor Lara » 13 jun 2007 18:54

Ik heb het samen met Maxx gekeken en vond het ook geweldig!!
Had het niet verwacht, het zullen de vooroordelen zijn tegen een nederlandse serie idd, maar we hebben echt vreselijk moeten lachen aldoor, Martin Morero doet het super _O-
I'm A Supergirl!
Lara

Berichtdoor Blush » 14 jun 2007 9:42

Ik had voor die serie nog nooit van Peter Paul Muller gehoord... (Ik keek nooit naar All stars ;) )...maar hij speelt echt heel erg goed :ja
Blush

Berichtdoor Lara » 07 sep 2007 13:38

Zondag The Story So Far en vanaf volgende week zondag om half 9 begint seizoen 3!! *O*
I'm A Supergirl!
Lara

Berichtdoor Blush » 07 sep 2007 15:24

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *O* echt gaaf!!!!!!
Blush

Berichtdoor Maxx » 07 sep 2007 19:59

Ja leuk, maar ik kijk het nieuwe seizoen toch liever achter elkaar op DVD, dus ik zal nog even wat langer moeten wachten.
Maxx
Administrator

Volgende

Keer terug naar Drama