L Word, The

In dit forum staan alle dramaseries.

L Word, The

Berichtdoor Maxx » 10 maart 2007 19:21

The L Word (2004 - ????)

Afbeelding

The L Word volgt het leven van een groepje lesbische vriendinnen in LA. Hoofdkarakter Jenny verhuisd met haar vriend naar LA en er gaat een wereld voor haar open wanneer ze uitgenodigd worden door haar lesbische buren die er na een relatie van 7 jaar over denken om een kind te nemen. Na een korte ontmoeting met de lesbische Marina begint ze te twijfelen over haar eigen sexuele voorkeur.

Cast:

Bette Porter - Jennifer Beals
Alice Pieszecki - Leisha Hailey
Tina Kennard - Laurel Holloman (Angel)
Jenny Schecter - Mia Kirshner
Shane McCutcheon - Katherine Moennig (24)
Kit Porter - Pam Grier (Miami Vice, Crime Story)

Bedacht door - Ilene Chaiken (The Fresh Prince of Bel-Air)

Trivia:
  • Elke afleveringstitel begint met een L.
  • De show werd na de pilotaflevering al meteen vernieuwd voor een tweede seizoen. Nog voor het tweede seizoen was begonnen, werd er al een derde seizoen besteld.

Externe links:
The L Word Online

The L Word intro intro:

Behind the scenes:
Laatst bijgewerkt door Maxx op 29 nov 2009 13:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Maxx
Administrator

Berichtdoor Anonymous » 28 aug 2008 18:27

Dit vind ik een heel leuke serie. 'Same sex, different city' verwijst naar Sex and the City en gaat dan ook over vrouwen, hun liefdes en loopbanen, moederschap, vriendschap. De groep hoofdpersonages is alleen groter, hipper gekleed, knapper en ik vind de thema's iets dieper gaan. Bijv: Een personage heeft een relatie met een dove vrouw, er zijn gastrollen van bijv. wetenschapsters die onderzoek doen naar kanker. Transseksualiteit van vrouw naar man komt aan bod, politieke issues zijdelings maar wel lekker links. En natuurlijk de idiote filmwereld van Hollywood, aangezien het in Los Angeles/Hollywood speelt.Lucia Rijker speelde overigens twee gastrollen; een als zichzelf en een als personage. (Of is dit ook een spoiler?) Verder treden er behoorlijk wat popsterren/musici in op. Het enige echt ongeloofwaardige is dat bijna iedere vrouw wel een lesbische inclinatie blijkt te hebben. En bijna alle lesbische kernpersonages zijn zo opgetut als het maar zijn kan, en gaan vervolgens raden of iemand lesbisch is aan de hand van ongelakte vingernagels e.d. :roll:. Verder is nog wel grappig dat maar 1 van de hoofdpersonages door een lesbische actrice gespeeld wordt, en die speelt een biseksuele vrouw. De actrice die het meest 'tomboy'achtige personage speelt wil zelf niet kwijt welke geaardheid ze heeft. Groot minpunt van de serie (en een hoop andere Amerikaanse series, maar ook deze dus weer) is dat er ontzettend veel in gevloekt wordt. Ook waar kinderen bij zijn, terwijl dan af en toe ineens wordt gezegd: 'Ssst, niet over seks praten waar de kids bij zijn'. Maar 'the F-word' mag blijkbaar wel als krachtterm.

In januari komt het zesde en laatste seizoen op Showtime met acht afleveringen.
Anonymous

Berichtdoor Maxx » 28 aug 2008 19:08

Showtime is net als HBO wel wat vrijer met krachttermen, het zijn vooral de kabelzenders die veel censureren.

Wie is Lucia Rijker?
"There are 3 flowers in a vase. The third flower is green." - Adelle DeWitt (Dollhouse)
Maxx
Administrator

Berichtdoor Anonymous » 28 aug 2008 20:53

Lucia Rijker is meervoudig wereldkampioen boksen en kickboksen en is van Nederlandse afkomst. Hieronder tweede van rechts met wat L-Word castleden.

Afbeelding
Anonymous

Berichtdoor RomeoX » 28 aug 2008 21:02

Lucia Rijker was ook betrokken bij de film Million Dollar Baby (grote aanrader trouwens, indrukwekkende film!)

Afbeelding
Volgt momenteel:
Afbeelding Waar ik maar net zin in heb...
RomeoX
Administrator

Berichtdoor Anonymous » 28 aug 2008 21:10

Ja, ze woont al tien jaar in Los Angeles en speelt ook in de Star Trek film die volgend jaar uitkomt. Ik lees overigens net dat L-Word een spin-off krijgt met een van de hoofdpersonen.
Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 28 aug 2008 21:44

Klein detail nog: de serie begint in 2004, niet 2000.
Anonymous

Berichtdoor feolener » 28 aug 2008 22:16

Je hebt helemaal gelijk... is aangepast :)
volgt momenteel:
Bleach, Eureka, Naruto, Sayuki
en wacht op:
Doctor Who, Castle, Fringe, Merlin, Smallville, Stargate: Universe, Supernatural, Torchwood
feolener
Administrator

Berichtdoor lilie2 » 09 maart 2009 20:44

Heb net de allerlaatste aflevering gezien van de serie. aflevering 608
Was een btje een droevige aflevering, met een raar einde.
Wel jammer dat t afgelopen is!
| Chuck | Pushing Daisies | Greek | How I Met Your Mother | Big Bang Theory | Flash Forward | Weeds | Scrubs | Veronica Mars | Gossip Girl | Reaper |
lilie2

Berichtdoor Helena » 01 aug 2009 22:50

Leuke serie, weliswaar geen realistische afspiegeling maar dat maakt het vertier er niet minder om :P Enige grote minpunt vind ik Daniela Sea, misschien mijn persoonlijke voorkeur, maar het doet naar mijn idee behoorlijk af aan de glamour die toch wel een grote plaats in de serie inneemt.

Het einde was vrij apart, maar ik hoop dat ze nog wat duidelijkheid gaan geven in de aankomende spin-off.
Helena

Keer terug naar Drama